Gå til innhold

Utålmodighetsboka!

Zia

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Sov så mye du kan før han kommer ut og holder deg våken

Prøver egentlig på det, men det kan jo bli FOR mye også ;)

Han har enda tid på seg, ca 6 timer, :duskedame: lillegutt.

Han ville nok ikke ut i går heller - sorry :fnise:

Og gå gjerne på kino eller restaurant i helgen om dere venter enda og har ork, for dere blir aldri mer bare dere to

ÅÅÅååå dette her er så spennende at jeg til og med drømmer om deg Zia

Har tenkt på kino osv, men siden jeg må tisse hvert 20-30 minutt nå, så er jeg ikke så sikker på om det er så lurt å bevege seg ut mer enn høyst nødvendig :ler:

Så koselig at du drømmer om meg da - husker jeg drømte om deg og flere andre her og, når det begynte å nærme seg :fnise:

Jaja, så ble det ikke igår han valgte å vise seg frem, men uansett så er det bare litt over en uke til han er ute om han vil eller ei

ja, det er jammen meg sant - rart å tenke på at dette med all sannsynlighet blir siste helgen vår helt alene - om han ikke skulle dukke opp før da ;)

Han kommer i morra! Helt klart!

Du skal ikke se bort i fra at du får rett - har en liten følelse av 4-5 dager over termin, eller så innbiller jeg meg at det blir igangsettelse :filer:

Jeg drømte i natt at han var kommet og du var inne og oppdaterte selv fem minutter etter fødsel.

Det er jo lov til å håpe at jeg skal bli så sprek at jeg orker det, men håper da i såfall at jeg heller velger å bruke energien på mann og bebis, og ikke KG :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fine magehuset :rodmer:

Så fin mage! :hjerte: Skjønner jo hvorfor han trives så godt inni der... :fnise:

Så flott mage :hjerte:

Du er jo ikke sånn kjempestor, så det må være deilig :) Kan tenke meg den lille koser seg godt inni der, men håper jo at han bestemmer seg for å komme ut å hilse på veldig snart også :Nikke:

Fiiin mage :rodmer:

:rodmer:

Nydelig Zia :hjerte:

Så fin du er! Og koselig å se at barnevogna står klar! :rodmer:

Takk jenter :klemmer:

Føler meg ikke veldig stor, men ser jo på bilder at magen er relativt romslig, og SF-målene er jo midt på snittet, så da er jeg vel normalt stor da :fnise:

Ja, barnevogna snek seg med på bildet og gitt :fnise:

Tror det er bra at lillegutt ikke kom FØR termin iallfall, for det meste har egentlig falt på plass fra uke 37 og frem til nå... :sjenert:

Fødebagen er enda ikke ferdig pakket, men det begynner å hjelpe nå da :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Greit å ha ting klart :Nikke:

Har altfor mye å gjøre her i huset til at han kan komme ennå føler jeg :fnise: Men kommer han tidligere, så går nok det bra også... Har tre venninner som fødte tre uker før tiden og kjenner jeg blir litt stresset når jeg tenker på det....det vil jo si om en uke! Men satser på at han holder seg inne lenger...

Men nå vil jeg snart ha ut lillegutten din...mener jeg tippet 2. fabruar jeg :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Husker jeg ble stadig mer stresset ettersom ukene passertee 35, og særlig når man nærmet seg 37 - da var det jo "vanlig" å føde...

Skulle bare visst at jeg kunne tatt det heeeeeelt med ro :filer:

:fnise:

Prøver å pakke noen plagg til lillegutt som vi kan ta med på sykehuset, men er i tvil om hvor mye jeg skal ta med.

Skifter man flere ganger om dagen sånn i starten? Brukte dere mest sykehusklær, eller egne klær? :vetikke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde knapt klær på ungen på sykehuset. Vi lå stort sett i sengen under dynen sammen, og han hadde på seg bare body. Når han ikke lå i sengen sammen med meg var han innpakket i et ullpledd vi hadde med og hadde dyne over seg.

Mannen din skal vel sove hjemme? Da kan han i så fall ta med klær til babyen om du finner ut at du trenger det.

Endret av Marmot
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ruccola

På vårt rom var det kaldt, så vi trengte klær. På mitt sykehus har de alt man trenger, men vi hadde med klær i to størrelser til å ta med hjem i, vi viste jo ikke hvor stor babyen ville vere :)

50 var litt stort til vesle snuppa vår ;)

Hadde på "I LOVE DAD" bodyen andre dagen etter vi hadde tatt første badet på henne og det var veldig koselig syns vi, da hadde hun bare brukt sykehusklær frem til da.

Vi måtte skifte enkelte plagg ofte.

Jeg sølte med melken siden det var nytt og jeg knotet, hun gulpet, og så hadde vi tisselekkasjer for bleiene de hadde på sykehuset var for store. (Pampers nr 2 var de eneste de hadde der og hun svømte i dem. Kjære tok med libero nr 1 hjemmefra andre dagen)

Så har du fått noen bleier i sånne gratispakker, så ta med noen av hver og prøv deg frem :)

Min erfaring er tynne lår=libero ;)

De hadde helsepledd på sykehuset, men vi brukte kun ullpleddet hun fikk i gave første dagen! Så ubeskrivelig mye varmere ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmm, takk for tips. Mannen skal nok hjem noen turer ja, med mindre det blir familierom på oss da...

Da tror jeg at vi satser på noen få antrekk + hjemreiseklær (i tilfelle mannen ikke skal hjem).

Når det gjelder bleier har jeg allerede pakket ned noen av Libero og Pampers 1 - tenkte som du sier Ruccola og prøve begge, så vi vet hvem vi skal kjøpe før vi drar hjem.

Skal notere Libero om han er tynn rundt lårene :fnise:

Forøvrig utrolig merkelig at de bare har størrelse nr 2 på et sykehus :klo:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ruccola

Forøvrig utrolig merkelig at de bare har størrelse nr 2 på et sykehus :klo:

Ja det syns jeg også! :vetikke:

Spurte til og med men de bare dro på skuldrene og sa det var det de hadde :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for magekommentarer, Tutta, Teriyaki og Alabama :klem:

Forresten - legen min har virket noe usikker på om småen har vært festet - dvs, hun har konkludert med det på papirene, og har prøvd å virke overbevisende, men har liksom litt følelsen av at hun likevel ikke er heeeelt sikker :sjenert:

Småen her driver jo stadig med noen rare krumspring inni der, så jeg lurte rett og slett på om noen vet hvor mye de klarer å bevege seg med resten av kroppen når de skal være feste? :klo:

Normalt ligger han med hodet ned, og ryggen opp langs høyre side, og rompa på toppen. Men så i ny og ne, så virker det som han drar rompa laaaaaangt over mot venstre siden, og helt ned mot midten av magen på venstre-siden liksom.

Og når han gjør dette, så kjenner jeg jo noe avlangt og hardt fra baken hans på venstre side, og over på tvers av magen. Ser jo også at magen blir helt avlang i formen, og kjenner noe a la rompa i andre enden.

Klarer virkelig ikke å skjønne at han skal få til dette om han har hodet festet. Og i såfall kan jeg ikke fatte og begripe hva den andre harde enden (motsatt av rompa) er fornoe? :klo:

Kjenner at det er litt små-stressende, fordi man jo helst skal vite leie sikkert i tilfelle vannet går, og ikke minst ønsker jeg ikke noen store overraskelser når fødslen er i gang. Ikke så interessert i å høre "oi, han ligger visst i tverrleie" eller "her blir det setefødsel". :nei:

Noen andre som har opplevd merkelige mageformer og beveglser fra småen på tampen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Ruccola

Hm, kan ikke hjelpe deg der for vesla lå jo i ro de hele tiden ;)

Men beina er lange nå og ligger som regel i kors

Sånn

Så kanskje det er beina han klarer å flytte rundt på enda og at det er knær du kjenner? :vetikke:

Jeg aner ikke ;)

Men er det bare over korte perioder dette skjer? Altså "spretter" det tilbake til normalen ganske raskt?

:hoho: Så god jeg er på å forklare meg :fnise:

God helg Ziamor!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg syntes egentlig ikke beskjeden "Oi, her blir det setefødsel" var så ille. Den kom nemlig sammen med beskjeden "Nå skal du få Epidural!". Og etter 20 timer med rier, hvorav de siste 12 var så ille at jeg ikke visste hvor jeg skulle gjøre av meg, så var Epidural et himmelsk ord!

Utrolig hva man gruer seg til på forhånd, som ikke betyr noe der og da i det hele tatt.

Vi brukte kun sykehustøy, og bleiene vi fikk på sykehuset. (str 1, Libero første gang, Pampers andre gang.) Jeg synes str 1 pampers er litt større generelt en str 1 Libero. At den tilsvarer med en mellomting mellom str 1 og 2.

Men mine unger tåler ikke så godt pampers (mulig det er lotionen i dem?) Så vi gikk fort over til kun Libero. For så å gå over til Coop så fort som mulig. (De er best i test bleiene, og de bleiene storebror ville bruke når han fikk velge. "IKKE kanin, KU-BLEIE!" )

Hadde kun med tøy til hjemreisen, samt små inneluer i ull. (Det trenger ofte nyfødte, for å ikke miste så mye varme.) Tok med fullt sett i to størrelser.

Ellers kan jo mannen alltids hente det man skulle mangle.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Så utrolig bra du ser ut, Zia :jepp: Sånn så IKKE jeg ut på slutten :daane: Og jeg fødte en uke før tiden :sjenert: Så flott at du har vært i så god form, for da orker du nok fødselen bedre enn om du hadde vært utslitt når fødsel startet. Jeg hadde jo mye vondter, men klarte fødsel likevel. Man henter nok frem krefter man ikke trodde man hadde når man først er der. Nå var jeg heldig og fikk en rask fødsel, men likevel.

Vi brukte bare sykehusklær når vi var der (bortsett fra når vi fikk besøk). Mannen var hjemme flere ganger selv om vi var på familierom. Da han var hjemme tok en rydderunde i tilegg, slik at det skulle bli hyggelig å komme hjem. Det ble jo litt kaos da vi plutselig måtte forte oss å dra. Så du får tipse mannen din om det samme om han drar hjem en tur ;)

Her hadde jeg mange forskjellige former på magen mot slutten, men tror hun alltid lå med hodet ned (ikke festet). Hun hadde en favorittside hun likte å ligge på, så magen vi stadig helt skeiv. Ganske ubehagelig var det og. Det som var moro var at det viste seg at hun hadde samme favorittside på utsiden og :rodmer:

Endret av Becky1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ruccola, tenkte på det du skrev over her om hvilke kroppsdeler på småen jeg kjenner, og det kan jo selvsagt være føtter/knær han presser ut der... :sjenert:

Formen er fremdeles fin altså. Synes magen ser klin lik ut, dessverre, så ingen tegn til at noe er på gang her iallfall... :sjenert:

Susan, skjønner godt at setefødsel ikke virket like avskrekkende i din situasjon nei ;)

Coop-bleier har jeg ikke hørt om en gang - skal undersøke det :jepp:

Takk for tips om inneluer - har lagt ned et par tynne ulluer, men var usikker på om vi kom til å få særlig bruk for dem så lenge vi skal være innendørs.

Becky, takk for gode ord :klem: Koselig at du stikker innom :)

Hadde håpet at mannen skulle ta hintet med rydderunde selv, men mulig jeg for sikkerthets skyld skal snike inn et lite hint ja :fnise:

Siden din M lå i mange rare stillinger og likevel med hodet ned, så satser jeg på at det samme gjelder med vår :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

lollipop, :klemmer:

Bare innom for å si at det ikke skjer noe som helst i dag heller :filer:

Overtidskontroll i morgen, så da får vi forhåpentligvis vite litt mer om ståa som sagt. Spennende, men ikke fullt så spennende at timen er grytidlig på morgenen. Tidlig time + rushtid = veeeeeeldig tidlig opp :snurt:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...