Gå til innhold

Utålmodighetsboka!

Zia

Anbefalte innlegg

Må man forresten å ha engangsinnlegg inni slike ullinnlegg altså Marmot, eller er det bare på noen typer?

Man må det på alle, det har noe med at ullinnlegg gir grobunn for sopp. Men jeg husker ikke helt detaljene rundt dette, det står kanskje mer på ammehjelpen? Jeg vil forresten veldig anbefale disse. Selve ammeinnleggene er kjipe, så jeg hadde vanlige ammeinnlegg utenpå de "burene". Men hadde det ikke vært for dem, tror jeg nesten ikke jeg hadde holdt ut ammingen helt i begynnelsen, for jeg var så innmari sår. Pga. dem fikk jeg luft rundt brystvortene samtidig som jeg slapp å gå rundt med puppene i friluft. Det var innmari kaldt da Murmel kom til verden, så uansett hvor mye vi fyrte, ble det ikke varmt nok til å gå rundt i bar overkropp. I tillegg til at man rett og slett må ut av og til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg kjøpte flere sett med ullinnlegg + engangs, men jeg lakk ikke i det hele tatt, og fikk ikke bruk for det, selv om jeg ammet i et år. Så jeg ville ventet med å kjøpe noe særlig hvis jeg var deg, spesielt siden du har butikkene i nærheten :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ruccola

Husk at du fikk baby på sommeren pupsilure, mens Zia får midt på kaldeste vinteren ;)

Ull bør du ihvertfall ha Zia, enten som innlegg eller at du alltid bruker ullgensere ;)

Svigermor fikk brystbetennelse bare av å stå å lete etter noe i frysen ;) Så brystene må passes godt på! De skal ikke ha trekk heller, så husk vindtett jakke bare en skal hente posten ;)

Jeg bruker ikke ull nå, men tar det på om jeg vet jeg skal vere ute lenge. Er bare det at jeg er så varm av meg. Går bare i singlet hjemme, for viss jeg har på meg for mye blir jeg så klam. (ca 22 grader inne)

Men ellers er jeg enig med at du kan vente med mye siden du har butikkene nærme ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Viktig å ikke fryse på puppa ja!! Så ullinnlegg vil jeg også si er et must nå på den kalde tida... Jeg "lekker" til de grader, så her hadde det vært umulig å fungere uten engangsinnlegg. Jeg bruker Avent sine, de fås på apoteket. Veldig fornøyd med de :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Etter å ha brukt hamp og bambus i to- tre uker, testet jeg forresten engangs. ( avent?) og fikk noia fordi jeg syntes de klødde og stakk...

Bambus/ hamp varmer en del i seg selv, og er såpass store at man kun trenger ull utenpå de aller kaldeste dagene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ruccola

Zia! :bond:

:fnise:

Ser at du var innlogget i går kveld, men du må ikkke glemme boken din i disse spennende tider vettu! :nigo:

Fullmåne i morgen så krysser fingrene for at den hjelper deg i gang!!!!

Hvordan føler du deg? Er du klar.....? :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Termin :hoppe:

Er det noe på gang her nå eller? Synes det er lenge siden du har skrevet her nå :popcorn:

Endret av Pjusk
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Oi, oi, snakk om å holde på pinebenken ja!

Ante ikke en gang at jeg hadde vært innlogget tidligere i kveld jeg altså, men har jo KG oppe i en fane hele tiden, så kanskje ikke så rart :fnise:

Lover å bli flinkere - føler meg jo rent slem nå :ler:

Termin er nådd, men ingen bebis nei :snurt:

Ser ikke ut til at han er særlig gira på å vise seg ute, så vi fortsetter å vente i spenning... Ny kontroll hos legen i morgen, men regner ikke med å bli klokere etter det. Legen gjør jo ikke annet enn å måle blodtrykk, måle SF, sjekke hjertelyd, og sjekke leie. Sist ble det konkludert med at hodet er festet, så regner med at det er vanskelig å spå noe nærmere om tingenes tilstand da ;)

Formen er fin den, så greit for oss om han blir der litt til - føler meg over hodet ikke slik jeg trodde jeg skulle bli som høygravid og overtidig. Føler meg ikke særlig tung og stor, sover like godt som vanlig, har ingen plager som halsbrann, kløe, osv. Må på toalettet hele tiden, men det er jo overkommelig, og har litt ømt bekken, men alt i alt, så er formen storveis. Så vi nyter egentlig de siste dagene i fred og ro, med bare oss to, mens jeg koser meg hjemme med diverse prosjekter. Er til og med så optimist (eller pessimist, alt ettersom hvordan man velger å se det :fnise:) at jeg har begynt på en sparkebukse til småen i størrelse nyfødt - med andre ord har jeg ikke troen på at han kommer de nærmeste dagene ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Gjest Ruccola

Oi, oi, snakk om å holde på pinebenken ja!

Ante ikke en gang at jeg hadde vært innlogget tidligere i kveld jeg altså, men har jo KG oppe i en fane hele tiden, så kanskje ikke så rart :fnise:

Lover å bli flinkere - føler meg jo rent slem nå :ler:

Termin er nådd, men ingen bebis nei :snurt:

Ser ikke ut til at han er særlig gira på å vise seg ute, så vi fortsetter å vente i spenning... Ny kontroll hos legen i morgen, men regner ikke med å bli klokere etter det. Legen gjør jo ikke annet enn å måle blodtrykk, måle SF, sjekke hjertelyd, og sjekke leie. Sist ble det konkludert med at hodet er festet, så regner med at det er vanskelig å spå noe nærmere om tingenes tilstand da ;)

Formen er fin den, så greit for oss om han blir der litt til - føler meg over hodet ikke slik jeg trodde jeg skulle bli som høygravid og overtidig. Føler meg ikke særlig tung og stor, sover like godt som vanlig, har ingen plager som halsbrann, kløe, osv. Må på toalettet hele tiden, men det er jo overkommelig, og har litt ømt bekken, men alt i alt, så er formen storveis. Så vi nyter egentlig de siste dagene i fred og ro, med bare oss to, mens jeg koser meg hjemme med diverse prosjekter. Er til og med så optimist (eller pessimist, alt ettersom hvordan man velger å se det :fnise:) at jeg har begynt på en sparkebukse til småen i størrelse nyfødt - med andre ord har jeg ikke troen på at han kommer de nærmeste dagene ;)

Neida, vi får vel alltids vite om noe skjer, enten det er før eller etter, så det tåler vi ;)

Jeg fikk jo ikke fortalt selv :fnise:

Flott at formen er fin! :klemmer:

Men er det noen grunn til at du går til lege og ikke jordmor forresten? :klo: Jeg måtte til legen på de siste sjekkene, men det var fordi jordmoren hadde ferie da og de ikke hadde leid inn vikar.

Jeg har jo "spådd" at han kommer i morgen så det er bare å pakke bagen ferdig før du går å legger deg i kveld vennen ;):fnise:

:popcorn: I's idnight - and the oon is up! :popcorn:

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Neida, vi får vel alltids vite om noe skjer, enten det er før eller etter, så det tåler vi ;)

Jeg fikk jo ikke fortalt selv :fnise:

Flott at formen er fin! :klemmer:

Men er det noen grunn til at du går til lege og ikke jordmor forresten? :klo: Jeg måtte til legen på de siste sjekkene, men det var fordi jordmoren hadde ferie da og de ikke hadde leid inn vikar.

Jeg har jo "spådd" at han kommer i morgen så det er bare å pakke bagen ferdig før du går å legger deg i kveld vennen ;):fnise:

:popcorn: I's idnight - and the oon is up! :popcorn:

Hmm, nei, du fikk jo ikke fortalt takket være tidenes sladris :flau:

Jeg går til lege fordi jeg ikke fant tonen med jordmor. Hadde nok heller valgt jordmor enn lege om vi hadde klikket, men det var null kjemi der dessverre.

Om han skal komme i dag må det begynne å skje ting snart, og håper ikke på det, siden jeg er fryktelig trøtt i dag :natti:

Men lurte litt på om du kunne få rett i natt altså, for da hadde jeg noen skikkelig ubehagelig kynnere/maserier. Har ikke blitt noe mer ut av det så langt, så gjenstår å se... :sjenert:

Han kommer ikke før på onsdag vet du ;)

Herlig å lese at formen er god enda :klem:

:fnise: Onsdag passer bedre enn i dag iallfall!

:klemmer:

Når blir du satt igang hvis han ikke vil komme på egenhånd?

Vet faktisk ikke helt :klo:

Legen booket overtids-time for meg i dag, så da blir det i såfall sjekk på sykehuset en uke over termin, om jeg kommer så langt da. Antar at jeg får vite mer hva de teenker da. Tror ikke de venter mer enn 14 dager over termin iallfall. Antar at de tar en beslutning etter å ha sjekke status der inne på overtidskontrollen ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...