Zia Skrevet 18. desember 2011 Forfatter #3101 Del Skrevet 18. desember 2011 Lite oppdateringer her om dagen gitt. Er helt utslitt etter jobb, så orker ikke stort mer enn sofaen på kvelden. Og i morgen er det på'n igjen med nok en uke Heldigvis er det snart litt juleferie, og så er det ikke lenge til permisjon Lite nytt å melde egentlig - tassen er aktiv som bare det og er snill med mamman sin for det meste. Han vekker meg gjerne om morgenen med hikking eller sparking, men det er jo bare morsomt I morgen kveld blir det julebakst i heimen - da skal det lages mye godis, og selvsagt må vi prøvesmake - det blir bra tror jeg God kveld Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Ruccola Skrevet 19. desember 2011 #3102 Del Skrevet 19. desember 2011 Husk at det er lov å snakke med legen sin om dagene blir for lange zia... man skal faktisk fungere etter jobb også! Kanskje på tide du blir litt sykmeldt, sånn at dagene blir litt bedre? Kanskje få kortere dager? Jeg fikk et helt nytt liv da jeg ble sykmeldt! (Jeg ble jo 100% sykmeldt, men jeg klarte jo ikke å gå ) Hjemme kunne jeg plutselig høre på kroppen og slappe av når jeg kjente jeg trengte det. Men er deilig å tenke på at jeg jobbet nesten hele veien frem Ble sykmeldt de siste 8 dagene. Ønsker deg ihvertfall en fin uke nå i innspurten mot jul, og så håper jeg du finner en rytme som passer deg (Husker ikke hva du jobber med, men for meg var det viktig å variere dagene. Jeg står og går hele dagen på jobb og det ble for mye. Hjemme kunne jeg heller ikke bare sitte/ligge da fikk jeg vondt. Jeg måtte vere aktiv, men med hvilepauser innimellom hele dagen da gikk det fint! Ver forresten forsiktig med julebaksten, jeg bakte boller når jeg var høygravid og det var kjempetungt for ryggen! Ta pauser og ha gode stillinger! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Zia Skrevet 19. desember 2011 Forfatter #3103 Del Skrevet 19. desember 2011 Ruccola, du stod jo på som en helt! Sykmelding 8 dager før permisjon er ikke sykmelding i mine øyne altså Jeg håper å klare meg på jobb til over jul, siden det nå blir en del fridager der man kan hente seg inn. Jeg har stillesittende jobb, og må enten sitte, evt stå rett opp og ned. Å stå stille går ikke lenger enn 10-15 min. Sitte i oppreist stilling fungerer kanskje 2-3 timer maksimalt, på en god dag, så ganske håpløst det også. Hjemme kan man som du sier tilpasse litt, så her kan jeg legge meg ned når jeg kjenner ryggen har fått nok. Da blir da aldri riktig ille. Begynner å merke det mer og mer på gangen også, så går som en 70-åring allerede I dag har det gått greit på jobb, siden jeg var uthvilt etter helgen - tok en tidlig ettermiddag, og fikk faktisk kjøpt inn de siste gavene Så da var omsider juleshoppingen i boks, og ikke noe mere jule-kaos på meg nå nei Fikk til og med kjøpt noen bursdagsgaver til noen bursdager i januar - deilig å ha de i boks også, så man slipper å stresse med det midt i salg/byttekaoset Og så hentet jeg Babyboxen på Apotek1. Synes ikke den var så dum - var et par full-size produkter oppi der, masse småprøver, en bok, en leke, en body, en utgave av Foreldre & Barn, ammeinnlegg ++. Har hentet BAM sin versjon av disse boksene før, og synes ikke den var like bra. I morgen skal jeg prøve å få hentet Libero sin - det er jo som julaften på forhånd med disse boksene Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Spatula Skrevet 19. desember 2011 #3104 Del Skrevet 19. desember 2011 Anbefaler en tempurpute hvis du sliter med å få sitte godt - jeg måtte ty til det for å få sitte ordentlig under svangerskapet Nå er de riktignok dyre disse putene, men er verdt det - bruker min nå også den er bare så utrolig god å former og støtter, og er iallefall god å bruke om natten hvis man plages med nakkesmerter/hodepine. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Zia Skrevet 20. desember 2011 Forfatter #3105 Del Skrevet 20. desember 2011 (endret) Takk for råd om tempurpute, Spatula - tror kanskje mannen eller mamma har en slik liggende en plass, skal undersøke litt Ellers tenker jeg at det kanskje er på tide med en ny oversikt over status igjen, så her følger den altså: På vei: 33+1 Igjen til termin: Bare 50 dager Det var ikke så mye gitt... Kjønn: En liten rampegutt Utålmodig? Ikke så veldig enda nei - mangler fremdeles en del ting på plass, og har ikke ryddet ut/montert noe. Og ikke er jeg så plaget av svangerskapet at jeg ser frem mot fødsel heller, så greit nok at han holder seg der inne litt til Har Hodet ned: Tja, hodet var ned på 32-ukers kontrollen, men han turner fremdeles mye rundt. Han har ligget en stund i sete, og også på tvers. Ikke fullt så ofte med hodet ned, så får se om det var tilfeldig ved 32 uker, eller om han begynner å skjønne tegninga Aktivitet i magen: Oh yes! En aktiv og sterk liten krabat! Hver natt når jeg havner litt for mye på siden, driver han med push-ups av mamman sin, og spenner i fra mot madrassen - ganske artig egentlig Og ellers sørger han også for å gi livstegn fra seg ganske hyppig - veldig koselig Navn: Tja, ikke helt sikre her, men har iallfall et navn klart, så får vi se om det seiler opp andre kandidater etter hvert Vektøkning: 5 kg omtrent - fornøyd med det egentlig. Vann i kroppen: Nei, ingenting enn så lenge. Humør: Litt mer hormonell Men ellers ganske som vanlig altså Barnerom: Begynner å bli litt mer orden i tingene der, men langt i fra ferdig! Utstyr: Har innkjøpt det meste av store ting, men ikke fått alt levert enda. Klær nok til at han ikke skal fryse i starten tror jeg også vi har. Derimot har vi pent lite små-utstyr, men det får vi handle inn etter jul tenker jeg... Strekkmerker: Ingen så langt og føler fremdeles at magen har litt å gå på... Magen: Den poppet plutselig frem sånn en gang etter uke 20 mener jeg å huske. Synes ikke jeg merker så stor forandring nå i forhold til de forrige ukene, men SF-målene ligger midt på linja, så noe skjer tydeligvis likevel Melk i brystene: Ikke melk, meen i dag kom det faktisk noe klart fra den ene, for første gang - spennende Tanker om fødsel: Tenker egentlig ikke så mye på det enda - føles som det er en stund til fremdeles. Og ikke kan jeg komme unna det heller, så får heller prøve å forberede meg så godt jeg kan om hva som skal skje, og så får det bare stå til... Det er jo ikke høydepunktet for meg akkurat, men premien gjør at det definitivt er til å leve med Kosthold: Ikke så flink som jeg hadde sette for meg at jeg skulle være. Det blir mye travle ettermiddager etter jobb, men farting hit og dit for innkjøp etc. Da er det ikke så lett å spise sundt... Og matlysten er i perioder ikke helt optimal, og magen vrang titt og ofte... Men prøver så godt jeg kan iallfall. Får bare dårlig samvittighet når jordmor begynner å ramse opp hva man skal spise, før jeg får ristet det av meg igjen og innser at INGEN kan klare å følge opp noe slikt Neste kontroll: Vekstestimering på nyåret - spennende Deretter går det slag i slag med kontroller minst hver andre uke! Alt i boks med NAV: Nei, ikke enda... Har ambisjoner om å få det unna nå før jul. Litt optimistisk kanskje? Endret 20. desember 2011 av Zia Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
*Lollipop* Skrevet 20. desember 2011 #3106 Del Skrevet 20. desember 2011 Så koselig å lese oppdatering Kanskje vi sees i romjulen hvis du skal på senteret eller inn til byen? Hadde vært koselig Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
pusilus Skrevet 20. desember 2011 #3107 Del Skrevet 20. desember 2011 koselig oppdatering Zia. Her er vel kostholdet heller begredelig og jeg kvir meg litt til jordmortimen min i morgen, men jeg får bare si fra til meg selv at jeg får i det minste i meg mat og at alternativet (ingen mat) hadde i alle fall ikke falt i god jord hos henne. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Zia Skrevet 20. desember 2011 Forfatter #3108 Del Skrevet 20. desember 2011 Lollipop, ja, det hadde vært koselig. Kan jo være det blir en tur på senteret, men vi prøver så godt vi kan å styre unna kaoset der Pusilus, nesten godt å se flere vanlige "dødlige" som ikke klarer å spise så perfekt som jordmor skisserer. Mat er jo det viktigste, så får det heller være at jeg drikker juice, ikke klarer å spise 3 avokadoer i uka, og at brødet ikke har så mye fiber at det er en klump av frø Næring får jo mini iallfall Måtte rett opp en skikkelig skriveleif lenger opp her - klarte å skrive at tassen vår iallfall hadde nok klær til at han skulle fryse i starten. Glemte en "ikke" inni der - han skal selvsagt IKKE fryse Litt av mor jeg er ja Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Becky1 Skrevet 20. desember 2011 #3109 Del Skrevet 20. desember 2011 Så hyggelig å lese oppdateringer Nå nærmer det seg virkelig! Synes andres graviditeter går så fort, mens min gikk kjempesakte. Imponert over at du holder ut i jo bb og den bitte lille vektøkningen du har hatt så langt. Jeg la på meg 17 kg, mye oga mye sjokoladespising mot slutten . La vel på meg 1-1.5 kg hver uke da. det skal sies at mye av det var vann. Var bare treningsskoene min og et par gamle vintersko som passa. Helt på slutten passet ikke gravidbuksene mer heller. da var det bare mannen joggebukse som funka. Jeg var ordentlig lekker med andre ord Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
pusilus Skrevet 21. desember 2011 #3110 Del Skrevet 21. desember 2011 Zia, jeg overlevde turen til JM og hun var ikke skremmende i det hele tatt denne gangen Den eneste formaningen hun kom med var null alkohol, og det synes jeg jo er greit at hun forteller alle uansett om det skulle vært et problem eller ikke. Jeg kan ikke tro det er samme damen som jeg var til i fjor høst, vi hadde jo bra kjemi nå jo Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
*Lollipop* Skrevet 24. desember 2011 #3111 Del Skrevet 24. desember 2011 God jul! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pjusk Skrevet 24. desember 2011 #3112 Del Skrevet 24. desember 2011 Innom for å ønske deg ei riktig god jul! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lucky? Skrevet 26. desember 2011 #3113 Del Skrevet 26. desember 2011 God jul Går fort mot terminen nå Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Alabama Skrevet 26. desember 2011 #3114 Del Skrevet 26. desember 2011 God romjul! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Zia Skrevet 26. desember 2011 Forfatter #3115 Del Skrevet 26. desember 2011 God jul til alle sammen Her er den hektiske biten av julen overstått, så nå blir det litt roligere dager frem mot nyttår - kjenner det skal bli deilig! Julen så langt har vært veldig fin, og vi fikk masse fint til jul, mest av alt til mini i magen. Newborn-sete til Tripp-trappen, penger til videokamera, masse fine klær, og ikke minst ullklær som jo koster litt. Og noen søte leker da. Til å ikke være født enda, så må jeg si at han fikk meget god uttelling på gavefronten Har fått en ny og artig gravid-ubehagelighet nå () - det svir/brenner øverst på magen, som om det skikkelig strekker i huden liksom. Til tider orker jeg faktisk ikke stå oppreist og utstrakt siden det gjør så vondt. Har googlet litt og ser at det er ganske vanlig, så ikke bekymret, men fy så vondt! Håper ikke det skal vedvare frem til fødsel... Tenk at nå er jeg 34 uker Herregud, vi er så IKKE klare! Må virkelig stå på fremover. Håper bare formen holder, og at mini ikke dukker opp alt for tidlig. Kjenner jeg er ganske stresset nå egentlig... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pjusk Skrevet 26. desember 2011 #3116 Del Skrevet 26. desember 2011 Jeg har også den brennende/sviende ubehageligheten øverst på magen. Men hos meg er det verst når jeg sitter Vi er heller ikke helt klare for at lillegutt skal komme enda, så vi får håpe på at guttene våre ikke kommer helt med det første. Men uansett er det IKKE lenge igjen til de kommer Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lucky? Skrevet 27. desember 2011 #3117 Del Skrevet 27. desember 2011 Ja tenk 34 uker Har dere mye igjen å ordne før lillegutt kommer? Lillegutt her fikk også masse julegaver, koselig Tenk på det lasset det kommer til å bli neste år Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Marmot Skrevet 27. desember 2011 #3118 Del Skrevet 27. desember 2011 Da jeg var 34 uker tenkte jeg det samme som deg, og tre uker senere var han her. Til og med dagen før snittet følte jeg at jeg absolutt ikke var klar, men så gikk det helt fint likevel. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Zia Skrevet 27. desember 2011 Forfatter #3119 Del Skrevet 27. desember 2011 (endret) Jeg har også den brennende/sviende ubehageligheten øverst på magen. Men hos meg er det verst når jeg sitter Vi er heller ikke helt klare for at lillegutt skal komme enda, så vi får håpe på at guttene våre ikke kommer helt med det første. Men uansett er det IKKE lenge igjen til de kommer Stakkars deg som også sliter med den brenningen. Føler det begrenser bevegeligheten min relativt mye, så aner ikke hvordan det skal bli å jobbe igjen over nyttår Godt å se at det er flere som ikke føler seg klare Ja tenk 34 uker Har dere mye igjen å ordne før lillegutt kommer? Lillegutt her fikk også masse julegaver, koselig Tenk på det lasset det kommer til å bli neste år Vi har vel egentlig kjøpt inn det meste tror jeg - mangler litt fra IKEA og Babyshop som vi skal ta rett etter nyttår. Og så er det litt småplukk da, som kremer, tisselaken etc. Føler bare at vi ikke har oversikt liksom - alt er i esker og poser. Så må begynne å pakke ting ut og frem, før jeg kan slappe av litt og føle at vi begynner å ha kontroll Blir nok enda værre med gaver til de små neste år ja - vi har dog et håp om å prøve å instruere de nærmeste pakke-gale (dvs besteforeldre) om å begrense seg litt de første årene. Når barna er så små får de jo uansett begrenset utbytte av så mye gaver. Og ikke får man med seg stort heller - blir bare utslitt av alle gaver. Men vi får se om vi får gjennomslag Da jeg var 34 uker tenkte jeg det samme som deg, og tre uker senere var han her. Til og med dagen før snittet følte jeg at jeg absolutt ikke var klar, men så gikk det helt fint likevel. Vi er egentlig pyskisk sett ganske klare, selvom det i blant kommer en bølge av panikk over at det snart er slutt på å sove til klokken 12 om man vil, og kunne gjøre akkurat hva man vil med fritiden sin, men det er kanskje bare en promille av tiden heldigvis - vi er ganske klare sånn alt i alt. Men sånn rent praktisk føler jeg som nevnt at vi henger litt på etterskudd Forresten, hva slags vaskemiddel bruker dere til å vaske klærene til dee små? Tenkte å begynne på det over jul, og få ryddet det på plass i skapet hans Endret 27. desember 2011 av Zia Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Ruccola Skrevet 27. desember 2011 #3120 Del Skrevet 27. desember 2011 jeg bruker neutral pafymefritt både pulver og tøymykner Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå