Zia Skrevet 7. desember 2011 Forfatter #3081 Del Skrevet 7. desember 2011 (endret) Marmot, som du sier er jeg klar over unøyaktigheten med slike estimeringer, og vi vet jo at han like gjerne kan veie 4000 når han dukker opp, så vi er uansett forberedt på det meste Veldig fornøyd med oppfølgningen på sykehuset så langt, så håper de fortsetter slik Lurte litt på en annen ting - har lest en plass at grunnen til at mange bruker bilstolposer er at man helst ikke skal ha tykke lag mellom barnet og selene. Vi hadde i utgangspunktet ikke tenkt til å ha noen bilstolpose, siden han blir født såpass sent på vinteren, og vi neppe skal ut all verden i starten uansett. Men hva er da egentlig for tykke lag med klær? Vil f.eks en slik en bli for tykk: (Naturligvis i en litt mer maskulin farge da ) Det er en slik ulldress fra Joha - den er ikke helt tynn, men heller ikke så tykk som utedresser man får kjøpt til småtassene... Vil jo sikre han så godt som mulig, men er litt usikker på hva som er forsvarlig her... Endret 7. desember 2011 av Zia Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Marmot Skrevet 7. desember 2011 #3082 Del Skrevet 7. desember 2011 Det som er viktig er at det ikke blir for mye luft mellom "lagene" slik at du ikke får strammet beltet ordentlig. F.eks. dundresser osv. Vi bruker ullfleecedress fra Englebarn i bilstolen, men hadde aldri brukt vanlig vinterdress. Den du viser bilde av er helt super, jeg tittet på den i går, og den er virkelig herlig. Hadde vi ikke hatt den fra Englebarn hadde jeg kjøpt sånn med én gang, fordi den er sånn på armene at man kan brette dressen over hendene. Ungen min nekter votter, så det er noe vi savner. Bare pass på å stramme selene ordentlig, så er den der super i bilstolen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
pusilus Skrevet 7. desember 2011 #3083 Del Skrevet 7. desember 2011 Herlig at alt står bra til Det blir da folk av oss med fødselsvekt på rett over 3000 også Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Zia Skrevet 7. desember 2011 Forfatter #3084 Del Skrevet 7. desember 2011 Åh, så flott med raskt svar Marmot Ja, ikke sant de dressene er fine? Skikkelig myke og gode, og virker varme også, samtidig som de ikke blir så tykke! Og det med henda og votter har jeg jo ikke tenkt på en gang, men det var jo virkelig et godt poeng! De har noen fine små ulltøfler/sko i samme Da har jeg iallfall tenkt sånn ca riktig da - synes også sånne dunvarianter blir for store liksom. Vi har en type sånn tykk dress, i en slags fleece. Den er sikkert god og varm, men veldig tykk, så var litt tvil om den var helt egnet til bil-bruk. Får håpe vi får brukt den til andre ting da - i vogna kommer han jo til å ligge i dunpose, og evt noen lettere ullplagg. Sånn går det når besteforeldre blir revet med og kjøper gaver litt på impuls Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Zia Skrevet 7. desember 2011 Forfatter #3085 Del Skrevet 7. desember 2011 Pusilus, godt du kan bekrefte det. Selv veide jeg under 3000, og føler meg ikke så ille selv heller, så regner med at det skal gå bra Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pjusk Skrevet 7. desember 2011 #3086 Del Skrevet 7. desember 2011 Så bra at alt sto bra til på UL Ang. bilstolpose, så aner jeg faktisk ikke. Har aldri hørt noe om det, men har igrunn heller aldri lest noe om det da Her har mormoren til lillegutt strikket bilstolpose, så vi har i allefall en, men vil tro at den ulldressen fra Joha funker helt fint (Og nå fikk jeg forresten veldig lyst på en sånn dress. Den var veldig fin! ) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Zia Skrevet 7. desember 2011 Forfatter #3087 Del Skrevet 7. desember 2011 Pjusk, bare ikke gå i butikken og ta på den dressen du - den er ekstremt myk og god. Skulle gjerne hatt en selv også Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Småkjekset Skrevet 7. desember 2011 #3088 Del Skrevet 7. desember 2011 Den dressen så veldig god ut Lurer på om det er en som vi også burde hatt Hvilken butikk selger Joha egentlig? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Marmot Skrevet 7. desember 2011 #3089 Del Skrevet 7. desember 2011 Jeg tittet på den på Babyshop i hvert fall! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Zia Skrevet 7. desember 2011 Forfatter #3090 Del Skrevet 7. desember 2011 Babyshop og Barnas Hus har Joha - har også sett at veldig mange mindre butikker fører dette, så bør være lett å få tak i Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Spatula Skrevet 7. desember 2011 #3091 Del Skrevet 7. desember 2011 Å den dressen så god ut, her har lillemor bare hatt ull på kroppen så å si siden hun var nyfødt og bitteliten - vi elsker ull, og særlig ullfleece har vi forelsket oss i Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Teriyaki Skrevet 7. desember 2011 #3092 Del Skrevet 7. desember 2011 Hei Zia Utrolig at du er 31 uker på vei Det er en fin periode av svangerskapet du er i nå. I alle fall var det det for meg. 3200 er ikke så værst vekt, nei. Gutten vår ble estimert til 3400 gram, som da er 5% under gjennomsnittet, men han kom ut 4070 Bommet på nesten 700 gram, hehe. Den dressen der fra Joha er kjempebra! Her har vi forresten sånn bilpose. Det er som en voksipose, altså ikke sånn at han har armene i den sånn som mange av disse typene. Den er helt genial. Enten har jeg bare en strikkejakke på han og lue plus lester, eller så legger jeg han oppi med kun inneklærne. Holder seg god og varm da. Det er dunpose, så den er varm og god. Er så lettvindt! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Zia Skrevet 8. desember 2011 Forfatter #3093 Del Skrevet 8. desember 2011 Spatula, vi er også veldige glade i ull, så håper tassen tåler det Den dressen deres, Teriyaki, høres veldig god ut altså - husker du merke ellerno slikt? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Teriyaki Skrevet 9. desember 2011 #3094 Del Skrevet 9. desember 2011 (endret) Spatula, vi er også veldige glade i ull, så håper tassen tåler det Den dressen deres, Teriyaki, høres veldig god ut altså - husker du merke ellerno slikt? Godt spørsmål..Det var en gave, så..Men kan se om det står noe merke på den når jeg går ned Den er kjempegod! Er så greit å slippe å pakke på ungen hver gang vi skal ut. Edit: Her er merket: Babynest Odenwalder, men fan ikke akkurat den vi har. Den ligner på denne: http://www.google.no/imgres?q=baby+nest+odenwalder&hl=no&biw=1600&bih=623&gbv=2&tbm=isch&tbnid=f-tYzvVRfHWvAM:&imgrefurl=http://www.babyverden.no/Forum/Medlemsaktiviteter/Markedsplassen/Til-salgs/Barneutstyr/SELGER-LEANDERVOGGE-OG-VOGNPOSELITE-BRUKT/1070614T/&docid=Nv1eMcf0QQfvPM&imgurl=http://img14.imageshack.us/img14/812/va001516.jpg&w=200&h=200&ei=4yziTp2IGo6F-waxkf3ZBQ&zoom=1&iact=rc&dur=85&sig=105687155917031086340&page=3&tbnh=125&tbnw=125&start=59&ndsp=30&ved=1t:429,r:11,s:59&tx=24&ty=96 Bare at vår er helt svart og har ikke den teddybjørnen på seg. Bare hodet til ungen vises når han ligger oppi. Endret 9. desember 2011 av Teriyaki Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Zia Skrevet 11. desember 2011 Forfatter #3095 Del Skrevet 11. desember 2011 Teriyaki, tusen takk, da skal vi kikke litt nærmere på den Noen som har kjøpt slike nattlamper forresten? A la denne: Han trenger det jo ikke før han blir en del eldre, men skal uansett bestille noe annet fra samme nettbutikk som selger disse, så lurte på å slenge den med...? Den kan tas ut av den lilla basen, og så lyser den visst når man holder i den. Er dette bare tøys, eller nyttig? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pupsilure Skrevet 11. desember 2011 #3096 Del Skrevet 11. desember 2011 Den var veldig søt Har ikke sett den før. Vi fikk behov for svakt nattlys helt fra starten av, for jeg trengte å se litt når jeg ammet om natten. Hvilken nettbutikk er det? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Zia Skrevet 11. desember 2011 Forfatter #3097 Del Skrevet 11. desember 2011 (endret) Pupsi, jeg tenkte faktisk på at det kunne være lurt å ha den når jeg ammer og skal ta han med for bleieskift og slikt, men var usikkert på om det og var noe poeng, så bra du kommer med innspill Har ikke sett den varianten før jeg heller, men likte den fordi den virket bedre å holde i, enn noen andre. Og så likte jeg fargene, men den kommer i to andre varianter også da - en gutte-blå, og en jente-rosa De selger den på Lekmer.no, og den er på 10 % nå også - det tror jeg faktisk ikke den var da jeg snublet over den for to dager siden Og jammen var det mer på salg der nå enn for et par dager siden - endelig blir jeg belønnet for min ubesluttsomhet, så nå får vi super-billig baby-gym også Om du bestiller fra den siden, så snublet jeg over en kupongkode som ga 100 kr i rabatt - tror det var 9wDFfLR74 - fant den på www.kupongkode.com ved google-søk Endret 11. desember 2011 av Zia Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pupsilure Skrevet 11. desember 2011 #3098 Del Skrevet 11. desember 2011 Smart Zia Jeg har handlet der før, og følger med på julekalenderen deres. De har tre produkter til ca 50 % hver dag. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Zia Skrevet 11. desember 2011 Forfatter #3099 Del Skrevet 11. desember 2011 Ja, har sett kalenderen jeg også - liker tilbud altså - desember er generelt en fin shoppingmåned Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lucky? Skrevet 17. desember 2011 #3100 Del Skrevet 17. desember 2011 Tenk at du nærmer deg 33 uker! Går fort Mye å tenke på ifht hva som er praktisk av klær og sånt ja... Vi har et par dresser og har tenkt at de er fine å ha i bilstolen. Noe må de jo ha på seg i bilen, er jo ikke så varmt når de skal inn og ut av bilen... Ha en fin helg Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå