Gå til innhold

Synes det er vanskelig å "ta og kreve" i ekteskapet

Anbefalte innlegg

Skrevet

Mannen min er utrolig snill og ønsker meg alt godt.

Men av og til ønsker jeg at han skal gi meg det jeg ønsker meg, fordi det er vanskelig å bare "ta" det selv.

Det kan være opplevelser eller andre ting.

Så hvis jeg sier at jeg ønsker å gjøre en spesifik ting en gang er han enig, men det vi gjør det ikke.

Han derimot ønsker at jeg skal si at jeg/vi gjør det jeg ønsker i dag.

Jeg vet jo at han blir glad når jeg sier det, og gjerne blir med hvis jeg ønsker det, men det er veldig vanskelig allikevel, og veldig uromantisk.

Noen som kjenner seg igjen, eller har gode råd?

Av og til gjør jeg det bare for å trene meg til å bli tøffere der, men...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Litt usikker på hva du mener`? At mannen skal gjette seg til hva du ønsker? Det går ikke, men at du ønsker at han skal overraske deg med å gjøre noe du har nevnt tidligere?

Skrevet
Litt usikker på hva du mener`? At mannen skal gjette seg til hva du ønsker? Det går ikke, men at du ønsker at han skal overraske deg med å gjøre noe du har nevnt tidligere?

Nei å gjette slipper han. Jeg ønsker vel egentlig at han skal ta initiativ til å dra på ting jeg har sagt at jeg ønsker å gjøre, men ikke får meg til å dra på.

Jeg har en så enorm fornuft som kveler initiativet mitt så lett.

Det er på en måte ikke viktig nok hvis det er mine ting, for meg.

Jeg ønsker ikke å forandre han. Bare meg selv, men det er tøft. :sukk:

Det er litt vanskelig å forklare synes jeg.

Skrevet

Leirbål, jeg forstå veldig godt hvordan du har det. Kunne dere ha kommet til en ordning som at han skal være ansvarlig for et eller annet opplegg for dere en gang i uka, en gang i mnd e.l.? Jeg har noe sånt i tankene for egen del, men må ha en del annet på plass først.

Skrevet
Leirbål, jeg forstå veldig godt hvordan du har det. Kunne dere ha kommet til en ordning som at han skal være ansvarlig for et eller annet opplegg for dere en gang i uka, en gang i mnd e.l.? Jeg har noe sånt i tankene for egen del, men må ha en del annet på plass først.

Ja, det var en god ide. :jepp:

Jeg kan gi han en liste, vi kan sette av en fast dag hver måned, og han ka overaske meg. Jeg skal spørre ham i kveld.

Og så kan jeg øve meg på å gjøre mer for meg selv samtidig.

Tusen takk.

Skrevet
Ja, det var en god ide. :jepp:

Jeg kan gi han en liste, vi kan sette av en fast dag hver måned, og han ka overaske meg. Jeg skal spørre ham i kveld.

Og så kan jeg øve meg på å gjøre mer for meg selv samtidig.

Tusen takk.

Bare hyggelig å være til hjelp.

Jeg oppelver som nenvt det samme som deg, og har brukt mye tid på å forsøke å tenke ut måter å løse forskjellig på.

Ha i minne at det er mulig du må være veldig spesifikk: a la - at han alene skal stå for planleggingen. At det skal la seg gjøre å gjennomføre. Hvis økonomisk begrensing, så bli enige osv.

Skrevet
Bare hyggelig å være til hjelp.

Jeg oppelver som nenvt det samme som deg, og har brukt mye tid på å forsøke å tenke ut måter å løse forskjellig på.

Ha i minne at det er mulig du må være veldig spesifikk: a la - at han alene skal stå for planleggingen. At det skal la seg gjøre å gjennomføre. Hvis økonomisk begrensing, så bli enige osv.

Supert. Skal skrive en liste nå, med forslag til hva vi kan gjøre.

Da kan jeg skrive at jeg ønsker at han planlegger alt, og overasker meg.

Dette skal bli morsomt. Jeg gleder meg veldig nå.

Og det er sikkert så konkret at det er helt greit for han. Snille mannen min. :yvonne:

Skrevet
Supert. Skal skrive en liste nå, med forslag til hva vi kan gjøre.

Da kan jeg skrive at jeg ønsker at han planlegger alt, og overasker meg.

Dette skal bli morsomt. Jeg gleder meg veldig nå.

Og det er sikkert så konkret at det er helt greit for han. Snille mannen min. :yvonne:

Som nevnt - det er hyggelig å kunne være til hjelp. Du gjorde dagen min litt bedre nå. :)

Lykke til.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...