Gå til innhold

Hvor lang tid brukte du?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er ei jente som trener og spiser sunt (vanelig kosthold) for å gå ned noen kilo. Har som mål å gå ned 15-20 kilo.

Lurer på hvor lang tid jeg må regne, har gått ned ca 8 kilo siden påske, er det få kilo på så lang tid??

Liker ikke slankeprodukter og vil finne et kosthold jeg kan leve med.

Takk for svar :)

Videoannonse
Annonse
Gjest Gjest_anonym_*
Skrevet

Hei! Supert at du har funnet en måte som fungerer. Det er aboslutt lurt å la det gå sakte nedover - da er det mye enklere å holde den nye vekten:)

Jeg har gått ned ca 6 kg siden juni og det er jo også ganske sakte nedgang, og jeg har også som mål gå ned ca 15 totalt. Regner med at det sikkert tar like lang tid i fortsettelsen, så 15 kg vil i forhold til mitt tempo da ta ca et helt år.

Men for meg er det (som du også sier) uaktuelt å ta en kur å gå ned 10kg på en måned, for man må på et tidspunkt begynne å spise normal mat igjen. Og da vil jo alt komme på igjen like raskt.

Og jeg som er litt lat i utgangspunktet har endelig funnet en formel som funker, men da må jeg la det gå sakte. Nå kan jeg fortsatt være litt lat og spise litt drittmat, men er mye mer bevisst og spiser likevel myyyye mindre enn før og beveger meg mer. Og er strålende fornøyd med den nye livsstilen og blir jo kjempeglad for at det viser på vekta. Jeg er vel så stolt av at jeg ikke har gått opp noe siden juni, har det vært endringer har det bare gått nedover.

Så jeg tror du har funnet en fin løsning, og ikke mist motet selv om det går sakte :):)

Lykketil!

Skrevet

Hei! Så flott å se at du ikke vil bruke kurer, men finne et kosthold som passer deg!

Jeg gikk ned 4 kg fra juni - august. Det jeg gjorde:

- begynte å spise frokost, helst havregrynsgrøt med frukt og kanel på toppen eller havregryn og melk med kanel! Kanel skal være bra for forbrenningen, passer meg perfekt når jeg er veldig glad i kanel! :)

- var aktiv 4 dager i uken (gå turer i høyt tempo, 60-90 min + enkle styrkeøvelser)

- drakk mye vann

- prøvde å unngå godteri og brus, men ikke tenke for mye på det.(det som teller er hva man spiser daglig, ikke det man koser seg med av og til :))

Og en annen ting jeg gjorde: Ikke gå på vekten HVER dag.. Man må prøve å slappe av selv om man ønsker å gå ned i vekt :)

Nå har det vært litt slappere en stund, men nå skal jeg begynne igjen (vekten har fremdeles holdt seg nede) :)

Ønsker deg lykke til!

Skrevet

Tusen Takk for fine svar :)

Masse lykke til, dere også! :):)

Skrevet

Må bare kommentere at det var mye fornuftige tanker, holdninger og utføringer her! Flott jobbet!!

Skrevet

Jeg har gått ned 7 kg siden august, det bare ved å legge om kostholdet til noe mer fornufig, fullkornsprodukter osv., skal jeg spise snop, må jeg ta det i helgene eller så spiser jeg oftest ganske kontrollert (men jeg teller ikke kalorier). Har prøvd sååå mangen ganger før, men det er bare nå jeg har viljen til det og funnet ut det letteste er å velge en metode en kan leve med til vanlig! :) Nå har jeg ikke veid meg på en uke, men tenker det er bra å ikke gå på vekta HELE tiden! :ler: Jeg har fremdeles 3 kg igjen å ta av, men de stresser jeg ikke med, vekten vet jeg sklir sakte men sikkert ned så lenge jeg holder meg til det kostholdet jeg har hatt helt til nå.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...