Yvonne86 Skrevet 7. november 2009 #1 Skrevet 7. november 2009 Jeg har vært sammen med kjæresten i 3,5 mnd. Før meg kom han rett fra et 2år langt forhold som endte litt dramatisk. Nå er eksen hans veldig lei seg og gjør alt for å få han tilbake. Han sier til meg at det ikke er aktuelt, men at han må ha kontakt med henne fordi han synes så synd på henne, pga at hun ikke har det så bra med seg selv for tiden. Han sender masse meldinger og har en del kontakt. Jeg prøver å spørre litt for å vise at jeg er interessert i hva som foregår, men han forteller ikke så mye. Dette begynner å plage meg veldig, og jeg tenker hele tiden på at det kanskje ikke var så lurt å starte et forhold med han når han kom rett fra et annet. Men er det riktig av meg å si fra til han at det plager meg veldig at han har så mye kontakt med henne? Jeg har snoket litt på telefonen hans og lest mange av meldingene. og de er ganske vennlige til å være til en eks. han sier også til henne at hun må finne en ny, men at han hater tanken på henne med en annen gutt. Jeg har grunn til bekymring her eller? Hjelp
Britt Banditt Skrevet 7. november 2009 #2 Skrevet 7. november 2009 Høres ikke ut som om han har kommet helt over henne, nei, spesielt når han sier at han hater tanken på henne og en annen gutt. Jeg ville tatt det opp med han. Si at du syns det er ubehagelig. Jeg hadde nok holdt meg unna til han var over henne.
Cata Skrevet 7. november 2009 #3 Skrevet 7. november 2009 Jeg ville også sagt fra at jeg ikke likte at han hadde så mye kontakt med eksen - særlig når det er såpass kort tid etter bruddet. (Tror dessuten du har rett i at det ikke var så lurt å jumpe rett inn i et forhold med en som er "nyskilt". De fleste mennesker trenger litt tid for seg selv etter et brudd før de er klare til å gå helhjertet inn i noe nytt. )
kaprifolen Skrevet 7. november 2009 #4 Skrevet 7. november 2009 Tror det beste er å være åpen med han. Hvis du ikke har noen bitre følelser for dama, og han klarer å overbevise deg om at den eneste grunnen til at han gjør dette, er for å hjelpe henne i en vond tid, så er det viktig at du føler deg trygg. Og da må han være åpen. Er jo tross alt mange som deler mange år sammen, og skilles som venner, selv om de ikke ønsker et forhold lenger. Kan jo hende at han fortsatt ønsker henne alt godt, om enn ikke med han selv. Og selv om jeg synes det virker litt mistenkelig, så kan det jo hende at han skrev det om en annen gutt for å støtte selvtilliten hennes? :klø: Høres kanskje litt naiv ut, men prøver å se solen bak skyene for deg, siden det uansett er så mange som svartmaler ting konstant her inne...
Anjah Skrevet 7. november 2009 #5 Skrevet 7. november 2009 Nå er eksen hans veldig lei seg og gjør alt for å få han tilbake. Han sier til meg at det ikke er aktuelt, men at han må ha kontakt med henne fordi han synes så synd på henne, pga at hun ikke har det så bra med seg selv for tiden. Han sender masse meldinger og har en del kontakt. Han er nok ikke over henne riktig enda. Og jeg stusser litt på at han føler han må trøste henne fordi hun tar bruddet veldig tungt fremdeles. Man kan skilles som venner, men det er jo som regel en grunn til at en eks er en eks. Og han gjør det dessverre ikke enklere for henne å komme over ham når han tilstadighet opprettholder kontakt. For å sette det litt på spissen; hadde du kommet med "boller og brus" til din eks for å muntre ham opp? Nei, spør du meg, så blir ting mer komplisert og vanskelig på denne måten!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå