Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest_Kiss_*
Skrevet

Jeg er en jente som har vært sammen med kjæresten min i flere år, og vi har det veldig bra sammen. Jeg har aldri mistenkt han for å være utro, og jeg hadde ikke hatt problem om han gikk på strippebar i forbindelse med utdrikningslag, han kan ha jentevenner og beundre skuespillerinner, uten at jeg blir sjalu.

Men det er én person, som han studerte med for lenge siden, som kan få det til å gnistre i meg. Jeg er ikke redd for at det kommer til å skje noe mellom dem, men jeg vet at min samboer har vært ulykkelig (avstands) forelsket i denne jenta tidligere, men nå anser henne som en god venn. Jeg skulle så ønske at de hadde vært kjærester, og sett at det ikke fungerte, enn at han (og det er jo her problemet er, hva jeg ser for meg) har henne på en pidestall hvor hun er drømmedama han aldri fikk.

Jeg har tatt det opp med ham, og han har ledd det vekk, det kunne aldri blitt de pga at hun har en spesiell hobby som opptar mye tid og ressurser, som han ikke interesserer seg for i det hele tatt.

Så jeg ønsker tips, om hvordan jeg kan slutte å henge meg opp i denne ene tanken, som nok er om han hadde foretrukket henne om han hadde hatt valget, selv om han har gått videre for lenge siden.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er naturlig å være sjalu, men man må greie å styre det så det ikke ødelegger forholdet. Høres ut som om det er grunn til å være på vakt i dette tilfellet.

Gjest Purple Haze
Skrevet

Hmmm, jeg reagerer litt på at han lager en årsak til at han ikke kunne vært sammen med denne jenta, i stedet for å si til deg at det er deg han ønsker å være sammen med. Det skurrer litt i mine ører.

Når det er sagt, så er det faktisk deg han er sammen med. Hvis forholdet deres ellers er godt, så har han jo følelsene sine hos deg.

Skrevet

Takk for svar:=)

Han kjente ikke meg da han ble kjent med henne, så han kunne jo ikke vite da at det var meg han ville ha. Og det var nok jeg som ville ha en så konkret grunn til hvorfor han ikke ville vært med hun andre.

Skrevet
Takk for svar:=)

Han kjente ikke meg da han ble kjent med henne, så han kunne jo ikke vite da at det var meg han ville ha. Og det var nok jeg som ville ha en så konkret grunn til hvorfor han ikke ville vært med hun andre.

Si det til ham. Si at du er lei for at du er litt overfølsom på dette, men du trenger å høre at han ikke tror et forhold mellom dem ville fungert . Og hvorfor.

Forklar at det er et stort problem for deg, som han kan hjelpe deg med å løse på denne måten. :)

Og ikke bli redd om han må tenke en stund. For han tenker nok ikke på henne på den måten lenger, så han må snu tankegangen litt.

Skrevet

Jeg har en sånn jeg også. Jeg er den sjalu typen og hadde nok hatt problemer om han gikk på strippeklubb :) Men jeg har jobba mye med meg selv og vi har snakka godt sammen og nå er jeg trygg på at han ikke kommer til å reise seg å løpe ved første blikkveksling med ei "heit rype". Men så har han ei venninne (som nå er min venninne også) og av en eller annen grunn stikker det veldig når han skal treffe henne eller snakker med henne. Han sier også at det aldri kan bli dem (men ikke hvorfor) og at det er meg han vil ha. Slike ting er vanskelig, men den eneste måten å takle det på er å snakke om det.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...