Gjest Gjest Skrevet 7. november 2009 #1 Skrevet 7. november 2009 Hei! Jeg skal sitte "barnevakt" for en 23 år gammel tilbakestående mann fra tirsdag neste uke til fredag. Jeg har fått beskjed om at han er veldig glad i tabletter og "vaskeprodukter" (grønnsåpe, jif, osv). Jeg vil selvsagt rydde alt dette bort først, men jeg er litt redd han skal finne noe mens jeg er på do, i dusjen, sover, osv. Får man kjøpt brekningsmiddel på apotek? Noen som vet? Og om uhelle skulle være ute og jeg IKKE har brekningsmiddel, må jeg da ringe ambulanse eller kjøre selv til legevakten? Takker på forhånd for svar.
Gjest Gjest Skrevet 7. november 2009 #2 Skrevet 7. november 2009 Det finnes brekkmiddel på apoteket, ja. Et godt alternativ når uhellet er ute og du ikke har brekkmiddel, er salt utrørt i vann. Husker ikke helt hvor mye salt pr dl. vann, men en sterk blanding kreves.
Wildy Skrevet 7. november 2009 #3 Skrevet 7. november 2009 Flytende kull er også kjekt å ha i hus. Samt nummeret til legevakt lett tilgjengelig. Men om du rydder unna alt som er giftig, etsende og farlig går dt helt sikkert bra!
Gjest Vettel Skrevet 7. november 2009 #4 Skrevet 7. november 2009 Brekningsmiddel skal IKKE brukes ved såpe og vaskemiddel! Det etser på veien opp, og gjør dermed dobbelt skade. Ha heller flytende kull og nummeret til giftsentralen klar. Ring legevakten og giftsentralen om uhellet er ute, så får du riktige råd.
Gjesten Skrevet 7. november 2009 #5 Skrevet 7. november 2009 Beklager min uvitenhet, men flytende kull? Hva er det?
Essie_ Skrevet 8. november 2009 #6 Skrevet 8. november 2009 Beklager min uvitenhet, men flytende kull? Hva er det? Medisinsk kull
Blod Skrevet 24. oktober 2012 #7 Skrevet 24. oktober 2012 (endret) Fjernet Endret 9. oktober 2017 av Blod
Sugerøret Skrevet 24. oktober 2012 #8 Skrevet 24. oktober 2012 hvorfor dytte opp en gammel tråd? vedkommende er sikkert ferdig med å sitte barnevakt. 1
Blod Skrevet 24. oktober 2012 #9 Skrevet 24. oktober 2012 hvorfor dytte opp en gammel tråd? vedkommende er sikkert ferdig med å sitte barnevakt. Fordi jeg lurer på ca det samme... og jeg orket ikke å opprette en ny tråd 1
AnonymBruker Skrevet 24. oktober 2012 #10 Skrevet 24. oktober 2012 Hvis det er etsende stoffer, skal man ikke fremkalle brekningsrefleks, men man kan gi melk å drikke. Brekningsmiddel er mest relevant hvis man har fått i seg giftige planter, sopp eller medisiner. Har man ikke brekningsmiddel, kan man fremkalle brekning manuelt ved å berøre på bakre svelgvegger. bruk helst en spatel eller enden på en skje eller lignende, hvis man bruker en finger kan man risikere å bli bitt. Man kan evt. sette bittsperre ved å plassere en spatel på høykant i hver munnvik, men dette er litt vanskelig å få til. Anonym poster: e33c0b888af054517ff5f3bfde0058d1
Gjest Loverdose Skrevet 24. oktober 2012 #11 Skrevet 24. oktober 2012 Helvete, håper det ikke kommer noen som sliter med spiseforstyrrelser innom denne tråden og får gode ideer til hvordan de kan kaste opp.... 1
AnonymBruker Skrevet 22. april 2020 #12 Skrevet 22. april 2020 Spiseforstyrret her! Takk for tips. Anonymkode: 97fe5...644
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå