Gjest naboen Skrevet 7. november 2009 #1 Skrevet 7. november 2009 Jeg har ei nabovenninne som går på trygd og jobber. Hun har fortalt at hun ikke gir beskjed om alt hun jobber og har derfor mottatt mer i trygd enn hva hun har krav på. Dette er ei meget hyggelig dame som ikke har hatt det så veldig enkelt. Og hun har ikke mer enn hun trenger i inntekt egentlig. Det var derfor vi kom innpå emnet. Hun mente at slik systemet er så lønner det seg ikke å jobbe for henne. Jeg kjenner at dette irriterer meg veldig. Jeg jobber for alle mine penger og betaler skatt, har ikke så veldig mye å rutte med jeg heller. Derfor blir jeg provosert når hun får mer enn hun har rett på, av MINE skattepenger. Bør jeg gi beskjed om dette til trygdekontoret, eller vil hun bli oppdaget uten at jeg gir beskjed? Bør jeg i det hele tatt gi beskjed? Er det jeg som er smålig og ett dårlig menneske som irriterer meg over dette? Takk for innspill
leirbål Skrevet 7. november 2009 #2 Skrevet 7. november 2009 Hun kan jo jobbe og tjene en del uten at det går utover trygden. Jobber hun utover dette ville jeg snakket med henne, og sagt at du ikke synes det er så greit, for det er ulovlig. Og fortell henne at hvis noen oppdager det, så må hun betale tilbake alt, sansynligvis med renter. Og hun kan få annen straff også. Ikke true med å gjøre det, men fortell at du ikke liker det. Spør hun om du vil melde det, så ikke lyv. Si at du tenker på det, men heller vil at hun enten skal si ifra at hun jobber mer enn grensen, eller slutte med det. For ingen behøver å si noe. Hun kan bli plukket ut til bokettersyn, f.eks.
investor Skrevet 7. november 2009 #3 Skrevet 7. november 2009 Gi beskjed. Det kan ikke være slik at folk missbruker systemet. Resultatet av missbruk av systemet er innstramninger som gjør det vanskeligere for de som faktisk har bruk for hjelp. Missbruk i systemet er også et stort problem! Du betaler skatt og sponser denne personen.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå