Gjest ForvirretJente Skrevet 6. november 2009 #1 Skrevet 6. november 2009 Tidlig denne uken poppet det ut noe av kjeften til samboeren. Han visste ikke hva han følte lenger. Det stakk i hjertet å jeg ble helt stum. Klarte ikke å si noe, klarte ikke å grine. Jeg gikk meg en tur å kom tilbake, sambo var kjempe lei seg og grein og grein. Jeg sa at han måtte finne ut av hva han følte og jeg var mer sur fordi han hadde holdt dette skjult i to mnder. Han sa etterpå at han ble helt ifra seg når jeg bare gikk og etter mye frem og tilbake så spurte han om en sjanse til. Jeg sa ja. Dagen etterpå hadde jeg fri fra jobb å jeg grein og grein. Super lei meg. Så igjennom alt jeg hadde fått av han, kort, brev, små lapper. Tårene fortsatte å trille. Jeg spurte om han angret på at han ga det en sjanse til å han svarte nei. Han fant ut at han kanskje ikke hadde vært så flink til å prioritere forholdet at det var kanskje derfor. Jeg var enig. Vi har vært sammen i 2,5 år. jeg er 20 og han er 22. Vel. Nå sitter jeg her å er fortsatt ifra meg fordi ting har skjedd. Går hele tiden og tenker på; blir det slutt nå? hva skjer? hvor lenge er vi sammen? Jeg føler meg lett irritert og tåler lite. Føler meg litt utenfor. Føler jeg har noen følelser som jeg ikke helt klarer å sette ord på. Hva skal jeg gjøre? La det fare og fortsette ?
Breakeven Skrevet 6. november 2009 #2 Skrevet 6. november 2009 Tror jeg ville vært litt forsiktig her. Det kan hende at han ba om en ny sjanse fordi han så hvor lei deg du ble. Det er ikke lett og si til noen at du kanskje ikke føler det samme for dem lenger. Jeg tror jeg ville voktet hjertet mitt ekstra mye om kjæresten min hadde fortalt meg noe sånt. Jeg har vært i en liknende situasjon med eksen, men da skulle han i militæret og ble plutselig usikker på forholdet. Jeg vet det ikke er en helt lik situasjon, men han tok det det tilbake etter vi hadde pratet og han så hvor lei meg jeg ble. Jeg syns du burde sette deg ned med han og spørre hva som er grunnen til at han sa dette. Tror ikke jeg ville latt det gå så lett, det er oftest en grunn. Ellers tror jeg du kommer til å gå rundt og gruble over det. Håper uansett at det ordner seg, bare ha kommunikasjonen i orden:)
Gjest følermed Skrevet 7. november 2009 #3 Skrevet 7. november 2009 Først og fremst vil jeg si at jeg føler med deg. Det er vondt å plutselig få høre noe slikt. Du skriver at dere har vært sammen i over to år, og siden dere fortsatt er unge tenker jeg at det er lett som ung og uerfaren å bli usikker fordi man kanskje ikke har noen tidligere seriøse forhold å se tilbake på. I noen perioder i et forhold kan man jo oså bli usikker, det kan være fordi man ikke har prioritert riktig og derfor sklidd litt fra hverandre, eller at man tar forholdet for mer for gitt i den travle hverdagen og ikke kjenner ordentlig etter på følelser. Jeg har lært av tidligere erfaringer og var jeg deg ville jeg satt meg ned og brukt god tid på å få igang god kommunikasjon der man går mer i dybden på hva parten savner, og hva som evt. kan gjøre at følelser kan blusse opp igjen. Det er ikke noe som kan rettes opp på 1-2-3 i alle tilfeller. Jeg tror at en åpen og ærlig dialog, samt arbeid for å få tilbake gnist vil være alfa omega for å prøve å redde det dere har (hatt). Ikke gi opp! 5 minutter hjelper ikke, for å sette det litt på spissen. Det er en vond situasjon du/dere er oppe i nå.. håper det løser seg på best mulig måte for dere.
Gjest ForvirretJente Skrevet 7. november 2009 #4 Skrevet 7. november 2009 I noen perioder i et forhold kan man jo oså bli usikker, det kan være fordi man ikke har prioritert riktig og derfor sklidd litt fra hverandre, eller at man tar forholdet for mer for gitt i den travle hverdagen og ikke kjenner ordentlig etter på følelser. det er akkurat det som har kommet frem her også. hverdagen er vanlige. Jobb, middag, litt venner, sove. å sånn fortsetter det. Har liksom ikke gjort noe spennende, å det er påtide å friske det opp igjen.. Takk for god tilbake melding
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå