Gå til innhold

Foreldre som skiller seg i voksen alder

Anbefalte innlegg

Gjest ts_mira
Skrevet

Hei!

Jeg er student på 21 år, og bor timevis unna hjemstedet mitt. Hjemme bor mor, far og lillesøster (16).

Mine foreldre har kranglet konstant i to år, men da jeg var hjemme i helga fant jeg ut at det var mye verre enn jeg trodde. De snakker ikke med hverandre, og lillesøsteren min vil helst bare være alle andre steder enn hjemme pga. deres iskalde forhold. De sier de vil prøve, men at de ikke vet noe. Søsteren min er så fortvilet at hun har rømt hjemmefra mange ganger.

Jeg bare lurer på om noen av dere har foreldre som skilte seg da dere var voksne? Hvordan var det?

Har noen tips til hvordan jeg skal forholde meg? Jeg er langt borte, men har likevel vondt inni meg av all kranglingen, gruer meg f.eks. veldig til jeg skal hjem i julen. Jeg vil blande meg minst mulig, deres forhold er jo nettopp deres sak, og ikke min.. Og ikke mins søsteren min, jeg synes så synd på henne som må leve midt oppi alt det der.

Videoannonse
Annonse
Gjest brutal_mann
Skrevet

Jeg vqr bare glad til da de skilte seg. Ingen som forstod at de hadde giddet så lenge som de hadde. Drit i foreldrene dine.De får leve sitt liv, du får leve ditt.

Gjest Erfaren gjest
Skrevet
Jeg vqr bare glad til da de skilte seg. Ingen som forstod at de hadde giddet så lenge som de hadde. Drit i foreldrene dine.De får leve sitt liv, du får leve ditt.

Et meget bra svar. Jeg er selv voksen forelder som vil skille meg, og jeg mener akkuratt det samme. Når "barna" er så store så kan de gi f... og la foreldrene leve sitt liv

Skrevet

Med tanke på lillesøster ville jeg faktisk tatt opp saken med dem og forklart den i STORE ORD hva det gjør med henne, og at de faktisk BURDE skille seg - nettopp for at din lillesøster skal få det bedre. Det er jo ingenting som er verre enn å bo sammen med foreldre som bare trekker frem det verste i hverandre.

Skrevet