Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Gjest Anonymous
Skrevet

Er det noen som kan anbefale et passe useriøst og artig kor i Oslo, helst på strekningen Majorstua-sentrum? Jeg har så lyst til å bli med i et kor, men vil ikke ha kor som synger bare klassisk eller kirkemusikk. Leter og leter, men finner ikke helt det jeg er ute etter....tips, anyone???

Videoannonse
Annonse
Gjest *marte*, unlugged
Skrevet

Det lurer jeg også på... :-?

Gjest Anonymous
Skrevet

Hei Marte!

Det var jeg som startet tråden. Gidder du å si fra dersom du finner et kor via andre kanaler enn denne? Jeg har vært i kontakt med Bislet Bad Chorale Sælskab som øver på Ruseløkka, men de manglet bare herrestemmer, men skulle si fra dersom situasjonen endrer seg (men de hørtes veldig seriøse ut...). Har også funnet et annet kor på nettet, men husker ikke i farten hva de heter. De øver iallefall på Skøyen og virket okay, men jeg har ikke fått svar på mailen jeg sendte dem, og i følge nettsidene deres har de inntaksstopp. Jeg fant dem ved å gå inn på Kvasir og søke på kor tror jeg. Ellers kan du også søke på www.detskjerioslo.no. der ligger det en del linker til kor, samt på www.pluto.no/kulturPLAKATEN/syng_kor.html. Jeg har vært inne der og sett en del, men har ikke funnet helt det jeg leter etter, men kanskje du kan finne noe der? Hva slags kor er du ute etter? Jeg ser liksom for meg et kor hvor man har det gøy og blir kjent med nye mennesker (jeg er ny i Oslo, men er ikke student, og da er det liksom litt verre å finne slike ting), samtidig som det ikke må bli altfor altoppslukende med samlinger hele tiden og veldig store krav om at man er sosial hele tiden. Jeg synes også veldig mange kor synger mye kirkemusikk, viser, klassisk etc.,mens jeg er mer ute etter et som synger mer pop, jazz etc. Vil ellers ha et kor som selvfølgelig ikke høres helt "ræva" ut, men som samtidig ikke er så seriøst at man må stille opp på seminar hver helg, ha egen begravelse som eneste gyldig fravær etc. Er det noe det samme som det eller? Jeg skal si fra dersom jeg hører om noe!

Hilsen gjest (som også heter Marthe forøvrig, men som aldri gidder å logge seg på...)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...