Gå til innhold

Tiltrekning

Gjest Gjest

Anbefalte innlegg

Gjest brutal_mann
Jeg må le. Hva vet vel dere menn om hva jeg tenker om meg selv? På grunn av et enkelt innlegg hvor jeg spør om greia med ekle antenneløse menn som ikke tar hint, og med en klype salt om det er en omvendt ting man må drive med for å tiltrekke de menna man selv finner TILTREKKENDE (noe som ikke nødvendigvis har med utseendet å gjøre, NEJ TENK), så antar dere at jeg har for høye tanker om meg selv? Er det det eneste som står i hodene på dere? Kvinner og deres forhøynede tanker om seg selv? Det finnes da vitterlig andre grejer her i verden.

Jeg har da fanken meg møtt like mange ekle, kjekke menn, som stygge, så utseende har fint lite med denne saken å gjøre.

Du fremstiller deg som en gudinne som sitter og aller nådigst orker å vie andre ett nådig lite blikk. Om noen av disse laverestående vesen skulle gjøre noe som ligner på et forsøk på å være hyggelig så kaster du dem i avgrunnen. Helst før de faktisk får yttret noe som helst om sine reelle intensjoner. De andre vesnene, de som lukter primadonna på mils avstand, og derved ikke gidder å kaste vekk tid på deg, nei de skal du ha... :roll:

Har du guts nok til å sette deg ned og tenke gjennom hvorfor du oppfattes på dette viset?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Gjest_anonym_*
Haha prøv deg på beautifulpeaople.com da vet du, så får du vel se hvor skapet skal stå. De mennene som tar kontakt med deg er sansynligvis i samme utseendeklasse som deg selv, og ikke tro noe annet. Forskjellen er at menn ikke er perfeksjonister på utseende. Vi kan kunsten i å "ta til takke med noe", noe kvinner ikke forstår. Ser man på menn så er det bare 8-10erne som tenner kvinner, mens menn kan finne tiltrekning i en 5-er. Kvinner har en slags 1.klasse mentalitet når det kommer til utseende. "Alle som ikke er pene er stygge"-mentaliteten. Som alle unger i 1.klasse har, men så kommer gutter til puberteten og ser at det faktisk går ann å finne en som ikke er i toppsjikte attraktiv også. Dette er noe kvinner aldri skjønner.

Du sikter tydligvis alt for høyt, som de aller fleste jenter gjør. Det er synd, men de fleste gutter tror de er styggere enn de er, mens jenter tror de er finere enn de er. Hadde ikke gutter vært så liberale i partnervalget hadde ikke kvinner kunne vært så strenge på det heller.

Jeg synes ikke logikken din henger på greip. Du sier at menn kan "ta til takke med noe", og at dere "finner en 5´er attraktiv".

Hvis man finner noen attraktiv uansett hvor på den såkalte skalaen, så tar man ikke til takke med noe. Da går man fortsatt etter noe man syns er attraktivt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest_anonym_*
Haha prøv deg på beautifulpeaople.com da vet du, så får du vel se hvor skapet skal stå. De mennene som tar kontakt med deg er sansynligvis i samme utseendeklasse som deg selv, og ikke tro noe annet. Forskjellen er at menn ikke er perfeksjonister på utseende. Vi kan kunsten i å "ta til takke med noe", noe kvinner ikke forstår. Ser man på menn så er det bare 8-10erne som tenner kvinner, mens menn kan finne tiltrekning i en 5-er. Kvinner har en slags 1.klasse mentalitet når det kommer til utseende. "Alle som ikke er pene er stygge"-mentaliteten. Som alle unger i 1.klasse har, men så kommer gutter til puberteten og ser at det faktisk går ann å finne en som ikke er i toppsjikte attraktiv også. Dette er noe kvinner aldri skjønner.

Du sikter tydligvis alt for høyt, som de aller fleste jenter gjør. Det er synd, men de fleste gutter tror de er styggere enn de er, mens jenter tror de er finere enn de er. Hadde ikke gutter vært så liberale i partnervalget hadde ikke kvinner kunne vært så strenge på det heller.

Og desuten så har det ikke alltid noe med utseende til de guttene TS nevner, for min del er det oppførselen som ødelegger - som hun skriver "de uten antenner" !

Jeg er jente, og jeg liker stort sett ikke 10´er gutter, som noen her ville kalt dem. Altfor pene er ofte lik altfor usympatiske, sleipe og selvgode.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du fremstiller deg som en gudinne som sitter og aller nådigst orker å vie andre ett nådig lite blikk. Om noen av disse laverestående vesen skulle gjøre noe som ligner på et forsøk på å være hyggelig så kaster du dem i avgrunnen. Helst før de faktisk får yttret noe som helst om sine reelle intensjoner. De andre vesnene, de som lukter primadonna på mils avstand, og derved ikke gidder å kaste vekk tid på deg, nei de skal du ha... :roll:

Har du guts nok til å sette deg ned og tenke gjennom hvorfor du oppfattes på dette viset?

Deg om det! På hvilken måte fremstiller jeg meg selv som en gudinne? Du vrir og vrenger på alt, bare fordi du følte deg truffet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest brutal_mann
Deg om det! På hvilken måte fremstiller jeg meg selv som en gudinne? Du vrir og vrenger på alt, bare fordi du følte deg truffet.

Jeg vrir ikke på noe. Jeg forteller deg bare hvordan du fremstår for verden rundt deg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det gjør du. Du dømmer meg på grunn av et innlegg. Et innlegg jeg på mange måter lagde for morro skyld. Og så ble det en "stor" greje ut av det fordi dere menn her på kvinneguiden følte dere truffet som bare det. Bare se på reaksjonene deres! Haha. Dere tåler ikke kvinner som snakker nedlatende om en viss type men. Den visse typen som er akkurat som dere selv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har vel til dels samme problemet. Jeg tenker at sånne som oss kanskje ikke klarer å vise oss fra vår beste side når vi er sammen med noen vi er veldig interessert i. Det er lettere å være avslappet, munter og selvsikker ovenfor noen man ikke er interessert i. Sånn føler ihvertfall jeg det. Er jeg interessert i en gutt, kommer straks de selvkritiske indre kommentarene: "Sa jeg noe dumt nå", "nei uff, i dag ser jeg ikke bra ut", "jeg har så kjedelige interesser", "nei, han liker nok ikke meg, så bra som han er". Da klarer man ikke være naturlig, spennende og interessant for denne gutten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det gjør du. Du dømmer meg på grunn av et innlegg. Et innlegg jeg på mange måter lagde for morro skyld. Og så ble det en "stor" greje ut av det fordi dere menn her på kvinneguiden følte dere truffet som bare det. Bare se på reaksjonene deres! Haha. Dere tåler ikke kvinner som snakker nedlatende om en viss type men. Den visse typen som er akkurat som dere selv.

Kan du gi litt mer konkrete eksempler på hvordan du opplever en attraktiv mann oppfører seg?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest_Gutt_*
Jeg har vel til dels samme problemet. Jeg tenker at sånne som oss kanskje ikke klarer å vise oss fra vår beste side når vi er sammen med noen vi er veldig interessert i. Det er lettere å være avslappet, munter og selvsikker ovenfor noen man ikke er interessert i. Sånn føler ihvertfall jeg det. Er jeg interessert i en gutt, kommer straks de selvkritiske indre kommentarene: "Sa jeg noe dumt nå", "nei uff, i dag ser jeg ikke bra ut", "jeg har så kjedelige interesser", "nei, han liker nok ikke meg, så bra som han er". Da klarer man ikke være naturlig, spennende og interessant for denne gutten.

De fleste attraktive gutter er klar over sin påvirkningskraft på jenter. De forstår at jenter blir nervøse og "vrøvlete" i deres nærvær. Det betyr at en slik oppførsel ikke har noe å si hvis en gutt virkelig vil ha jenta.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En jordnær mann det er mulig å holde en normal samtale gående med, gjerne om ting man har til felles, en som har egne meninger, men som også respekterer andres meninger. Respekt og forståelse er attraktivt i mine øyne.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest brutal_mann
De fleste attraktive gutter er klar over sin påvirkningskraft på jenter. De forstår at jenter blir nervøse og "vrøvlete" i deres nærvær. Det betyr at en slik oppførsel ikke har noe å si hvis en gutt virkelig vil ha jenta.

I motsetning til kvinner...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dere er ikke lite frekke, dere menn her i tråden. Jeg har flere venninner som er 8'ere utseendemessig, men ikke blir sjekket opp til stadighet av flotte menn. Det er nå en gang slik at en viss gruppe lite attraktive menn ikke synes de har noe å tape på å prøve seg på kvinner et utall ganger. 1 av 100 ganger vil de kanskje få napp, så da synes de det er verdt det. Attraktive menn gidder derimot ikke anstrenge seg så mye: Dersom en attraktiv kvinne ikke viser tydelig interesse for han, godtar han at hun ikke er tilgjengelig, for han kan raskt finne en annen attraktiv dame som viser interesse. Så sjenerte pene dame har ikke så høye odds for å få en hale attraktive menn etter seg. De blir feilaktig tatt for å være overlegne og utilnærmelige.

En godt formulert og besnærende teori, men realiteten er at kvinner stort sett har mer enn nok av menn å velge blant ute på byen. Pene jenter har ikke dårligere sjans enn de mer moderate, selv om et bistert og overlegent oppsyn kanskje kan skremme bort noen. Menn er så mye ivrigere på sex for sexens skyld at selv de kjekkeste guttene ofte går ned et par-tre nivåer når det er snakk om one night stands.

Det finnes derimot en gruppe jenter som rangerer både seg selv og sine medsøstre høyere enn guttene og jenter flest vil rangere dem. Disse lider av det jeg har kalt prinsessesyndromet. Er du en av disse vil det virke som at det er altfor mange pene jenter og altfor få kjekke menn. Uansett hvor disse jentene snur seg ser de åttere, niere og tiere av hunnkjønn, mens det går lenge mellom hver gang de ser en kjekk mann.

Les mer om prinsessesyndromet her:

http://forum.kvinneguiden.no/index.php?showtopic=435685

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En godt formulert og besnærende teori, men realiteten er at kvinner stort sett har mer enn nok av menn å velge blant ute på byen. Pene jenter har ikke dårligere sjans enn de mer moderate, selv om et bistert og overlegent oppsyn kanskje kan skremme bort noen. Menn er så mye ivrigere på sex for sexens skyld at selv de kjekkeste guttene ofte går ned et par-tre nivåer når det er snakk om one night stands.

Det finnes derimot en gruppe jenter som rangerer både seg selv og sine medsøstre høyere enn guttene og jenter flest vil rangere dem. Disse lider av det jeg har kalt prinsessesyndromet. Er du en av disse vil det virke som at det er altfor mange pene jenter og altfor få kjekke menn. Uansett hvor disse jentene snur seg ser de åttere, niere og tiere av hunnkjønn, mens det går lenge mellom hver gang de ser en kjekk mann.

Ha ha. Jo takk, det går ikke an å ikke ha fått med seg denne teorien din. Godt mulig den stemmer for en gruppe kvinner. Jeg synes ikke det er så mange åttere, niere og tiere av hunnkjønn, og klarer å bedømme det når jeg ser noen. Men må si at jeg synes du virker litt kvinnefiendtlig. Hva er vitsen med å dytte kvinner nedover. Er det så farlig om noen har høye tanker om seg selv? Nei, jeg har heller sansen for menn som hyller kvinner og snakker om hvor flotte de er, uansett om de skulle være 5 eller 10 på skalaen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Hilde K S

Altså. Om man snakker om nettsjekkesteder, er det ikke rart prinsessesyndromet opptrer.

Jeg ser ofte kjekke menn rundt omkring. På nettsider synes jeg en av førti er kjekke. Mulig det bare er uheldige foto som ligger ute?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ha ha. Jo takk, det går ikke an å ikke ha fått med seg denne teorien din. Godt mulig den stemmer for en gruppe kvinner. Jeg synes ikke det er så mange åttere, niere og tiere av hunnkjønn, og klarer å bedømme det når jeg ser noen. Men må si at jeg synes du virker litt kvinnefiendtlig. Hva er vitsen med å dytte kvinner nedover. Er det så farlig om noen har høye tanker om seg selv? Nei, jeg har heller sansen for menn som hyller kvinner og snakker om hvor flotte de er, uansett om de skulle være 5 eller 10 på skalaen.

Jeg har ikke noe ønske om å dytte kvinner nedover, jeg, det jeg peker på er et fenomen som nok gjelder et lite mindretall jenter, men de er mange nok til å påvirke singelstatistikken. Jeg synes det er litt trist at mennesker kaster bort livene sine med å gå å vente på en som er "bra nok". Så det er vel dette jeg har forsøkt å si noe om.

Jeg tror både kvinner og menn (meg selv inkludert) er såpass diplomatiske i sin omgang med venner at disse jentene aldri får motforestillinger mot sin virkelighetsoppfatning fra mennesker som står dem nær. Derfor kan det være ok å beskrive fenomenet på nett, her er vi jo alle likevel anonyme.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest brutal_mann
Altså. Om man snakker om nettsjekkesteder, er det ikke rart prinsessesyndromet opptrer.

Jeg ser ofte kjekke menn rundt omkring. På nettsider synes jeg en av førti er kjekke. Mulig det bare er uheldige foto som ligger ute?

Du har bare sett for få som meg :cool:

Det relle problemet med nettdating er at forholdet er ca 80% menn og 20% kvinner.

Endret av brutal_mann
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...