Gjest Druen Skrevet 6. november 2009 #1 Skrevet 6. november 2009 Jeg prøver å leve sunt, dva trene mye, passe på matinntaket og holde meg unna søtsaker. I tillegg til flere små måltider spiser jeg mye frukt. Har snakket med erfarne som mener at man kan spise mye frukt hver dag, og likevel gå ned i vekt.( noe jeg prøver på og som foreløpig ser ut til å fungere) Stemmer dette, eller kan man legge på seg hvis man får i seg for mye fruktsukker? Og regner man egentlig kalorier i frukt og grønt?? Leste et sted at noen hadde beregnet så så mange kalorier i en tomat, men det står jo ikke akkurat næringstabell på frukt og grønt:)
Gjest Gjest Skrevet 6. november 2009 #3 Skrevet 6. november 2009 Du kan jo legge på deg hvis det blir for mye frukt. Men 5 om dagen er i alle fall bra. Om du søker her vil du få opp kaloriinnhold i frukt. Så ja, selvsagt er det kalorier i frukt.
Periwinkle Skrevet 6. november 2009 #4 Skrevet 6. november 2009 Man kan ikke spise ubegrenset av frukt nei, det er riktig, men det går jo igjen på kaloriinntak og ikke at frukt er usunt. Så lenge kaloriinntaket ditt er under forbruket så vil du gå ned i vekt, og frukt inneholder ikke mye kalorier, samt at frukt inneholder mange vitaminer man trenger pluss "sunt" sukker i form av fruktsukker. Når det igjen kommer til grønnsaker som tomat, gulrøtter og agurk så inneholder disse etter hva jeg har hørt negative kalorier, noe som innebærer at man kan spise ubegrenset av det fordi man forbrenner disse kaloriene mens man spiser. Om dette er sant kan jeg egentlig ikke svare på. Andre typer grønnsaker som f.eks avokado inneholder mye kalorier, samt mye fett, men sunt fett, så en slik grønnsak er ikke smart å spise like mye av. Frukt som banan har jeg hørt at man også skal begrense inntaket av, men igjen så har banan en del proteiner i seg, som er sunt å spise etter trening:) Men alt med måte må vel rådet være, både på det sunne og det usunne:)
Chanel.No5 Skrevet 6. november 2009 #5 Skrevet 6. november 2009 En kalori er en kalori, forskjellen er bl.a. at du gjennom frukt og grønt blir mett på mindre kalorier. Om du velger ett eple fremfor en sjokolade(på feks 50 gram) har du redusert mengden kalorier fra ca 270 til ca 70..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå