Gå til innhold

Begynner tidlig å tenke på julekjolen, vet du!

Gjest Meg :)

Anbefalte innlegg

Heisann! Jeg er ei jente som er ~160cm høy, og veier 62 kg. Som alle andre 16-åringer har jeg opp- og nedturer, og føler meg mange ganger både ganske pen og allright, og tykk og fæl i løpet av én uke.

Problemet er at jeg vet ikke hvordan jeg skal kle meg i forhold til kroppen min.

Jeg er ganske lav(som sagt ^), og har middels/store pupper, brede hofter(det er i allefall der mye av fettet samler seg... :P), og mage. Midjen er der den, den er ikke kjempeliten, men den er grei. Bena mine er tynnere enn overkroppen, og jeg har liten rumpe. Jeg har overhode ikke peiling hvaslags klær jeg skal gå med for å se mer balansert ut, men det største problemet er kjolene. Noen som er villige til å gi meg en liten pekepinn?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg er INGEN moteekspert, i det hele tatt, men jeg kan jo prøve meg :) Må ikke bli fornærmet eller noe nå da, vist jeg sier noe "feil" ;)

Jeg tror du hadde sett flott ut med en topp med en "firkantet" utringning, om du skjønner, med litt armer, med en smal og klar midje, og som går litt utover fra midjen og ned, slik den dekker litt av hoftene og lårene :) Kanskje i silke eller noe lignende og i en flott farge! Som en kort tunika. Kanskje noe ala dette: http://shop.hm.com/media/products/775/DXL7...020_31_9018.jpg

Bare i silke sånn at den blir mer pyntet. Så kan du stæsje det opp med et par flotte øreringer, et smykke og et armbånd. Også kan du ha en fin litt tykk tights og skoletter til :)

Dette er jo ikke akkurat en KJOLE da, men ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når man er lav med litt mage og hofter (er det selv), kan omslagskjoler være veldig fint, om de ikke er heelt tettsittende, men ikke for vide heller. Ideelt bør de sitte ordentlig over puppene og midjen, også gå litt ut i skjørtet, og heller ikke være for lange, jeg synes knelange/rett over kneet er det fineste. Og pass litt opp for vide tunikaer med skjæring under bysten, veldig lett å se lavere og rundere ut i det. Sånn type topper som den Miam linket til pleier også å sitte ganske fint på meg i alle fall, og jeg er ca. på samme høyde og vekt som deg :) Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk for tips! Skal kanskje prøve den toppen :) Likte den godt, og tror den blir fin på meg.

Jeg har det problemet med at kjolene jeg kjøper er alt for lange, fordi jeg er så kort... Og lange kjoler ser absolutt ikke bra ut på meg!

Jeg er helt enig, HM hadde MYE fine kjoler i år, jeg likte de kjempegodt! Jeg har ikke mulighet til å dra i en HM butikk, så jeg får bestille noen kjoler og prøve hjemme. Du har vel ikke noen forslag til hvilke kjoler(evt topper?) jeg bør gå for? :)

På forhånd, takk!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 3 uker senere...
Gjest Gjest_Stine_*

Først og fremst: Finn deg noe ålreit som du kan ha under. En god BH som er fin og som gir god støtte og som gir litt kløft, samt en behagelig truse som støtter og gir hold uten å klemme og klype, den må sitte over magen. Hvis du går for ensfargede kjoler er det kjempekult med noen fine strømper til. Jeg liker godt å bruke svarte strømper med glitter eller en annen form for pynt, det løfter antrekket og gir det litt festinntrykk. Finn deg noen pensko med litt høyde på hælen, men ikke for tynn hæl. Hvis du ikke kan gå med hæler, øv deg hjemme. Det holder med 2-3 cm for å gi rumpa et lite løft. :)

Tips for å finne kjoler: Se etter "omslagskjole"

http://images.google.no/images?hl=no&s...sa=N&tab=wi

eller "empireliv"

http://images.google.no/images?hl=no&s...sa=N&tab=wi

Her er også noen tips:

http://stylistaz.com/stylingtips-kle-deg-e...n-fyldig-fasong

Jeg er litt høyere og litt slankere enn deg, men har også store pupper og brede hofter som jeg må kle etter forholdene, men jeg følger klestipsene som de skriver om på stylistaz.com og får mange komplimenter for klesstilen min.

Vil også fortelle deg at det er mange gutter som liker lave damer med litt å ta i, du må ikke tro at alle digger spikertynne damer, selv om man kan få det inntrykket iblant. Og selv om de færreste vil innrømme det, er det sikkert noen jenter som er misunnelig på deg for noe. F.eks. at du har pupper. :jepp: Så rett deg opp i ryggen, smil til verden og vær hyggelig!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...