Gå til innhold

Til hvilke klær bruker jeg egentlig skoletter?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har et par nydelige mørkebrune (med ørlittegranne rødskjær) skoletter med litt hæl. De er feminine, ikke "frekke", mer klassiske:

http://www.eurosko.no/kategori/319/skoletter.html

(Trykk "neste 3 ganger, det er skoene øverst i venstre hjørne, modell 142)

Har prøvd dem med kjole og skjørt, det ser bare fullstendig komisk ut. Bena virker så korte og stutte (jeg er 1.67 og normalbygd). Blir skjørtelengden for kort, synes jeg at helhetsinntrykket blir vulgært. Blir skjørtelengden for lang, ser det latterlig ut. Jeg bruker egentlig lite bukser, mest skjørt og kjoler. Så skolettene står der, så godt som ubrukte...

Noen tips til hva jeg kan bruke dem til? Ser jaggu ut til at jeg må kjøpe klær etter skoene denne gangen. :ler:

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Skoletter kan brukes til omtrent alt, men vi som ikke har to meter lange og ekstremt tynne bein må velge modell med omhu- og de du har valgt er ikke spesielt flatterende. Hælene er for lave, og de kutter av beina på helt feil sted, slik at de ser kortere og tykkere ut.

Ankelboots kan se ekstremt bra ut, men de du har vil selv en ekstremt god stylist ha problemer med å få til å funke.

Skrevet

Pene sko ja, men ser for meg at de er lettest å bruke til bukse. i det siste har jeg sett flere bruke noe som ligner på leggvarmere - av den diskre typen.. og det er ser faktisk litt kult ut. kan jo være verdt et forsøk?

Skrevet
Pene sko ja, men ser for meg at de er lettest å bruke til bukse. i det siste har jeg sett flere bruke noe som ligner på leggvarmere - av den diskre typen.. og det er ser faktisk litt kult ut. kan jo være verdt et forsøk?

Neiiiii! Ikke leggvarmere til et par klassiske ankelboots, det kan ikke bli mer feil!

Skrevet
Skoletter kan brukes til omtrent alt, men vi som ikke har to meter lange og ekstremt tynne bein må velge modell med omhu- og de du har valgt er ikke spesielt flatterende. Hælene er for lave, og de kutter av beina på helt feil sted, slik at de ser kortere og tykkere ut.

Ankelboots kan se ekstremt bra ut, men de du har vil selv en ekstremt god stylist ha problemer med å få til å funke.

Mener du virkelig at de er lave? :overrasket:

Hælen måler drøye 6 cm i bakre kant, det mener jeg virkelig ikke er lavt. (For min del er det helt uaktuelt med høyere hæler på sko til hverdagsbruk)

Ellers er vel ikke egentlig problemet at bena virker tykke, jeg har ganske slanke ben, men du har rett i at de ser korte ut. Og rare.

Hvor skal ellers en skolett kutte bena, om ikke ganske omtrentlig der, forresten? Blir de høyere, er det støvletter, blir de lavere, blir det sånne stygge 80-tallsgreier (som f.eks. den rett under min - den synes jeg er fæl).

Jeg bruker en del lange leggvarmere i ull, jeg skal ta en sjekk hvordan det blir seende ut. Altså med kjole/skjørt. Men bare så lenge jeg ikke glir rett inn i en 80-tallsfilm. :fnise:

Ser for meg at smale bukser kanskje kan funke? Brune, litt sånn ton-i-ton med skolettene? :klø:

Skrevet
Mener du virkelig at de er lave? :overrasket:

Hælen måler drøye 6 cm i bakre kant, det mener jeg virkelig ikke er lavt. (For min del er det helt uaktuelt med høyere hæler på sko til hverdagsbruk)

Ellers er vel ikke egentlig problemet at bena virker tykke, jeg har ganske slanke ben, men du har rett i at de ser korte ut. Og rare.

Hvor skal ellers en skolett kutte bena, om ikke ganske omtrentlig der, forresten? Blir de høyere, er det støvletter, blir de lavere, blir det sånne stygge 80-tallsgreier (som f.eks. den rett under min - den synes jeg er fæl).

Jeg bruker en del lange leggvarmere i ull, jeg skal ta en sjekk hvordan det blir seende ut. Altså med kjole/skjørt. Men bare så lenge jeg ikke glir rett inn i en 80-tallsfilm. :fnise:

Ser for meg at smale bukser kanskje kan funke? Brune, litt sånn ton-i-ton med skolettene? :klø:

Er de virkelig 6 cm høye? De ser lavere ut. Jeg foretrekker ankelboots med en litt høyere hæl- 7-8 cm eller mer- hvis du velger litt dyrere sko av svært god kvalitet kan sko med 8-9 cm hæler være like behagelige og lette å gå med som tøfler. Det er også mange modeller denne sesongen med skjult platå, jeg har et par ankelboots med 13 cm hæler som jeg, takket være et skjult platå på 2-3 cm, kunne trent aerobic i.

Et eksempel på ankelboots som er klassiske og mer flatterende er disse. Et høyt skaft,som på disse, ser også bra ut.

Skrevet

Hei!

Jeg har et par ankelstøvletter, kanskje 5cm hæl. Jeg bruker dem hele tiden! Mest til trange bukser som er stramme på leggen. Til det bruker jeg leggvarmere kanskje 10cm over kanten, eller ullsokker. Ser veldig fint ut synes nå jeg. :)

Jeg bruker så godt aom aldri skjørt. Men har en idé om at ankelstøvlettene funker bedre jo kortere skjørt. Men om du ikke er miniskjørt-typen kan det bli litt vanskelig.

Skal tenke litt over saken, kanskje jeg kommer på noe etterhvert. Men bukser er nok mitt beste forslag enn så lenge (dessverre).. ;)

Skrevet
Neiiiii! Ikke leggvarmere til et par klassiske ankelboots, det kan ikke bli mer feil!

Personlig liker jeg hverken klassiske skoletter eller leggvarmere, men har sett at det funker for noen. Og det er vel viktigere enn å følge såkalt vedtatte moteregler? Om alternativet er at skoene blir stående ubrukt skader det vel neppe å gjøre et forsøk.

Skrevet

De var kjempelekre! Ser for meg at de funker best til smale bukser, ikke lett å finne en skjørtelengde som passer til skoletter. Har et par med omtrent samme høyde selv og synes det er kjempevanskleig å få det til å se bra ut med skjørt/kjole.

Skrevet

Jeg må nok slenge meg på å si at jeg tror de passer best til smale bukser.. MEN det er sikkert mulig å få det til med riktig skjørt også. Personlig er jeg ingen fan av leggvarmere, men det er jo en smakssak.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...