Gjest Katta Klore Skrevet 6. november 2009 #1 Skrevet 6. november 2009 Flåttsesongen er vel over for i år, men jeg kom til å tenke på at jeg kun ga kattene Frontline èn gang i vår/sommer. Og så leser jeg at virkningen varer kun 3 - 5 uker. *ouch* Nå sitter jeg med en avmagret katt uten feber eller andre symptomer, og håper at ormekuren han fikk av veterinær i går gjør susen. Hvis ikke, betyr det at katten min feiler noe helt annet - og da tenker jeg; kan det være kreft, kan det være nyresvikt, kan det være Borreliose... :-/ Men, altså. Stemmer det virkelig at virkningen av Frontline kun varer 3 - 5 uker, eller har man kan hende 'slått av' litt for å safe, og evt. selge mer? ;-) Hvor ofte behandler dere kattene deres?
Gjest Shock Skrevet 6. november 2009 #2 Skrevet 6. november 2009 På nettet sto det at frontline varer i 2 uker hos katt, men 3-5 uker hos hund... http://veterinarkatalogen.no/veterinarkata...rial_90230.html
Gjest Gjest Skrevet 8. november 2009 #3 Skrevet 8. november 2009 Ja, det står at effekten mot flått varer i 2 uker. Samtidig skal man ikke ta middelet oftere enn hver fjerde uke. Så jeg har tatt det en gang i måneden fra juni til september. Katten min har likevel hatt et par flått, fordi den ikke virker 100%. Jeg har fjernet flåtten da samme dag. Så man bør sjekke jevnlig om katten har flått. De setter seg oftest i hodeområdet og rundt "armhulen". Hvis man ikke fjerner dem tror jeg flåtten kan sitte i flere uker.
Gjest Gjest Skrevet 8. november 2009 #4 Skrevet 8. november 2009 Katten min har likevel hatt et par flått, fordi den ikke virker 100%. Men de flåttene hun fikk var før det var gått 2 uker.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå