Gå til innhold

Trenger tips kjapt om utdrikningslag!

Fremhevede innlegg

Skrevet

Min beste venninne måtte sette opp hastebryllup fordi huner blitt gravid og kan ikke, ifølge religionen, bære frem barn utenfor ekteskapet. Derfor: Bryllupet står om to uker, Utdrikningslaget skal visst være om en uke, og jeg skal visst arrangere dette. Hun er som sagt gravid, og hun er 22. Hva gjør man?

Jeg har vært inne på ideer som teparty og litt sånn, men står i grunnen fast. Trenger all hjelp jeg kan få! Hun skal forresten ha eget babyshower, så det kan liksom ikke slås sammen...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hva er "vanlig" med utdrikningslag da, i fht hennes religion?

Og hvor mange klarer du å tromme sammen på en ukes varsel?

Skrevet

Hun er fra en katolsk familie, så det er nok mest derfra presset om ekteskap kommer. Hun er ganske fri i religionen sin selv, og vi har vært på byen sammen før, så det setter nok ikke en stopper akkurat det, der er det nok graviditeten som hindrer.

Jeg er ikke kjent med vennene hennes, men 4-5 stykker tror jeg at jeg skal kunne skrape sammen. Er det for dumt å lage middag til alle sammen hjemme, skaffe en banner med bildet av begge, lage litt aktiviteter og be gjestene ta med seg en personlig ting som hun kan gjette hvem er fra??

Skrevet

Hmmm... litt vanskelig å vite akkurat hva din venninne liker, men her kommer noen ideer:

tur i skog og mark:

lei en hytte i marka og lag en koselig kveld der oppe sammen med vennegjengen

SPA-tur:

NB! noen behandlinger skal ikke taes av gravide, men det er nok likevel masse koselig man kan gjøre

"Temadag":

dersom hun er spesielt glad i f.eks Frankrike så kan du lage en temadag rundt dette.. Dette fungerer selvsagt på alle mulige temaer

diverse arrangementer:

lær magedans, gå et dansekurs, lær å lage tapas/annen mat (det er mange steder som arrangerer kurs for utdrikningslag), spill inn en CD/musikkvideo, gå på trekamp/femkamp (f.eks Oslo Gladiators)

Fotoshoot:

Ta bilder sammen hele venninnegjengen, og hvis hun er modig, la henne ta "secret box" bilder til sin kommende ektemann, f.eks som morgengave

Tur til utlandet:

Siden det er såpass kort tid til, så anbefaler jeg f.eks København, eller Gøteborg. Spørs litt på hvor dere bor, men Gøteborg kan man jo kjøre til/ta tog til også...

Kommer sikkert på flere ideer etterhvert, men dette var de første jeg tenkte på iallefall=)

Lykke til!

Skrevet

Takk Thinkerbelle!

Her var det mange gode forslag!!

Jeg skal jammen få sammen de andre venninnene hannes og de hva de synes! Likte særlig ideene dine om kurs, tur i marka og photoshoot.

Takk=)

Skrevet

Glad for å kunne hjelpe:)

Skrevet

Det er vel ikke det enkleste å arrangere en del av tingene over på så kort varsel. Jeg synes middag med venninnene høres hyggelig ut, jeg! Hvis hun ikke kan drikke er det litt tåpelig å dra på byen, med mindre hun gjerne drar ut for å danse uten å ha drukket.

Det er flere ting dere kan gjøre hjemme hos noen:

Tea-party som du foreslår - lag engelske scones med krem og syltetøy, "cucumber sandwiches" (små smørbrød uten skorpe), muffins, osv. Du kan fint servere bucks fizz til dette - alkoholfri til bruden selvsagt.

Middag eller lunsj med god mat, f.eks. kylling med forskjellig salat og tilbehør, brød, osv. Legg opp til litt aktiviteter som du nevner, f.eks. en historie fra hver av venninnene. Sjekk idéer ved å søke på utdrikningslag her inne.

Pamper-party Det går fint an å ha "spa" hjemme hos noen. Kjøp inn ansiktsmasker, ha med manikyr-utstyr osv, fotbad/håndbad, og hjelp hverandre. Det er sikkert info om dette på nett.

Lykke til!

Gjest Gjest_Ellen_*
Skrevet

Hør med nærmeste kino om de kan sette opp en privat kinovisning for dere. Trenger ikke være så dyrt, kansje 1000,- for salleie + kinobillett til hver. Da kan dere kjøpe masse smågodt, ta med pledd, og breie dere maksimalt. Og skravle under kinoen uten å plage noen.

Jeg var i et slikt arrangement i fjor (bursdag), og det var så koselig!

Skrevet
Hør med nærmeste kino om de kan sette opp en privat kinovisning for dere. Trenger ikke være så dyrt, kansje 1000,- for salleie + kinobillett til hver. Da kan dere kjøpe masse smågodt, ta med pledd, og breie dere maksimalt. Og skravle under kinoen uten å plage noen.

Jeg var i et slikt arrangement i fjor (bursdag), og det var så koselig!

Åh, det hørtes jo helt fantastisk ut!! Takk for masse hjelp:D

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...