Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei!

Jeg hadde eggløsning tirsdag morgen, dette er jeg helt sikker på fordi jeg satte eggløsningssprøyte søndagskveld, og jeg har tatt eggløsningstester.

På onsdag var jeg hos legen og tok div blodprøver, og da tok hun også en prøve for å se om jeg var gravid. Da jeg sa at jeg hadde hatt eggløsning dagen før og at det nok var for tidlig, så var hun enig i det.

Men i dag tidlig ringte de fra legekontoret, og gratulerte meg med graviditeten og sa at prøven var positiv! Er det virkelig mulig at det kan slå ut så tidlig? Jeg tok en graviditetstest hjemme istad, og den var også positiv. Streken var ikke så sterk, men ingen tvil.

Men det er da altfor tidlig?? Er bare 3 dager siden EL jo.. Jeg har gått på hormonbehandling, og sjansen for å få tvillinger er stor, for jeg hadde to modne egg før eggløsningssprøyeten ble satt. Har lest at man kan teste positivt tidligere om det er tvillinger, men SÅ tidlig? Jeg tror ikke helt på dette...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ja, det hørtes veldig tidlig ut. På pernille.info står det at egget når livmoren etter ca. 4 dager og fester seg ca. 6-8 dager etter EL, og først da begynner kroppen å produsere hCG. I teorien kan det sikkert være mulig - men da har du jammen ekspressegg. :fnise: Det kan ikke være noen ørliten mulighet for tidligere EL enn antatt? :vetikke:

Uansett - gratulerer med graviditeten! :smilyblomst:

Skrevet

EL skulle komme 36 timer etter at sprøyten var satt, jeg var på UL rett før, og da hadde det ikke vært EL hvertfall. Kan jo ha kommet noen timer tidligere selv om jeg tviler. Hadde veldig tydelige symptomer på EL på tirsdag.

Men kan det ikke være at hCG nivået fortsatt er litt høyt etter EL da? Selv om det er litt merkelig.. Jeg tør liksom ikke helt å tro at jeg er gravid, er så redd for å bli skuffet.

Skrevet

Kroppen produserer vel ikke hCG rundt EL? Det skjer vel kun når man har blitt gravid? :klø:

Du går ikke på andre medisiner for å bli gravid? Jeg ser at IVF-ere kan få falskt positivt resultat om de tester for tidlig pga. en eller annen medisin, men jeg vet dessverre ikke hvilken. Men det burde vel gynekologen din visst i så fall?

Jeg tror du kan begynne å juble allerede, jeg. :nigo:

:strix:

Skrevet
Kroppen produserer vel ikke hCG rundt EL? Det skjer vel kun når man har blitt gravid? :klø:

Du går ikke på andre medisiner for å bli gravid? Jeg ser at IVF-ere kan få falskt positivt resultat om de tester for tidlig pga. en eller annen medisin, men jeg vet dessverre ikke hvilken. Men det burde vel gynekologen din visst i så fall?

Jeg tror du kan begynne å juble allerede, jeg. :nigo:

:strix:

Hehe jo det er vel sant..

Jeg har gått på pergo og puregon, men tok siste puregonsprøyte på lørdag..

Kjære vene, må jo nesten være sekslinger om det slår ut SÅ tidlig? :dåne: Eller hva om det har satt seg fast i egglederen, og derfor begynt å produsere hCG så tidlig?

Skrevet

Hmm.. Har lest nå at eggløsningssprøyten kan gi falskt positivt resultat, så da tør jeg nok ikke juble enda...

Skrevet

Eggløsningssprøyten inneholder HCG, så det er derfor du fikk positiv test. Altså; ingen vits i å teste før IKM når man har tatt eggløsningssprøyte, da blir det bare falskt positiv test....... Dette burde de vel strengt tatt visst på legekontoret dit også......

Skrevet
Eggløsningssprøyten inneholder HCG, så det er derfor du fikk positiv test. Altså; ingen vits i å teste før IKM når man har tatt eggløsningssprøyte, da blir det bare falskt positiv test....... Dette burde de vel strengt tatt visst på legekontoret dit også......

Uff ja, dårlig gjort å gi folk falske forhåpninger på denne måten...

Men ikke sikkert alle allmennleger kan så mye om dette. Jeg får vel vente og se.

Skrevet
Dette burde de vel strengt tatt visst på legekontoret dit også......

Ja, det reagerte jeg også på. Når de vet hva medisiner du har gått på, burde de ikke gitt deg falske forhåpninger!

Kjipt at det var falsk positiv, men håper på bedre resultater om et par uker. :duskedame:

Skrevet

Når jeg tok eggløsningssprøyte fikk jeg beskjed om å ikke teste før ikm fordi sprøyten inneholder stoffer som gir positiv test :(

Var teit at legekontoret å gi slike beskjeder da, men alt håp er jo ikke ute alikevel da :)

Ønsker deg lykke til :)

Skrevet

Takk for lykkeønskniger og svar! :blomst:

Jeg måtte bare ta en test til i dag (vet jeg burde latt være :rodme:), og den var mye svakere positiv enn i går, vistes nesten ikke. Så da kan jeg la være å tenke noe mer på dette, og hvis streken er sterkere når det er ikm, så er det nok ekte positiv. :tommelsmil:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...