Gjest Gjest Skrevet 5. november 2009 #1 Del Skrevet 5. november 2009 Skjønner dere hva jeg mener? Slike figursydde kåper med laaang og krøllete pels inni. De var ofte brune og semskede. Jeg har fått det for meg at jeg vil ha en slik i en modernisert utgave, for de må jo være gode og varme, og en slipper undertrøye, bluse og (stygg) strikket jakke under, som ved en vanlig kåpe. Jeg fryser hekken av meg hvis jeg bruker vanlig kåpe, er det bare meg som er en frossenpinne? Eller er det vanlig og bruke lag på lag under? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Orthia Skrevet 5. november 2009 #2 Del Skrevet 5. november 2009 Du mener en afghanerpels, tenker jeg. Aner ikke om de finnes i modernisert utgave. Kanskje du kan få tak i vintage? Hvis ikke burde andre sauekinnsjakker/kåper gjøre samme nytten mor kulde. Jeg fryser forresten også med bare vanlig ullkåpe; bruker allerede ullundertøy, vanlig tøy og tykk strikkejakke stappet under kåpen Fryser med dunjakke også, jeg. Kanskje jeg også skal titte meg om etter saueskinnsjakke? (men tror jeg står over afghaner) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 5. november 2009 #3 Del Skrevet 5. november 2009 Hehe... afghanerpels var det den selvfølgelig het! Og her er orginalen: http://tidenstoej.natmus.dk/periode1/dragt...sp?ID=148nalen: Men jeg mener jeg har sett noen som har vært litt mer tidsriktige. Leatherman er vanligvis ikke en butikk jeg besøker, men kan de ha noe slikt der kanskje? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå