Gjest Gjest Skrevet 5. november 2009 #1 Skrevet 5. november 2009 Jeg har forsøkt noen ganger å veie meg før og etter trening og veier alltid mer etter trening. Er dette pga av at jeg trener styrke og drikker en del vann?
Teriyaki Skrevet 5. november 2009 #2 Skrevet 5. november 2009 (endret) Jeg har forsøkt noen ganger å veie meg før og etter trening og veier alltid mer etter trening. Er dette pga av at jeg trener styrke og drikker en del vann? Du blir jo tyngre av å drikke vann, men uten at kunnskapen er sånn kjempestor, så blir ikke musklene større mens du trener. Når du trener brytes de ned, for så å bygges opp igjen (restitusjon), dermed skulle ikke styrketrening gjøre at du går opp i vekt. Endret 5. november 2009 av Teriyaki
Wildy Skrevet 5. november 2009 #3 Skrevet 5. november 2009 Vannet vil fort utgjøre noen gram på vekta. Og vekta variere jo også fra dag til dag, og i løpet av dagen. For meg er det raskt ett par kilos forskjell alt avhengig av hvor jeg er i syklus. Jeg veier meg sjelden, men i perioder hvor jeg må passe meg litt veier jeg en gang i uka, om morgenen uten klær.
Gjest MooCow Skrevet 6. november 2009 #4 Skrevet 6. november 2009 Det er klart man blir tyngre av aa drikke mye. 1 liter vann veier vel omtrent 1 kilo gjoer det ikke?
Leifr Skrevet 6. november 2009 #5 Skrevet 6. november 2009 Det er klart man blir tyngre av aa drikke mye. 1 liter vann veier vel omtrent 1 kilo gjoer det ikke? Ikke så veldig "omtrent"; den opprinnelige definisjonen på 1 kg var akkurat massen til 1 l (iskaldt) vann. Altså, den forskjellen du kan måle i vekt i løpet av noen timer (f.eks. før og etter trening) skyldes ene og alene det du har spist og drukket mellom veiingene, minus det du har kvittet deg med ved å svette, gå på do, eller kaste opp.
Gjest MooCow Skrevet 7. november 2009 #6 Skrevet 7. november 2009 Ikke så veldig "omtrent"; den opprinnelige definisjonen på 1 kg var akkurat massen til 1 l (iskaldt) vann. Altså, den forskjellen du kan måle i vekt i løpet av noen timer (f.eks. før og etter trening) skyldes ene og alene det du har spist og drukket mellom veiingene, minus det du har kvittet deg med ved å svette, gå på do, eller kaste opp. Da husket jeg riktig altsaa, woop! Har laert at det er dumt aa vaere for paastaaelig om man ikke er 100% sikker.
Annikken Skrevet 9. november 2009 #7 Skrevet 9. november 2009 Hahaha, om du løper rett på vekta rett etter trening og tror den skal ha blitt påvirket av treninga med en gang, tror jeg du har misforstått et par ting... Husker jeg leste om en jente som lurte på hvorfor hun veide mer etter å ha spist en brødskive framfor en liten sjokolade når brødskiva var sunnere. Lålls.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå