Gå til innhold

Virusvarsel!!!

Fremhevede innlegg

Gjest i.i jordbær
Skrevet

*sukk*

Har BARE fått ca 80 virusmailer siden 1500 i går.. :evil:

Videoannonse
Annonse
Skrevet
Jeg har mottatt flere mailer fra helt ukjente adresser de siste dagene, med vedlegg, og emne for mailen er "Re: Thank you!". Kan dette være et av disse berømte virusene?

Disse har jeg IKKE åpnet, nei...

Dette er også et virus ja, men ikke ett av de vi har hørt så mye om i det siste (tror jeg). Virusbeskyttelsen til universitetet fjerner i alle fall vedlegget...

Forøvrig synes jeg det er en god regel å slette alle mail som er fra norske mennesker, men som har vedlegg og engelsk tekst... Noen ganger er det fint å snakke et rart lite språk som "ingen" kan ;)

Skrevet

jeg fikk over hundre viruseposter til en av adressene mine idag... tror nesten alle var fra norske epostadresser

Gjest Atacand
Skrevet

fanger ikke Northon opp de virusene

*lurer*

Skrevet

Norton fanger opp virusene så lenge du har oppdatert den.

Jeg var også i mot og laste ned alle oppdateringene fra Update,men etter ms.blast skjønte jeg at jeg faktisk måtte.

Fikk ogsp det Sobig F viruset i dag....Var med ett vedlegg som het Norton.exe men norton slettet dette og satte det i karantene.

Ellers er det vel sikkert flere tusen virus der ute vi enda ikke vet noe om.

Koldbruna :vinke:

Skrevet

Slettet....

KOM visst to ganger innlegget mitt.

Koldbruna :vinke:

Gjest Brunhilde
Skrevet
Og jeg føler meg snart oversett. Har ikke sett en eneste enda. Men de kommer nok..

Ikke jeg heller Hege, tror du Vest Agder er "spart" for dritten?!?! :hoho:

Skrevet

Og enkelte områder på vestlandet. Hjemme og på jobb er jeg 'clean'.

*High Five*

=)

Gjest dr. ian
Skrevet

Er vi vitne til historiens første virkelig malicious attack?

Skal man tro Dagbladet er vi det:

http://www.dagbladet.no/dinside/2003/08/21/376549.html

Dette virusproblemet begynner å bli stort, og de som lager dem blir proffere og proffere.

Montro om dette er interessant for terrorister?

Uansett er dette et ekkelt kommersiellt framstøt, og har ingenting med fundamentalisme å gjøre, hvis man skal tro digi.no:

http://www.digi.no/php/art.php?id=92122

Men sært er det :ler:

dorian

Skrevet

Jeg har drept MSBlast i dag, jeg!

Tok knekken på dyret med en CD-brenner pr telefon.

I morgen skal jeg drepe SoBig tror jeg :sjarmor:

Gjest dr. ian
Skrevet

Like sært er det egentlig at folk fremdeles klikker på vedlegg de får på mail uten å sjekke hva det er først :ler:

Sobig sprer seg på denne måten, nemlig.

dorian

Gjest dr. ian
Skrevet

Det ble sendt ut et "godartet" virus for å ta seg av det forrige som herjet, MSBlaster :ler:

Dette heter Nachi, og det var meningen at det skulle fikse sikkerhetshullet som MSBlaster utnyttet ved å starte en oppdatering fra Microsoft automatisk.

Men, nå skaper dette så mye trafikk at det rammer mange titusener i USA:

http://www.digi.no/php/art.php?id=92132

Vi snakker snodig verden her, altså! :ler:

dorian

Gjest Dr Zoidberg
Skrevet

Mailboksen min er overbesøkt av dette drittet, hvis jeg noensinne skulle få tak i vedkommende slyngel som har viet sin verdifulle tid på dette mølet, så kan jeg garantere at han hadde sett like velbrukt ut som min fars "snørr-duk".

Skrevet

Jeg har heller ikke fått særlig mange.

Det dukket opp 2 på hotmailen for et par dager siden.

På jobben og på online-mailen min har jeg ikke fått noen.

Men så har jeg ikke lagt ut adressen så mange steder heller.

Skrevet

Oi !!!! :o Er det så alvorlig dette???? Huff :-? Jeg har ikke fått noen ennå tror jeg men om jeg får så tror jeg at jeg begynner å hylgrine !!! :grine: for jeg er håpløs på å ordne opp i sånne ting ....og tenk om alt går galt her da :o Og så kommer jeg ikke på nettet ....og så blir det kjempedyrt å fikse ...nei huff

*vræææææl*

Skrevet

Scan PC-en din HER !

Da får du i alle fall vite om du har virus.

Skrevet

Berre pass på å ha oppdetert virussjekkar, og last ned patchane for Windows, og bruk ein brannmur - så skulle du vera bra sikra. (Har du ikkje brannmur, så gå til zonelabs.com og last ned zone alarm gratis.)

Alvorleg? Tja - du har vel fått med deg at bl.a. Posten er stygt angrepe? Dei måtte berre gå heim frå jobben...

Skrevet

Ser ut som siden jeg linket til over her er nede.

Om det ikke går, så prøv DENNE

Skrevet

Hver tredje email som sendes inneholder nå dette viruset.

I det hele tatt: om ikke dette blir det store vil det komme et snart som tar ned hele internett, og det på ekstremt kort tid.

Skumle greier, i grunnen.

Og kult å følge med på :briller::ler:

dorian

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...