Gjest Anonymous Skrevet 19. august 2003 #1 Skrevet 19. august 2003 Skal lage en sjokoladekake. Jeg vil ha vaniljekrem inni kaka Det pleier jeg å lage ved å piske fløte og sukker og blande inn en pk. ferdig vaniljekrem. Tips om annen måte? Dessuten, når jeg skal legge på vaniljekremen, pleier kremen å renne ned på sidene og blande seg med glasuren utpå kaka, hva kan jeg gjøre for å unngå dette? Vil ha et lyst sjokoladetrekk/glasur på kaka, men jeg finner ingen oppskrifter på dette. Noen som kan hjelpe meg? Går det å bruke vanlig melkesjokolade i stedefor kokesjokolade? Hjelp?
Vianne Skrevet 20. august 2003 #2 Skrevet 20. august 2003 Hva med en eggekrem? 4 dl melk 1 ts vaniljesukker 4 eggeplommer 1/2 dl sukker 1 ss maisenna. Kok opp melk med vanilje. Pisk eggedosis av eggeplommer og sukker. Spe litt av den kokende melken i eggedosisen. Ha alt i kjelen, også maisenna. Rør hele tiden til den blir tykk. Den skal ikke koke. For at ikke kremen skal renne, kan du ha i en plate eller to med gelatin. Forslag til sjokoladekrem: Kok opp en pakke med kremfløte, og smelt to plater kokesjokolade i den. Avkjøl den over natten. Visp så blandingen opp til stiv krem.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå