Gå til innhold

har aldri hatt ubeskyttet sex

Fremhevede innlegg

Skrevet

har fast partner, vi er begge ok for smittsomme sykdommer.av gode grunner kommer jeg ikke til å starte på p-piller. jeg er imidlertid livredd for å bli gravid, tør ikke ha sex uten beskyttelse men så lurer jeg selvsagt på om det er mye bedre uten konfom. noen råd?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Skjønner ikke helt hva slags råd du er ute etter. Hvis du ikke kan bruke hormonell beskyttelse, er kondom alternativet ditt.

Skrevet
har fast partner, vi er begge ok for smittsomme sykdommer.av gode grunner kommer jeg ikke til å starte på p-piller. jeg er imidlertid livredd for å bli gravid, tør ikke ha sex uten beskyttelse men så lurer jeg selvsagt på om det er mye bedre uten konfom. noen råd?

Hva med spiral? p-sprøyte? p-plaster? p-stav`? eller så kan man kjøpe sånn ting ( som jeg selvsagt ikke husker på nå) for å måle sikre perioder..så kan dere jo ha sex uten kondom i sikre perioder, og sex med kondom i usikre perioder (rundt eggløsning)

Skrevet
Hva med spiral? p-sprøyte? p-plaster? p-stav`? eller så kan man kjøpe sånn ting ( som jeg selvsagt ikke husker på nå) for å måle sikre perioder..så kan dere jo ha sex uten kondom i sikre perioder, og sex med kondom i usikre perioder (rundt eggløsning)

Hvi hun er livredd for å bli gravid, er det ikke lurt å satse på sikre perioder, da disse egentlig kun er "sikre perioder". Du er aldri 100% sikker

Gjest Sandbekken
Skrevet (endret)

"Tingen" kalles pfc nettsiden deres

denne type prevensjon er 99.3% sikker, om man bruker den riktig. De har et forum også, som svarer på spørsmålene dine :) Jeg vurderer sterk denne type prev. fordi jeg har erfart at å kødde med den hårfine hormon-balansen i kroppen ikke er bra.

Ppillene er heller ikke 100% sikkre, det som er sikkert med dem er at man kan forvente bivirkninger..

Edit: pfcen gir beskjed om man er blitt gravid også.. som å ta en gravidtest hver dag :P

Endret av Sandbekken
Skrevet

Noe som sier meg at det er svindyrt. Bare en graviditets test koster jo over 100 kr.

Skrevet

Å trekke seg ut før sædutløsning er også et alternativ. Jeg har praktisert det i årevis og har kun gjort min kjære gravid når det har vært planlagt.

Gjest Sandbekken
Skrevet
Noe som sier meg at det er svindyrt. Bare en graviditets test koster jo over 100 kr.

3500 eller noe for pearlyen.. Men, man kan jo finne de brukt også..

Og tenk at dette er et engangsbeløp, pillene må man jo kjøpe ny forsyning av i ett sett, og etter en stund må man jo tilbake til legen for å få ny resept også..

Men om man ser bor fra pengene ser man at man sparer helsa for myyye mer, og helsa er meg verdifult enn penger..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...