Gå til innhold

julegave til ungt par

Gjest Gjest_wok_*

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest_wok_*

Hva skal vi finne på i gave til min søster og samboeren i midten av 20-årene? de bor i en liten leilighet.

Jeg har tenkt på ei kokebok. De er glade i å lage mat. Er det noen som har et tips til en god og litt kul en?

Og noen andre gode ideer?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Kokebok er nok ikke en dårlig ide når de liker å lage mat;)

Men hva om du gjør det litt personlig? Kjøper ei tom bok på f.eks panduro og skriver en del egne oppskrifter du vet de liker, noen nye, pynter litt i scraping - stil og kanskje lar noen sider være tomme til egne oppskrifter;)

Jeg gjorde det til ei venninne og hun ble kjempeglad, men det innebærer jo at du liker å drive med litt scraping, samt blir fornøyd med resultatet:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kokebok er godt forslag :)

Jeg ville også blitt glad for kjøkkenutstyr av god kvalitet, sliter jo ut stekepanner og gryter etterhvert. Kniver er også kjekt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Som ungt par :fnise: så kan jo jeg svare her :)

Kokebok hadde faktisk vært supert! En allsidig en hadde jeg syntes vært topp, siden vi ikke er noen mesterkokker noen av oss, og siden vi ikke har bodd hjemmefra så kjempelenge.

Type vannkoker, brødrister, toastjern, kniver, et par kule krus hadde også vært flott :)

Gavekort på et kjøpesenter?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er sikkert mange som synes det er kjekt med kokebok, men jeg og mannen (23 og 25) finner som oftest oppskrifter på matprat.no etc, og synes det blir unødvendig med kokebok pga det, så du bør gjerne vite at de ikke synes det samme ;)

Ellers støtter jeg ideen om en god kniv. MACkniver f.eks. er så uendelig mye bedre enn IKEA-kniver... Jeg trodde ikke det kunne være så stor forskjell, men der du står og filer og filer med IKEA-kniver går MAC-en gjennom som om det var smør :)

Hvis de er studenter eller nyutdannede har de kanskje ikke så god råd? I såfall kan jo gavekort på kino, teater eller restaurant være en idé? (alt ettersom hva de liker og hvor mye penger du har tenkt å legge i det).

Jeg og mannen synes også det er kjekt med alle typer spill, både brettspill som Fantasi, TP, Kokkelimonke, og PS- og Wii spill som Buzz, Wii Fit etc, tror det er mange som synes det er gøy med sånne ting også :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 uker senere...

Jeg har en hylle full av kokebøker og de blir aldri tatt fram og brukt, dessverre... Hvis det er noe vi trenger oppskrift på går vi på nettet og googler det opp. Da er det lettere å søke etter de ingrediensene som vi ønsker å bruke istedenfor å måtte kjøpe masse ting som vi ikke får brukt opp.

Jeg støtter forslaget om en god kokkekniv. Det ville jeg blitt glad for, selv om jeg har seks kniver fra før. Ingen av dem er spesielt gode. Jeg har selv gitt bort en god kokkekniv en gang og mottakeren ble helt over seg av begeistring. Hun skjønte nok at den var litt dyr, jeg sa ikke at jeg hadde kjøpt den på halv pris... :sjenert:

Kan du ikke høre med dem om det er noe de trenger, noe de savner i hverdagen? Eller prøve og plukke opp noe i samtalen når du er hjemme hos dem? Jeg var med på å pakke ut flyttelasset da en venninne ble samboer, og like etter at jeg hadde tenkt: "Himmel, så mange glass, det trenger de ihvertfall ikke!" hørte jeg: "Vi skulle hatt noe mer biffbestikk, det trenger vi." Gjett hvem som ble kjempeglade og overraskede da de fikk det en stund senere!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...