Gjest Gjest_mia_* Skrevet 5. november 2009 #1 Skrevet 5. november 2009 :gjeiper: Jeg kjøpte marsvin for to uker siden. :gjeiper: Og hver gang jeg setter inn huset hennes sitter marsvinet i huset så lenge jeg har huset i buret hennes. Derfor har jeg tatt ut huset hennes fra buret til marsvinet. Er det dumt å ta vekk huset hennes? Vil jo ikke at hun skal sitte og sture inne i huset i den mørke hula der hele tiden. Stusselig det.
Gjest Gjest Skrevet 5. november 2009 #2 Skrevet 5. november 2009 Marsvin er sosiale dyr, så for det første burde du ikke ha ett alene. Og om marsvinet ønsker å sitte inni huset sitt, så syns jeg det er dårlig gjort å fjerne det..
Gjest Gjest_Marianne_* Skrevet 5. november 2009 #3 Skrevet 5. november 2009 Det er ofte sånn som skjer når marsvin/hamster o.l ikke får ha noe gjemmested i buret sitt. De trenger et sted som de kan stikke seg bort litt. Så når de da får det, så vil de gjerne gjemme seg bort litt, sikkert fordi den erfaringen de har med å være "ute" egentlig er ganske dårlig siden de har "måttet" være ute hele tiden ufrivillig. La den få lov til å gjemme seg litt, så kommer den ut når den vil det selv... Det er ikke dens jobb å være tilgjengelig for deg hele tiden... Og la det bli positivt for den å komme bort til deg, gi den noen godbiter e.l og kanskje ikke løft den opp med en gang den viser litt tillit. Så vil den kanskje etterhvert være smamen med deg helt frivillig og ikke gjemme seg bort...
Gjest Gjest_Marianne_* Skrevet 5. november 2009 #5 Skrevet 5. november 2009 Marsvin er vel ikke utpregete nattdyr, ivertfall ikke som kjæledyr, vet ikke hvordan det er "i naturen", men hamster er det...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå