Gjest j20 Skrevet 5. november 2009 #1 Skrevet 5. november 2009 Jepp, har hatt dette en stund (5 måneder). Jeg trener ikke, men forsøker å spise sunt (begynt med dette de siste tre ukene). Vil det å begynne å trene aktivt, men ikke overdrive den første tiden (3-4 ganger i uka hvorav 1 dag er svømming) kunne lindre dette problemet én gang for alle etter en stund? Kan det det i alle fall? Er det en god sjans? Jeg er forresten 20 år. Da burde jeg jo egentlig regenereringskapasiteten være på topp???? takk for svar
Chanel.No5 Skrevet 5. november 2009 #2 Skrevet 5. november 2009 Anbefaler deg å ta dette opp med din lege( enten det er fastlege/fysioterapaut osv..)
Wiggins Skrevet 6. november 2009 #3 Skrevet 6. november 2009 Jepp, har hatt dette en stund (5 måneder). Jeg trener ikke, men forsøker å spise sunt (begynt med dette de siste tre ukene). Vil det å begynne å trene aktivt, men ikke overdrive den første tiden (3-4 ganger i uka hvorav 1 dag er svømming) kunne lindre dette problemet én gang for alle etter en stund? Kan det det i alle fall? Er det en god sjans? Jeg er forresten 20 år. Da burde jeg jo egentlig regenereringskapasiteten være på topp???? takk for svar Om det trigger eller lindrer senebetennelsen er umulig for meg å si. Det avhenger av hvor i armen den er, hvor hardt den har festet seg osv. Det som er sikkert er at du må bruke armen aktivt hvis du skal bli bra, men det må være riktig type bevegelse. De fleste senebetennelser går ikke over av seg selv, det må som regel behandling til. Noen leger er veldig glade i å sette kortisonsprøyter. Selv foretrekker jeg behandling hos fysioterapeut siden kortison svekker beinvevet. Jeg hadde en senebetennelse i beinet for en del år siden. Jeg gikk til fysioterapeut en del ganger slik at jeg kunne bruke beinet til hverdags. I månedene etterpå brukte jeg beinet normalt, men det gjorde vondt mot kvelden når summen av dagens belastninger gjorde seg gjeldende. Etter et halvt år begynte jeg hos fysioterapeut igjen, og etter en del behandlinger var det blitt veldig bra. Jeg har ikke merket noe til den siden. Noen hevder at en senebetennelse som har blitt kronisk ikke kan behandles. Så vidt jeg vet er det bare tull, det er bare vanskeligere å behandle hvis det går lang tid. Hvis du skal bli kvitt senebetennelsen din bør du gå til en fysioterapeut som kan sine ting. Jeg var hos flere fysioterapeuter, og opplevde store forskjeller i ferdighetsnivået deres. Den som kurerte meg brukte triggerpunktbehandling. Da settes nåler i såkalte triggerpunkter i muskulaturen, og så kobles en pulsgenerator til disse nålene. En pulsgenerator er en sak som sender elektriske spenningspulser inn på nålene, slik at muskulaturen trekker seg sammen og slapper av, og dermed stimulerer sirkulasjonen. Dette er ikke akupunktur. Å gå til fysioterapeut koster riktignok en del, men det er vel et bedre alternativ enn å i verste fall bli ufør for livet?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå