Gjest Gjest_Nysgjerrigper_* Skrevet 5. november 2009 #1 Skrevet 5. november 2009 Veit dette har vært diskutert før, men det stopper aldri å forundre meg hvor ubetenksomme folk er i forhold til personvern på facebook. (I blogger og andre fora også for den sakens skyld). Jeg har flere venner som er småbarnsmødre, som igjen har MANGE venner som er småbarnsmødre. Disse bedriver ganske aktiv kommentering av hverandres barnebilder, noe jeg får opp som oppdateringer. Selv om mange av disse venners venner er folk jeg ikke kjenner kan jeg ofte fullstendig fritt gå inn og bla gjennom folks albumer. Og det er bare å la være, selvfølgelig. Men tja, jeg syns det er litt artig å se på søte unger og hvordan folk har det hjemme, og forundre meg over hva folk kaller ungene sine etc. Jeg har ingen onde hensikter, bare litt for mye nysgjerrighet. Senest i dag kom jeg inn på en åpen profil med flere album med barnebilder, bilder som viser et hjem preget av mye dyr elektronikk, feriebilder etc. etc. Det MÅ være folk som har andre hensikter en kun nysgjerrig snoking som finner dette interessant. Jeg kunne lett startet mitt eget private fotoalbum av ukjente unger fra alder null og oppover, jeg ville uten tvil gjenkjent de på lekeplassen og visst både dette og hint om deres hverdag. Det er lite problem å peile seg ut gjenstander man kunne ha lyst på, og hvordan enklest få tak i dem den uka familien har annonsert de er på ferie i Italia. Syns i det hele tatt mange er rett og slett naive...
Gjest skeptimisten Skrevet 5. november 2009 #2 Skrevet 5. november 2009 Veit dette har vært diskutert før, men det stopper aldri å forundre meg hvor ubetenksomme folk er i forhold til personvern på facebook. (I blogger og andre fora også for den sakens skyld). Jeg har flere venner som er småbarnsmødre, som igjen har MANGE venner som er småbarnsmødre. Disse bedriver ganske aktiv kommentering av hverandres barnebilder, noe jeg får opp som oppdateringer. Selv om mange av disse venners venner er folk jeg ikke kjenner kan jeg ofte fullstendig fritt gå inn og bla gjennom folks albumer. Og det er bare å la være, selvfølgelig. Men tja, jeg syns det er litt artig å se på søte unger og hvordan folk har det hjemme, og forundre meg over hva folk kaller ungene sine etc. Jeg har ingen onde hensikter, bare litt for mye nysgjerrighet. Senest i dag kom jeg inn på en åpen profil med flere album med barnebilder, bilder som viser et hjem preget av mye dyr elektronikk, feriebilder etc. etc. Det MÅ være folk som har andre hensikter en kun nysgjerrig snoking som finner dette interessant. Jeg kunne lett startet mitt eget private fotoalbum av ukjente unger fra alder null og oppover, jeg ville uten tvil gjenkjent de på lekeplassen og visst både dette og hint om deres hverdag. Det er lite problem å peile seg ut gjenstander man kunne ha lyst på, og hvordan enklest få tak i dem den uka familien har annonsert de er på ferie i Italia. Syns i det hele tatt mange er rett og slett naive... Helt enig. folk tenker ikke lengre enn nesa si sjøl...
Gjest Skrevet 5. november 2009 #3 Skrevet 5. november 2009 Ei vennine av meg har f.eks stengt profil, men om jeg kommenterer albumebe hennes kan venner av meg igjen se hele albumet hennes..
Gjest Gjest_Gjesteline_* Skrevet 5. november 2009 #4 Skrevet 5. november 2009 Ei vennine av meg har f.eks stengt profil, men om jeg kommenterer albumebe hennes kan venner av meg igjen se hele albumet hennes.. Det der har jeg også tenkt på. Det må jo være en glipp? Eller er det noe man kan kontrollere med innstillinger?
Jade Skrevet 7. november 2009 #5 Skrevet 7. november 2009 Ei vennine av meg har f.eks stengt profil, men om jeg kommenterer albumebe hennes kan venner av meg igjen se hele albumet hennes.. Det er fordi hun har privat profil, men glemt å gjøre albumene private. Det må man gjerne gjøre i tillegg.
Nicky! Skrevet 7. november 2009 #6 Skrevet 7. november 2009 Ei vennine av meg har f.eks stengt profil, men om jeg kommenterer albumebe hennes kan venner av meg igjen se hele albumet hennes.. Kanskje du skulle gjøre henne oppmerksom på det ? Det er jo ikke sikkert hun har fått det med seg...
Gjest Gjest_Ellen_* Skrevet 8. november 2009 #7 Skrevet 8. november 2009 Det der har jeg også tenkt på. Det må jo være en glipp? Eller er det noe man kan kontrollere med innstillinger? Det styrer du via innstillinger. Ang. album, så kan man gjørde dem HELT private, ha dem tilgjengelige for venner, for venners venner, eller for alle.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå