Gå til innhold

avhengig av evony, trenger hjelp

Anbefalte innlegg

Gjest evonyaddict
Skrevet

Hei jeg og typen har de siste månedene vært ganske avhengige av et online spill som heter Evony. Dette spillet koster ikke penger i måneden som for eksempel World of Warcraft, men har isteden et "coin" system hvor man kjøper gjenstander i spillet for mellom 1 og 50 dollar. De siste 3 månedene har vi brukt over 60.000kr til sammen på gjenstander i dette spillet. For å klare dette har vi tatt opp et lite lån. KJæresten min er nå innstilt på å ta opp et nytt lån på 50.000kr slik at vi kan nå toppen av rankinglisten.

Jeg har forstått(men ikke han) at dette begynner å gå litt for langt. Begeret fløt over her om dagen da jeg innså at vi ikke ikke hadde råd til å kjøpe mat til barna våre på 10 og 12 den dagen.

Finnes det noen vi kan ringe å få hjelp fra? Selv jeg skjønner jo at det blir feil å bruke stort mer enn 10k i mnd på spill.

Hilsen beate36

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei!

Det er bra at du har innsett at det er dumt å bruke så mye penger på spill. Og jeg håper at du har skjønt at det er på tide å slutte med det. Men hva slags hjelp er det du/dere trenger? Hjelp til å slutte?

Skrevet

Herregud!! Dette er noe av det drøyeste jeg har hørt om noensinne! Jeg er vanligvis veldig tilbakeholden når det gjelder åpenlys kritkikk, men dette går fullstendig over alle støvleskaft!

Jeg var selv hekta på Wow for en tid tilbake, men 60 tusen høvdinger på et MMO spill?!? Jeg kunne betalt ned halve studielånet mitt med de penga!

Bra du har skjønt at noe er galt, skjønt...det burde du strengt tatt gjøre også. Min illusjon om at det gode liv begynner når man er 30 er vist ikke helt berretiget...du er 36 år? Få samboeren din til å innse at det dere driver med er sinnsykt fort som fy! Skjønner ikke åssen dere har råd til dette. Spør du meg bør sunn fornuft være alt dere trenger, for det ville blinka to ekstremt store røde varsellamper over hele linja om jeg hadde holdt på sånn.

Skrevet

Tråden er ryddet, se reglene.

vimse-mod.

Skrevet

Jeg ville ha kuttet Internett linjen straks! Er det oppsigelsestid hadde jeg satt på et annet passord, kastet modemet, satt passord på alle pcene i huset... Et eller annet for å forhindre han tilgang.. Hvis du vet passordet hans, så gå inn å slett kontoen eller endre passordet og mail adressen som det nye blir sendt til...

Og til slutt ville jeg ha ringt http://www.ganorge.no/, og hørt om de kunne hjelpe, og til banken og gitt beskjed at han ikke skal ha lån uten din signatur, og forklart at han har et spilleproblem for øyeblikket, men har søkt hjelp... Eller noe i den duren..

Lykke til!

Gjest fiskepinne
Skrevet

Kan dere ikke finne dere et annet onlinespill å bruke tida på, et hvor det ikke koster ekte penger å kjøpe pixler? World of Warcraft som du nevnte er jo populært, det er jo bare en liten sum i måneden.

Gjest Geir Børge
Skrevet

Jeg er en aktiv wow spiller, bare be han begynne å spille WoW. Han vil atanglivis ikke burke mer enn 6-8 timer om dagen på det.

• 5 uker senere...
Gjest Anonym Evony spiller
Skrevet (endret)

tuller u? :kgbaby: jg r gla jg ik har inntekt nok til å bruke kreditt for d hadde garantert oxo gått til spill.. har samme problem, r evony avhengig selv om jg ik skjønnr hvorfor, d skjer ikno oppdateringr i spillet å jg r drit lei mn giddr ik å kaste bort 1 sterk konto..

Innlegget er endret iht KGs regler.

Furstina, mod

Endret av Furstina
  • 4 år senere...
Skrevet

Jeg har et lignende problem, fant du noen gang en løsning?

Skrevet (endret)

Jeg skjønner ikke at dette er mulig, kan man bli så hjernevaska at man driter i at man ikke har penger til mat og andre nødvendigheter til BARNA sine??? Hva med andre regninger? Skal dere risikere bli satt på gata med to barn? Egoisme til de grader... Fysj... Det finnes vel spill-avhengig telefon eller støttegrupper, og noe sånt burde du virkelig ta med typen på. Ta kontakt med fastlegen i dag. Og det hjelper ikke hvis bare du ser alvoret, han må bli med, ellers vil det ikke ta slutt.

Endret av Frisørdama
  • Liker 1
Skrevet

De har vel forhåpentligvis fått orden på dette etter over fire år! :fnise:

Anonymous poster hash: 83c69...05b

Skrevet

Vet ikke om noen dere kan ringe uten om gjeldsrådgiver.

Men ærlig talt ta dere sammen!! Dere er voksne mennesker med BARN! Det skal ikke være slik at barna deres skal gå uten mat pga dere er mer opptatt av å betale for et spill. Snakk om å være uansvarlige foreldre. Ta dere sammen å voks opp for barnas skyld!!

Anonymous poster hash: c6f75...350

Skrevet

Men hvorfor vil han absolutt ligge på toppen av listen? Føler han ikke mestring i sitt eget liv? Jeg ville spurt han om det. Hadde jeg visst om dette og kjent dere hadde dere blitt meldt til barnevernet straks.

Skrevet

Denne tråden er over fire år gammel! :opplyser:

Skrevet

Denne tråden er over fire år gammel! :opplyser:

åja så ikke det jeg. Sikkert noen som har vært og googlet igjen.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...