Gå til innhold

Kaffe-gjestene

Anbefalte innlegg

Skrevet

Kaffegjest-diskusjoner tar alltid av :)

Skrevet
Kaffegjest-diskusjoner tar alltid av :)

hehe, ja det og fri-bar diskusjoner :ler:

Skrevet
Idnar:

Betalbar er sikkert greitt hvis man har gjester som ikke tåler å se gratis drikke uten å drikke seg stupfulle. Men er du sikker på at dine gjester er slik? Jeg har aldri vært i et bryllup med fri bar som har endt i fyllakalas.

Ja! Jeg kjenner gjestene veldig godt og vet at det er ganske mange der som ikke kan styre seg med fri bar!

Og dere andre som kommenterte innlegget mitt:

Vi har desverre ikke råd til å ha alle til middag. Og betaler faktisk en del pr. kuvert for kaffegjestene våre også!

Det skal også nevnes at det å invitere til kaffe på den måten vi har valgt, er den måten de fleste andre (som har giftet seg de seneste årene) fra gjestelisten vår også har gjort.

Skrevet
Du kødder? Du mener ikke at gjestene kanskje skal kjøpe antrekk, reise til bryllupet, kjøpe gave og få kaffe, kaker og to drinker? Snakk om å føle seg velkommen.

Jeg har sjelden opplevd fyll på bryllup så det argumentet tror jeg ikke mye på.

Finnes da også alkoholfrie bryllup. Tror ikke det er nødvendig å spandere fri bar eller alkohol for at folk skal føle seg velkomne.

Skrevet
Har selv vært bedt til kaffen, og det ble med den ene gangen... Følte meg skikkelig utenfor, da de andre allerede var i god stemning og hadde mye felles fra ting som hadde skjedd under middagen. Har etter det takket nei til å være fest-fyll. Lurte på om det var for å få mest mulig gaver...

Nei tror nok ikke du har selv hatt bryllup. Du aner ikke hva et koster og at hvis man feks har stor familie som jeg hadde og ble 90 stk til middag vi MÅTTE be. Da måtte vi be alle vennene vår til kaffe.

Selv om man ikke har stor familie så kan det være mange grunner til at man ikke inviterer alle gjestene til middag.

Var du den eneste som ble nedt til kaffen? for det høres sånn ut, siden du ikke hadde noe til felles med de andre når du kom?

tror du var bedt til kaffen fordi de gjerne ville du skulle dele dagen med de, det er jo under kaffen brudeparet har mulighet til å prate med gjestene. Under middagen sitter man jo baare ved siden av familien.

Skrevet
Det er dessverre en del som ikke takler fribar. Har en i vennegjengen som har ført til at alle har hatt betalbar for å unngå de helt store flauser. I det ene bryllupet hvor de valgte å ta sjansen på fribar så endte denne personen opp med å strippe på dansegulvet :frustrert:

Ufattlig kjiipt med slike folk, kan jo likevel ikke dumpe en av våre bestevenniner fordi hun har funnet seg en tosk.

Sett bort i fra slike ekstrem tilfeller, så har jeg inntrykk av at folk drikker mye mindre enn en har beregnet i bryllup.

Det er også fint å ha en syndebukk når sannheten er at man er gnien.

Skrevet
Det er også fint å ha en syndebukk når sannheten er at man er gnien.

Så alle i hele vennegjengen er altså gnien?

Skrevet

Er det vanlig, så er det vanlig. Og da er det også greitt. Skriver du at du skal ha kaffegjester på KG, så får du høre hvor gjerrig du er (gjerne fra medlemmer som har fått halve gildet betalt av foreldrene sine). Ikke noe å bry seg om. Det er deres bryllup, og så lenge alle gjestene tas vare på og har en hyggelig dag/kveld, så er alt fryd og gammen.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...