Gå til innhold

Kaffe-gjestene

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvordan formulerer man innbydelsene til de som kun blir bedt til kaffe og kake?

Gjest Gjest_mona_*
Skrevet

Har selv vært bedt til kaffen, og det ble med den ene gangen... Følte meg skikkelig utenfor, da de andre allerede var i god stemning og hadde mye felles fra ting som hadde skjedd under middagen. Har etter det takket nei til å være fest-fyll. Lurte på om det var for å få mest mulig gaver...

Skrevet

Jeg synes også at kaffeinvitasjoner kan være kjipt, men det trenger ikke å være det. Da jeg var kaffegjest var det veldig hyggelig, og fullt forståelig at de helt unge parene ønsket å inkludere venner, men ikke hadde råd til å ha full middag til alle. Som nå eldre og med flere valgmuligheter, ville jeg ikke hatt kaffegjester selv, men valgt kuvertpris og antall gjester som var forenlig med budsjettet heller enn å ha en A-gjesteliste og en B-gjesteliste.

I invitasjonene stod det vanlige, bortsett fra at det stod noe a la

..."vi vil gjerne invitere deg/dere til kaffe, kaker og etterfølgende bryllupsfest klokken xx i y lokale. Vielse kl sånn og sånn i blabla kirke."

Skrevet (endret)

Huffda... Håper du ikke har tenkt til å be de som har svart i tråden til nå :fnise:

Hva med å skrive "vi gifter oss og inviterer i den forbindelse til kaffe og bryllupsfest klokka da og på det stedet. Vielsen finner sted i nn kirke klokka xx:xx"

På den måten føler ikke kaffegjestene at de komme i vielsen.

Edit: ser jeg er helt enig med gjesten over som rakk og poste sitt svar mens jeg skrev mitt ;)

Endret av Møffi
Skrevet

Det var noen kjempe flotte tips! Tusen takk:)

Må legge til at vi har middag tidlig, kun 3-retters så kaffe-gjestene blir jo ganske fort inkludert og det blir åpen bar.

Skrevet

Vi gifter oss xx. I den anledning ønsker vi å invitere deg/dere til kaffe, kaker og påfølgende bryllupsfest kl xx i xx lokale.

Tviler på at "alle" som er så negative til kaffegjester har arrangert bryllup selv. Forventningene til hvem som en "må" invitere er uendelig. Det er alltid noen som blir sure/såret.

De fleste har ikke råd til å invitere alle, dermed er kaffegjester en grei løsning.

Så det trenger du ikke å ha dårlig samvitighet for!

Skrevet
Vi gifter oss xx. I den anledning ønsker vi å invitere deg/dere til kaffe, kaker og påfølgende bryllupsfest kl xx i xx lokale.

Tviler på at "alle" som er så negative til kaffegjester har arrangert bryllup selv. Forventningene til hvem som en "må" invitere er uendelig. Det er alltid noen som blir sure/såret.

De fleste har ikke råd til å invitere alle, dermed er kaffegjester en grei løsning.

Så det trenger du ikke å ha dårlig samvitighet for!

Tusen takk!. Nå ble jeg lettet og glad :klemmer:

Skrevet
Tusen takk!. Nå ble jeg lettet og glad :klemmer:

Anytime :klemmer:

Har selv vært kaffegjest flere ganger, og har da full forståelse for at brudeparet ikke vil pantsette huset for å kunne invitere alle.

Vi har forøvrig løst problemet ved å bruke et lite lokale. På den måten har vi rett og slett ikke plass til kaffegjester. Kaffegjester koster også penger og listen over de en skulle ha invitert er lang.

Lykke til med bryllupet deres.

Skrevet

Vi har tenkt på noe slikt:

Kjære XXX

Vi gifter oss i X Kirke den 01. mars 2010 klokken 13.00

og har den glede å invitere til kaffe, kaker og fest

på XX klokken 20.00.

S.u innen 14. juli til X

Med vennlig hilsen

*brudeparret*

Skrevet (endret)

Så lenge det er mange som er invitert til kaffe,

så lenge de har mulighet for å få i seg middag på egen hånd (hjemme eller sentral restaurant i forhold til lokale og overnattingen),

så lenge kun familie og forlovere er invitert til middag,

så lenge det er fri bar,

og så lenge kaffegjestene slipper å vente på å få komme inn...

så lider ikke kaffegjestene noe nød.

Ellers støtter jeg tipset om å nevne tid og sted for vielsen på slutten, slik at de ikke føler seg forpliktet til å møte opp i kirka sammen med dem som skal rett opp til lokalet etterpå.

Endret av Jade
Gjest kaffegjest og har invitert til k
Skrevet

Da vi gifet oss hadde vi kaffegjester....

Ser at mange ser på det som annenrangs å bli invitert til kaffe. Jeg har og vært kaffegjest og såg ikke noe galt i det!

Da vi inviterte til bryllup ble kaffegjestene i hovedsak kollegaer m partner og mere perifere venner/omgangskrets som f.eks naboene vi er mest sammen med invitert. Vi var ca 100 til middag og ca 145 til kaffe (stor familie). Lokalet vi leide var i 3 etasjer. Vi hadde middagen i topplokalet, kaffe i 2 etg og selve festen var i 1 etg der det også var en bar.

Toastmasteren var veldig flink til å holde tidsskjema, så det ble vel bare 15min ventetid for kaffegjestene. Gjorde det sånn at da kaffegjestene kom sto en servitør og tok imot de og serverte de champagne og viste de inn til der baren og festen skulle være. Da middagen var ferdig gikk vi; brulupsparet, ned og ønsket kaffegjestene velkomne. Etter en liten do/røykepause gikk hele følget opp til 2 etg og kaffe og kaker. Det var også noen taler da. Tror ingen av kaffegjestene våre følte seg som annenrangs iallefall! Ingen av kaffegjestene vi inviterte takker nei..

Jeg har og vært kaffegjest. Det jeg gjorde da var å spørre bruden om navn og nummer til andre kaffegjester, tok kontakt med de og inviterte de med på en restaurant før vi skulle i bryllup.

De fleste ble med, og det var utrolig koselig! Restauranten ordnet med langbord, vi spiste god mat og drakk god vin, ble kjent med de andre, og stemningen var toppers da vi gikk i samlet flokk til bryllupslokalet!

Men til spørsmålet du stilte, tror vi skrev noe alla;

XXXXX og XXXXX

har den glede å invitere kari og per til kaffe og bryllupsfest

lørdag 00.00.0000 kl 00.00.

Adresse for dagen er -------------

Vielsen finner sted i -------- kirke kl 00.00

Mvh

xxxxx og xxxxx

Gjest Idnar på jobb
Skrevet

Vi har ikke råd til å ha middag til alle våre gjester. Vi skal derfor bare ha foreldre, søsken, besteforeldre og forlovere til middag. Resten av famile og venner får komme til kaffe. Det blir ikke åpen bar, for jeg er ikke interessert i å sponse et realt fyllekalas til mine gjester. Dette er rett og slett fordi vi ikke ønsker et fyllekalas. Dette har vi tenkt å løse med bonger.

Jeg har ingen dårlig samvittighet for dette!

Vi skriver noe sånn som:

Idnar og Mannen gifter oss!

Vi gifter oss i XXX kirke kl XXX

Dere er invitert til kaffe og fest på lokale kl xxx

Skrevet

Idnar:

Betalbar er sikkert greitt hvis man har gjester som ikke tåler å se gratis drikke uten å drikke seg stupfulle. Men er du sikker på at dine gjester er slik? Jeg har aldri vært i et bryllup med fri bar som har endt i fyllakalas.

Skrevet
Idnar:

Betalbar er sikkert greitt hvis man har gjester som ikke tåler å se gratis drikke uten å drikke seg stupfulle. Men er du sikker på at dine gjester er slik? Jeg har aldri vært i et bryllup med fri bar som har endt i fyllakalas.

Det er dessverre en del som ikke takler fribar. Har en i vennegjengen som har ført til at alle har hatt betalbar for å unngå de helt store flauser. I det ene bryllupet hvor de valgte å ta sjansen på fribar så endte denne personen opp med å strippe på dansegulvet :frustrert:

Ufattlig kjiipt med slike folk, kan jo likevel ikke dumpe en av våre bestevenniner fordi hun har funnet seg en tosk.

Sett bort i fra slike ekstrem tilfeller, så har jeg inntrykk av at folk drikker mye mindre enn en har beregnet i bryllup.

Skrevet (endret)

Kjære Per og Kari

Vi vil gjerne invitere dere til kaffe og kaker med påfølgende fest

på lokalet kl 18.00

Vielsen finner sted i xxxx kirke kl 12.00

Med vennlig hilsen Oss.

------

Vi skrev noe slikt :Nikke: Følte at det var et greit tidspunkt å ha kaffegjestene for det ble ikke så sent at middagsgjestene allerede var i gang med festen. Vi hadde ca 60 kaffegjester som kom itilegg.

Jeg skjønner egentlig ikke at folk ikke skjønner at man kansje ikke har råd eller vil ta opp lån for å spandere middag på alle og enhver..

Jeg har aldri sett stygt på brudeparet for å ha blitt invitert "bare" til kaffe... Man er i det minste invitert :)

Da er det minste man kan gjøre å møte opp på dagen og være glad på brudeparets vegne og feire sammen med dem.. Bod man laaaangt langt unna kan jeg skjønne at man ikke kommer til bare kaffe, men bor man i times avstand syns jeg ikke det er noe unnskyldning..

Og vi hadde fri bar som ikke endte i et fylle kalas...

Endret av dinedama
Skrevet

Flott og se flere svar som tar vekk den dårlige samvittigheten:)

Ang fri bar.. Regner de over (gjestegården) hvor mye folk har drikket og så betaler vi for det? Eller kjøper de inn og vi må betale for det de har kjøpt inn?

Og hva ca tipper dere en bar regning vil komme på for 50 stk?

Skrevet
Vi har ikke råd til å ha middag til alle våre gjester. Vi skal derfor bare ha foreldre, søsken, besteforeldre og forlovere til middag. Resten av famile og venner får komme til kaffe. Det blir ikke åpen bar, for jeg er ikke interessert i å sponse et realt fyllekalas til mine gjester. Dette er rett og slett fordi vi ikke ønsker et fyllekalas. Dette har vi tenkt å løse med bonger.

Jeg har ingen dårlig samvittighet for dette!

Vi skriver noe sånn som:

Idnar og Mannen gifter oss!

Vi gifter oss i XXX kirke kl XXX

Dere er invitert til kaffe og fest på lokale kl xxx

Du kødder? Du mener ikke at gjestene kanskje skal kjøpe antrekk, reise til bryllupet, kjøpe gave og få kaffe, kaker og to drinker? Snakk om å føle seg velkommen.

Jeg har sjelden opplevd fyll på bryllup så det argumentet tror jeg ikke mye på.

Skrevet

Vi giftet oss for bare noen uker siden. Vi formulerte innbydelsen til middags- og kaffigjester nesten likt.

Kjære ..........

Vi skal endelig gife oss og har gleda av å invitere til bryllupsfeiring lørdag ...........(dato)

Vielse i ....... kirke klokka 14. Kaffi og bryllupsfest på ........(selskapslokalet) kl. 19:00.

Antrekk: Mørk dress/smoking

S.u. innen (dato)

Vi håper du/ de kan komme!

Helsing .......... & ...........

Tror de fleste kaffigjestene også kom til vielsen:)

Vi hadde 36 middagsgjester og 47 kaffigjester. Det var kun foreldre, besteforeldre, søsken og forlovere til middag. Og middagen ble servert kl. 16:00. Den var ferdig klokka 18:30.

Til kaffien var det venner og tanter og onkler som var invitert. Vi stod klare å tok i mot alle kaffigjestane når dei kom ca. kl. 19. Alle fikk velkomsdrink da de kom, samtidig som de fikk utdelt 3 bonger hver. Vi hadde en syyyk kakebuffet med rundt 30 kaker, og både jeg og mannen holdt tale til kaffien, I tillegg var det andre taler og innslag til kaffien.

Hadde ikke ville gjort noe annerledes. Helt vanlig å invitere til kaffi her hvor jeg bor iallefall. Ingen følte seg utenfor vil jeg tro. hadde levende musikk på kvelden, stemningen var høy, det var flere artige innslag i løpet av kvelden, og ikke minst romantiske innslag. Vi hadde dyktige bartendere som sørga for gode drinker til gjestane, og alle dansa og hadde det artig! Vi hadde felles buss hjem på natten, men de fleste ende opp på nash:) inkl. brudeparet! Kanonartig dag!

Jeg drar konsekvent i alle bryllup jeg inviteres i, såfremt jeg har anledning. Uavhengig av om det er til middag eller kaffi, Akkurat det spiller ingen rolle for meg. Men bonger i bryllupet, det ville jeg definitivt hatt. Fri bar derimot...neppe!

Skrevet

Tråden er ryddet, se reglene.

vimse-mod.

Skrevet

Åh, tråden ryddet? I all verden? Nå ble jeg nyskjerrig...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...