Gjest Gjest_bruden_* Skrevet 5. november 2009 #1 Skrevet 5. november 2009 Musserende til velkomst, vin til maten, konjakk til kaffen. Vin, musserende og øl i baren. Regner med at det er noen gravide som kommer, familien drikker lite alkohol. Trenger jeg å kjøpe inn 2 flasker øl pr pers, eller er det nok med 1-11/2?
Christal Skrevet 5. november 2009 #2 Skrevet 5. november 2009 Jeg har tenkt at 1-2 flasker øl pr person er ok, men så har jeg også vurdert om det er mer menn enn kvinner, alder etc.. Regelen sier vel at hver gjest drikker sånn ca 1-1,5 alkoholenhet pr time i bryllup/fest. Ser du skal ha mye annet også. Fant en formel som jeg brukte når jeg skulle regne ut hvor mange enheter jeg trengte. Formelen er slik: (antall timer x antall gjester) x 1,2 = antall drinkenheter. Hvis du skal ha 50 gjester og festen varer i ca 5 timer må du ha sånn ca 300 drinkenheter. 1 flaske øl er 1 enhet 1 flaske vin er 4 enheter 3 l dunk vin er 20 enheter 1 liter sprit er 33 enheter For meg som skal ha 140 gjester har regnet ut at jeg skal kjøpe inn ca 135 flasker øl. Siden jeg skal ha tappetårn og bartender kjøper jeg inn et 100 liters fat og litt flaskeøl i tillegg.
bipbopalula Skrevet 5. november 2009 #3 Skrevet 5. november 2009 Har ikke noe konkret svar til hvor mye du bør beregne, men jeg synes både 1 og 2 høres lite ut.
Gjest Gjest Skrevet 5. november 2009 #4 Skrevet 5. november 2009 Vil tro at 1-2 øl er nok. Det går jo 4-5 glass vin under middagen også. Ikke glem nok alkoholfritt!
lilleGrethe Skrevet 5. november 2009 #5 Skrevet 5. november 2009 Sjekk med butikken om du kan levere tilbake overskuddet, så slipper du å bekymre deg for å sitte igjen med masse. Ellers har jeg hatt god hjelp av denne
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå