Gjest Gjest Skrevet 5. november 2009 #1 Skrevet 5. november 2009 Er sånn at 53 kg er idealvekta mi, og det passer til min kropp og bmi. Men i det siste så har matvanene skeiet litt ut og jeg vet ikke lenger hvor mye som er vanlig å spise. Så kjære dere som veier rundt 53 kg fortelle meg hva dere spiser i løpet av en dag. hvis dere vil kan dere oppgi høyde og hvor aktive dere er også, men blir glad bare noen oppgir et dags inntak her og evn om dere skeier ut i helgene og med hva? thank you!!!
Gjest Gjest Skrevet 5. november 2009 #2 Skrevet 5. november 2009 Hva som er vanlig kommer jo helt ann på hva slags forbrenning du har... spis sundt til du blir mett - DA får du ideal vekten din
Gjest Gjest Skrevet 5. november 2009 #3 Skrevet 5. november 2009 Hva som er vanlig kommer jo helt ann på hva slags forbrenning du har... spis sundt til du blir mett - DA får du ideal vekten din joda, jeg vet alt det der...kan ikke de som vill bare legge ut alikevel, så tar jeg selv stilling til hvor interessant det er for meg:)
Gjest Elfrida Skrevet 5. november 2009 #4 Skrevet 5. november 2009 Det er ingen spesiell grunn til å tro at du vil ende på 53 kg hvis du spiser det samme som en tilfeldig annen person som veier 53 kg. Hva den enkelte trenger av næring varierer.
Gjest Gjest_jerry_* Skrevet 5. november 2009 #5 Skrevet 5. november 2009 hei 51 kg og 158cm her! spiser kanskje fem brødskiver med vanlig gulost(grovt brød, ser på brødskalaen)fordelt utover dagen, nudler eller pasta med en slags saus på til middag ca på str med en nuddelpakke porsjon (litt mer kanskje), og en yoghurt eller salat. drikker mye kaffe, te og vann. aldri/sjeldent noe annet å drikke. i helgene eller når anledningen byr seg drikker jeg øl og vin. kan kanskje si fire halvvlitere øl i uka da. litt snacks forekommer også hver uke. men ikke gedigne mengder og ikke mer enn en dag eller to i uka. en litt mindre sunn middag forekommer nok ca en gang i uka (typ mcdonalds eller fridays). jogger meg en tur eller to hver uke, ellers går jeg mye, blir minst 3 km hver dag pluss at jeg har en jobb hvor jeg aldri kan sitte stille (feks som i en bar). nå ble jeg sulten, tar meg en brødskive!!
Gjest Gjest Skrevet 5. november 2009 #6 Skrevet 5. november 2009 hei 51 kg og 158cm her! spiser kanskje fem brødskiver med vanlig gulost(grovt brød, ser på brødskalaen)fordelt utover dagen, nudler eller pasta med en slags saus på til middag ca på str med en nuddelpakke porsjon (litt mer kanskje), og en yoghurt eller salat. drikker mye kaffe, te og vann. aldri/sjeldent noe annet å drikke. i helgene eller når anledningen byr seg drikker jeg øl og vin. kan kanskje si fire halvvlitere øl i uka da. litt snacks forekommer også hver uke. men ikke gedigne mengder og ikke mer enn en dag eller to i uka. en litt mindre sunn middag forekommer nok ca en gang i uka (typ mcdonalds eller fridays). jogger meg en tur eller to hver uke, ellers går jeg mye, blir minst 3 km hver dag pluss at jeg har en jobb hvor jeg aldri kan sitte stille (feks som i en bar). nå ble jeg sulten, tar meg en brødskive!! så fint med et innlegg som svare på det jeg spurte om!
Gjest Gjest Skrevet 5. november 2009 #7 Skrevet 5. november 2009 Forrige gang jeg veide meg var det ca 50, men har fått på meg noen kg siden da, så 53 stememr sikkert greit. Er ca 163 Frokost: 1 brødskive (pålegg varierer, ofte rekesalat, prim, brunost, leverpostei) Lunsj: 2 brødskiver med ost+skinke, salami Middag: Varierer. De vanligste er: Fisk med saus + ris eller salat ved siden av Pasta med en eller annen saus 2 hamburgere Kyllingfilet + ris Kveldsmat: Hvis jeg blir sulten tar jeg av og til en brødskive eller lager litt havregrøt, men det er ikke så ofte. Hender det blir litt snacks, som f.eks. et par kjeks, men som regel drikker jeg bare masse te I helgene drikker jeg som regel en del øl/cider fredag kveld, og lørdag er ofte maten taco/pizza
Gjest Gjest Skrevet 5. november 2009 #8 Skrevet 5. november 2009 Jeg veier 52 kg, på 164 cm. Jeg spiser så ujevnt at det blir feil å sette det opp som et eksempel til mulig etterfølgelse, ikke har jeg oversikt selv heller. I perioder hvor jeg legger på meg, er det gjerne perioder hvor jeg spiser mye brød/knekkebrød og pasta. Typisk i perioder hvor jeg har hatt jobber hvor jeg har "tvungne" matpauser hvor jeg dytter inn brød til pausen er over, mens jeg egentlig hadde foretrukket en biff og da blitt tilfredsstilt raskere av proteinrik mat som er rettere for meg.
Gjest Shock Skrevet 5. november 2009 #9 Skrevet 5. november 2009 Er 1.60 høy, veier 50 kg og spiser nøyaktig det jeg har lyst på. Samme om det er sjokolade, kake, junk, salat eller noe annet, har jeg lyst på noe, spiser jeg det. Og legger ikke på meg et gram. Har ganske fin kropp med unntak av magen som går "innover" i midten, med synlige valker når jeg sitter. Men jeg er vel bare heldig da
Gjest Tigress Skrevet 5. november 2009 #10 Skrevet 5. november 2009 Eg veg i underkant av 53kg, og et til dagleg eitt egg og ei skive brød til frukost, pluss te og jus. Mellommål er som oftast eit par gulrøtter, eit eple, ein liten yoghurt eller eit knekkebrød med smøreost. Eg er lærar så det kjem litt an på kor god tid eg har i pausene i undervisninga. Til lunsj et eg anten to skiver med noko protein på (typisk makrell i tomat), eller tunfisksalat - då går det med ein boks tunfisk. Er tunfisken i olje blandar eg han opp med kesam, er han i vatn blir det salad cream. Salat, tomatar, agurk og ofte lauk er med, av og til nøtter. Andre gonger et eg ein bolle med havregryn med rosiner, eller musli med yoghurt. Neste mellommåltid er eit par timar etter - meir frukt/grønt eller yoghurt. Skal eg trene etterpå et eg ofte musli i yoghurten i det mellommåltidet. Middagen varierer ekstremt. Eg skal ned i vekt og prøver å ikkje ete så stor middag, slik at eg fastar om kvelden, men om eg et middag og så trener et eg litt etter trening likevel. Ofte er det ei brødskive eller eit knekkebrød og ofte drikk eg vørterøl. Eg prøver å ha berre to kviledagar i veka, samt at eg får ete kva eg vil ein dag. Det sklir ofte ut når eg er på møter og slikt om kvelden, men prøver då å ta det inn igjen dagen etter. Det er ingenting eg ikkje et, og eg drikk også alkohol, men ikkje mykje. No om hausten og vinteren trener eg ikkje så mykje, om lag 5 timar i veka. Det er rett nok hard trening, men det går ikkje vekk så mykje feitt på den måten...
Gjest Tigress Skrevet 5. november 2009 #11 Skrevet 5. november 2009 Men jeg er vel bare heldig da Hell har lite med saka å gjere, du berre et ikkje meir enn du brukar...
Gjest Shock Skrevet 5. november 2009 #12 Skrevet 5. november 2009 Hell har lite med saka å gjere, du berre et ikkje meir enn du brukar... Veldig merkelig når jeg ikke trener overhode. Jeg er heldig fordi jeg har kjapp forbrenning. Så jo jeg mener jeg er heldig og at det har noe med saken å gjøre
Gjest Tigress Skrevet 5. november 2009 #13 Skrevet 5. november 2009 Veldig merkelig når jeg ikke trener overhode. Jeg er heldig fordi jeg har kjapp forbrenning. Så jo jeg mener jeg er heldig og at det har noe med saken å gjøre Hehe, ok, når du insisterer...
Ella_Grey Skrevet 5. november 2009 #14 Skrevet 5. november 2009 (endret) 168 cm høy veier rundt 53-54-55 kg alt etter som. Spiser vanligvis: Frokost: et knekkebrød med hvitost + vann og kaffe. I løpet av formiddagen en eller to kaffe latte (ikke sirup) fra automat eller kaffebar. En frukt. En bolle / en vaffel / et rundstykke / en sånn 'nøtte-bar' (eat natural eller annet) Middag: vanligvis 'vanlig' middag men jeg liker ikke potet, så spiser maks 1, spiser faktisk lite ris eller pasta også. Ofte litt sjokolade om ettermiddagen. En brødskive med div pålegg om kvelden Helgene varierer, men egentlig ganske som vanlig. Noe kaker, drikker sjelden alkohol. Drikker mye vann, lite melk og juice. Så og si aldri brus. Går til sammen minst 20 minutter, pluss en del "smågåing" og noe trapper. Trener yoga et par ganger i uka. Ed: tenkte jeg kunne si hva jeg har spist idag: 1 knekkebrød (sport+) m/hvitost. 1 kaffelatte fra automat mix-kiosk, 1 stort rundstykke m/røkt skinke 1/4 appelsin, 1 liten sjokoladebit (sånn de har på kafe), nesten 1 hel coop steinbakt pizza margeritha, 3 ruter av en 200g melkesjokoladeplate. Regner med å spise en brødskive m/druesalat senere i kveld. Drukket vann og 3 kopper kaffe i tilleg Endret 5. november 2009 av Ella_Grey
Gjest Miam Skrevet 5. november 2009 #15 Skrevet 5. november 2009 Hei Jeg veier alt fra 50-52, litt sånn opp og ned, og er 170 høy. -Frokosten består av enten to grove brødskiver, eller 3-4 knekkebrød, eller frokostblanding. Drikker te, melk eller juice til. -Tar meg gjerne et eple eller en youghurt på skolen, når jeg er der, som et mellommål. -Spiser av og til lunsj (jeg studerer mye hjemme, så jeg blir liksom ikke like sulten om jeg skulle vært på jobb fks). Kan gjerne være salatbar med noe brød til, eller en baguett med ost/skinke/salat. -Middag er jo alt fra supper med brød, pasta, kjøttdeig, kylling, og igrunn all slags mat. Fisk! -Er veldig glad i sukker, hehe, så det blir desverre litt for mye snop i løpet av en uke. En sjokolade i ny og ne, salte drops, og potetgull, opsi! -Til kvelds er det gjerne et par brødskiver eller knekkebrød, med juice til. Av og til blir det varm mat til kvelds, godt det innimellom Ellers så drikker jeg vann, og prøver å holde meg unna kullsyreholdige drikker, mye på grunn av svake tenner. Så, der har du mitt inntakk, sånn omtrent'ish. Det varierer jo selvfølgelig
Jenta21 Skrevet 5. november 2009 #16 Skrevet 5. november 2009 Jeg er heldig fordi jeg har kjapp forbrenning. Men du spiser jo fortsatt ikke mer enn du forbrenner, selv om du mener du har høyere forbrenning enn andre.
Gjest gjestdeluxe Skrevet 5. november 2009 #17 Skrevet 5. november 2009 -Spiser av og til lunsj Blir du virkelig ikke sulten mellom frokost og middag?! Anbefaler lunch hver dag.
Gjest Miam Skrevet 5. november 2009 #18 Skrevet 5. november 2009 Jo, uff, litt teit forklart. Jeg spiser enten et mellommåltid eller lunsj omtrent hver dag, alt etter som når jeg står opp og når jeg spiser middag selvfølgelig. Går ikke sulten da, for å si det slik Spiser når jeg vil, og til jeg blir mett!
Gjest Shock Skrevet 5. november 2009 #19 Skrevet 5. november 2009 Men du spiser jo fortsatt ikke mer enn du forbrenner, selv om du mener du har høyere forbrenning enn andre. Nei, men hun sa at jeg ikke var heldig. Jeg vil si at jeg er heldig som har rask forbrenning
Gjest Gjest_Marianne_* Skrevet 7. november 2009 #20 Skrevet 7. november 2009 Hei Jeg veier 53 kg og er 1.65 høy. Skal opp til ca 55 kg tenkte jeg, helst i muskelmasse Jeg trener styrke 5 ganger i uka + 2 spinningøkter + en del gåturer. Så jeg er ganske aktiv.. Dagen min består som oftest av havregryn, lettyoghurt, frukt, melk, grovt brød, rugsprø knekkebrød, pålegg som skinke, mager skinkeost, mager nøkkelost, kyllingpostei. Spiser også 1 skyr om dagen + litt mandler (for å få i meg sunt fett). Til middag blir det mye kylling, svin ytrefile, fisk med grønnsaker, villris, salater eller fullkornspasta. Tar også proteinshake. Ligger på ca 2000-2400 kalorier daglig, avhengig av hvor hardt jeg har trent den dagen. Drikker stort sett vann, men blir melk over havregryna til frokost og litt lettbrus en gang iblandt.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå