helenaa Skrevet 19. august 2003 #1 Skrevet 19. august 2003 Er det vanlig at bruden betaler for forloveren når hun er med til frisøren på den store dagen? Hvilket pyntebudsjett har dere?
hallingbrud Skrevet 19. august 2003 #2 Skrevet 19. august 2003 Det lurer jeg også på. Betaler man for både pyntingen og for kjolen til forloveren (hvis hun velger å ikke ha bunad), eller bare for en av delene? Eller er det vanlig ikke å betale for noe som helst?
Prinsesse-vil-ikke Skrevet 19. august 2003 #3 Skrevet 19. august 2003 Hmm, jeg vet ikke hva som er vanlig og ikke, men jeg har iallefall sagt til min forlover at jeg betaler frisørbesøket hennes, hva nå enn det innebærer. Kjolen må hun nok stå for selv, men frisøren er på meg/oss. Også skal hun få en liten gave i etterkant som takk for hjelpen!
Gjest Poirot Skrevet 19. august 2003 #4 Skrevet 19. august 2003 For meg var det helt naturlig å betale alt selv, da vi ikke skulle til samme frisør (men jeg var med når hun ble pyntet). Vet jo at noen får betalt håroppsett av bruden, men jeg synes ikke dette er nødvendig, med mindre bruden insisterer på en viss frisyre og man ikke har råd selv. Kjole synes jeg det er helt unaturlig å få betalt, med mindre bruden stiller store krav. Håper aldri vi får amerikanske tilstander her...
smile Skrevet 19. august 2003 #5 Skrevet 19. august 2003 Dette tror jeg må bli helt opp til deg selv. Jeg betaler ikke kjole og har ikke bestemt meg for om jeg betaler frisør til henne. Hadde forresten aldri hørt om det før jeg kom inne her. Gjør som du vil, det er ingen regel!
Pusekatt Skrevet 19. august 2003 #6 Skrevet 19. august 2003 Slik jeg har oppfattet det, bør du betale forlovers kjole dersom du har spesielle krav/føringer til hva hun skal ha på seg (utenom det åpenbare . pent antrukket og ikke i hvitt). Å betale frisør er vel mer vanlig enn å betale kjole, men ikke påkrevet.
-ida- Skrevet 19. august 2003 #7 Skrevet 19. august 2003 jeg kommer til å betale for håret og sminke om hun ønsker det, ellers må hun nok stå for kjolen sin selv. eller om hun vil låne en av meg kan hun jo det. Eller bunad
Miracl3 Skrevet 19. august 2003 #8 Skrevet 19. august 2003 Jeg har ikke tenkt på om jeg skal betale for min forlover. Men jeg tror ikke jeg kommer til å gjøre det. Jeg har ingen spesielle ønsker om hvordan kjolen hennes eller håret hennes ser ut. Men jeg kommer kjanske til å spørre henne om hun vil at jeg skal bestille time hos frisøren min til henne , og hvis hun vil det så skal jeg selvsagt betale.
@shygirl@ Skrevet 19. august 2003 #9 Skrevet 19. august 2003 Jeg tror ikke det er så vanlig i Norge å betale for forloverens antrekk i bryllupet. Det er nok en mer amerikansk skikk. Vi kommer til å betale frisør for min forlover, vi skal til frisøren sammen på den store dagen, i tillegg får begge forloverne takkegave etter bryllupet.
*marte* Skrevet 20. august 2003 #10 Skrevet 20. august 2003 Jeg har tenkt å betale frisørtime for min forlover, rett og slett fordi jeg ønsker å gjøre litt stas på henne på den store dagen, og fordi jeg har lyst at vi skal pyntes sammen. :D Kjole må hun stå for selv. Det har aldri vært snakk om noe annet.
September Skrevet 20. august 2003 #11 Skrevet 20. august 2003 Enig med Marte! Jeg har bestemt meg for å betale frisørtimen hennes, men kjolen betaler hun (selvfølgelig) selv. Har ikke fortalt henne at jeg skal betale frisøren, det blir en overraskelse på dagen når vi er ferdige.
Gjest Tex Skrevet 20. august 2003 #12 Skrevet 20. august 2003 Min forlover skal pynte både seg selv og meg, så her er det ikke aktuellt. Og hun har selvsagt kjøpt kjolen sin selv.....
Grooo Skrevet 20. august 2003 #13 Skrevet 20. august 2003 Min forlover kom tilreisende fra en annen kant av landet, og var med til frisør sammen med meg. Jeg betalte for oppsett av hår + sminke for henne også, men kjolen sto hun for selv. I tillegg fikk hun ett par små gaver etter bryllupet, og hun skal få et fotografbilde av meg og mannen + et av henne og meg. Ikke så alt for store bilder, men litt større enn 10-15 i alle fall!
minniepus Skrevet 20. august 2003 #14 Skrevet 20. august 2003 Min forlover må nok kle seg selv. Men min søster er frisør og skal fikse meg, så jeg har tenkt å spørre om hun eller en kollega kan ta seg av det lange fine håret hennes. Spesielt hvis det blir hjemme på badet, da blir det jo rimelig også...
Tyren Skrevet 21. august 2003 #15 Skrevet 21. august 2003 Jeg betalte frisørtimen for min forlover. Hun fikk selv velge om jeg skulle betale kjolen eller frisør, hun valgte det siste i og med at hun allerede hadde kjøpt kjole. Frisøren kostet ca 800,-
Huldra Skrevet 22. august 2003 #16 Skrevet 22. august 2003 Jeg og forloveren min var sammen hos frisøren min, og hun fikk da også satt opp håret og sminket seg. Dette betalte jeg.... Kjolen betalte hun selv. Hadde lyst til å gjøre litt stas på henne også da, hun kom tross alt fra en annen kant av landet for å være min forlover og jeg ville prøve å vise henne hvor mye jeg satte pris på det!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå