Gjest Gjest_wenche_* Skrevet 5. november 2009 #1 Skrevet 5. november 2009 Lager deres barn fars- og morsdagskort på skolen. Synes det har vært en koselig skikk, men de siste 2-3 årene har det ikke blitt gjort.Begrunnelsen er mange skilsmissebarn. Jeg trodde at man likevel hadde både mor og far. Hvordan er det på deres skole? Og hva synes du om denne skikken? Lage korte eller ikke lage?
Gjest Gjest Skrevet 5. november 2009 #2 Skrevet 5. november 2009 I klassen til sønnen min gjør man ikke det - der er det flere som har mistet en mor eller far. Dessuten er det bare en oppfinnelse av handelsstanden! Ikke noe skolen trengre å bry seg med....
Gjest Gjest_wenche_* Skrevet 5. november 2009 #3 Skrevet 5. november 2009 I klassen til sønnen min gjør man ikke det - der er det flere som har mistet en mor eller far. Dessuten er det bare en oppfinnelse av handelsstanden! Ikke noe skolen trengre å bry seg med.... Kort til mors- og farsdag er nok ingen oppfinnelse fra handelstanden. Da jeg gikk på barneskolen for mange, mange år siden laget vi alltid kort. Og det var før handelstanden sin tid. Men tradisjonen er kanskje ikke like stor over hele landet. Poenget med at ungene lager kort er at det ikke koster noe. Et ark og tegnesaker er alt du trenger. Det er vel gavene handelstanden får ta ansvaret for. Jeg selv vil mye heller ha et kort laget av ungene enn en gave kjøpt på butikken. Men kankje betyr det mye for meg fordi jeg selv husker hvor glad mine foreldre ble da de fikk egetprodusert kort.
Gjest Gjest Skrevet 5. november 2009 #4 Skrevet 5. november 2009 Det var faktisk ikke handelsstanden som fant opp morsdag og farsdag. Tradisjon er farlige greier. Ikke lenge før skolen ikke kan være med på noe som helst slags feiring i frykt for at enkelte skal bli såret eller føle seg utenfor.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå