Gå til innhold

Marsvinet mitt rister på hodet noen ganger.

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest_bare meg_*
Skrevet

Jeg kjøpte meg en marsvinunge for ti dager siden. :rødme: Og noen ganger når jeg klapper henne rister hun på hodet og hele seg. Hun lager koselyder og er veldig rolig når jeg klapper henne, men jeg er usikker på hvorfor hun rister på hodet og hun rister også på hele seg noen ganger. Får sånn rykninger på en måte. Hun har gjort dette siden jeg kjøpte henne og nå lurer jeg på å ta med henne til dyrlegen. Hun virker veldig sunn og har flott pels og klare øyne og virker i bra form. Men ristinga hennes bekymrer meg veldig. Hva kan det være? Marsvinet rister som oftest mest når jeg begynner å klappe henne og etterhvert rister hun sjeldnere. Men jeg er redd for min gode venn marsvin. :rødme:

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er ikke sånne hoppebevegelser på en måte? For det er bare at den viser at den er glad :) Men om det er noen plasser du tar på den, så kan det bare være at den ikke liker å bli tatt på der for at pelsen sitter sånn at du kanskje stryker mot pelsen og ikke med? Det er ikke et rosettmarsvin?

Gjest Gjest_bare meg_*
Skrevet

:fnise: Det er ett rosettmarsvin ja. :fnise: Den rister mest på hodet, hopper kanskje litt men ikke så mye. Får sånne rykninger i hodet. Akkurat som om den rister "nei" på hodet.

Kanskje hun ikke liker å bli klappa på hodet? Hun har en rosett virvel på hodet og det er ofte når jeg klør henne på hodet at hun rister til på hodet.

Håper hun bare koser seg da. :rødme:

Skrevet

Det er ikke noe galt med det vil jeg tro ;) Det blir bare litt plaget av at man på en måte "stryker mot" pelsen. Jeg hadde og et slikt rosettmarsvin, og den kunne gjøre akkurat det samme som du beskriver :) Det er bare fint å høre at du koser med den. Marsvin er sosiale dyr, og trenger oppmerksomhet :)

Skrevet

Har du sjekket ørene hennes? Risting på hodet er ofte tegn på ørebetennelse eller øremidd. Dersom du har kjøpt den på dyrebutikk må du være obs på at det er mye "rart" å få kjøpt, og ofte har ikke disse dyrene hatt de beste oppvekstvilkårene. De selger også dyr som er alt for unge til å bli tatt fra moren sin.

Gjest Gjest_trådstarter_*
Skrevet

Ørene hennes ser helt fine ut :)

Kjøpte henne fra en dyrebutikk ja..

Jeg tenkte også på øremidd eller ørebetennelse eller noe..

Men hun ser så fin ut og spiser og drikker og koser seg med de lydene hennes. Søte lyder de har :goodbye:

Skrevet

Ja, de er helt nydelige når de sier "vooott" eller hva jeg skal kalle lyden :fnise:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...