Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Lurer på hvordan dere som spiller/er samboer med en som spiller dataspill ordner det? Dvs. hvor står pcen? Har dere eget rom/kontor til dette?

Jeg skal flytte sammen med kjæresten, mest sannsynlig i en liten toroms. Bør vi se etter leilighet med stort nok soverom til å ha pcen der? Eller er det best å ha den i stua?

Han spiller ikke ekstremt mye, men nok til at det er en faktor å ta hensyn til.

Noen erfaringer?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kanskje i stua, sånn at dere i hvert fall sitter i samme rom?

Jeg og samboeren driver ikke så ekstremt mye med spill, men vi sitter gjerne med hver vår laptop i fanget og surfer, eller en av oss spiller playstation og en annen spiller pc-spill. Så lenge man sitter i samme rom så blir det i hvert fall litt kommunikasjon og fysisk kontakt, vi er sammen selv om vi gjør forskjellige ting. Det blir kanskje litt trist hvis du sitter alene i stua og ser tv imens han er på et annet rom?

Når det er sagt så har ei venninne av meg en type som sitter i stua og spiller KONSTANT og det er litt irriterende å høre all musikken og plingingen hele tiden :ler: Det kan jo lett løses med et headset, men det er jo ikke min plass å foreslå det kanskje. Pluss da mister man det sosiale, han bryter jo ut med noen morsomme gloser en gang i blant og kommuniserer litt med oss og når det er dødtid i spillet.

Skrevet

Takker, det var et godt poeng! :)

Han har headset, men han snakker med de andre på laget (ventrilo), så det blir jo litt "bråk" uansett..

Flere innspill?

Skrevet

I garasjen, helst!

Neida, men spiller du selv?

Skrevet

Hehe, når jeg flyttet sammen med min så hadde han maskinen på stuebordet. Kan si det ble litt mye etterhvert. (Da gravde han frem et rom jeg ikke var klar over fantes som har blitt PC kontoret vårt.)

Jeg syntes det var lite attraktivt med PCen på stuebordet. Måtte skyve rundt på skermer og tastatur hvergang vi skulle spise, det så jo ikke pent ut der den stod heller.

Og hvis ikke han spiller så alt for mye kunne et annet rom vært lurt, så slipper den klompete maskinen stå i veien når dere finner på andre ting.

Skrevet

Ikke på soverommet iallefall.

PC`er samler stöv, durer og om han vil spille og du vil sove, så blir det kronglete.

Her har vi ett lite ekstra soverom, og alt av hans datautstyr står der inne. Jeg har laptop som jeg ofte sitter i stua med.

Skrevet

Vi har våre på stua, side ved side, og sitter stort sett sammen når vi bruker dem (spiller en god del ja, men når vi har hendene 20 cm fra hverandre og fritt innsyn til den andre personens skjerm så blir det ganske "sosialt" allikevel).

Gjest Nattvette
Skrevet

Hadde min første pc på soverom, funka ikkje i lengden. Når sambo prøvde sove fikk han det ikkje til pga bråk fra tastaturet når eg skreiv og pc'en bråkte litt i tillegg. Mye bedre på stua.

Skrevet

Soverommet skal være et sted der dere kan slappe av. Tenk deg at du legger deg og han hamrer løs på tastaturet ;)

Vi har en stor skrivepult i stua der begge to får ha hver sin data. Om en av oss får besøk, så tar vi hensyn

Skrevet

Takk for innspill, merker at jeg har tenkt litt annerledes enn de fleste som har svart, så veldig interessant å lese! Flere?

Ingen som er FOR pc på soverommet?

Jeg tenker at det kan være deilig å sitte i hver sitt rom når han først skal spille, så kan begge få fred. Blir ca 1-2 ganger i uka i følge ham selv, men så utdanner han seg innen pc, så d blir nok en del skolearbeid der også.

Kan bli kjipt med evt. nattarbeid når jeg skal sove ja, men er ikke redd for at det blir spilling utover natten utenom litt i helgene.

Skrevet

Absolutt aldri sett pcen på soverommet. Det skal være det ene rommet som er en avslappende oase. En pc er ikke det.

Her har vi ett lite ekstra rom vi kan sitte på, men vi sitter for det meste på stua. Går vi i tottene på hverandre, emigrerer en av oss til enten ekstra rommet eller kjøkkenet.

Skrevet

Vel.... min samboer spiller så mye at hadde pc'en stått i et annet rom enn i stua, hadde jeg aldri sett han. Så selv om det er irritabelt noen ganger, tror jeg det hadde irritert meg mer å aldri fått sett han. På den annen side så sitter han somregel med headset, så sosialt blir det jo uansett ikke. Men det er i det minste kortere å gå når jeg skal "prikke han på skuldra" får å si han noe..

Når det er sagt, så har han en laptop som ligger på soverommet og, så han spiller der også. I senga. Men da er det etter han har lagt seg eller før han står opp i helgene - på dagtid og kveldstid bruker han pc'en i stua.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...