Gå til innhold

Telefonkort- Asia Star Europe

Gjest anonym

Anbefalte innlegg

Gjest Anonymous

Noen som vet hvordan slike telefonkort virker? Sånne som man kan bruke til å ringe billig til utlandet. Jeg har aldri prøvd dette, men det må jo være smart, eller?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest GreenSky

Javisst, det er kjempebillig å ringe med slike telefonkort. Jeg har type i Australia, så jeg bruker slike kort jevnlig. Bor du i Oslo, eller? Der får du kjøpt telefonkort i mange "innvandrer-kiosker/butikker"

Du kjøper altså et kort, når du skal ringe med det, ringer du først det telefonnummeret som står oppført på kortet.

Deretter skraper du vekk det skraverte feltet. Der finner du to koder, en lang og en kort, som du må taste. SÅ kan du ringe tlf nummeret til den du skal nå. Ofte må du slå 00+landskode+telefonnummer

Det eneste du beter av tellerskritt med et sånt kort, er lokalt for å "ringe" til kort-telefunnummeret. Eh... Skjønte du hva jeg mente?

Det finnes en haug av forskjellige kort-typer/operatører og det er stor forskjell i kvaliteten. På noen vil du høre en del bakgrunnstøy på linjene, mens andre er helt klare. Du får prøve deg litt frem.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det eneste du beter av tellerskritt med et sånt kort, er lokalt for å "ringe" til kort-telefunnummeret. Eh... Skjønte du hva jeg mente?

Jeg betaler ikke lokalt heller for det er et 800 nr og de er jo gratis å ringe fra hustelefon.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...