Livets datter Skrevet 19. august 2003 #1 Skrevet 19. august 2003 Jeg ser at flere og flere "innsatte" søker brevvenner og/eller kjærester gjennom Dagbladets kontaktsider. Kunne du tenkt deg å ta kontakt med en av disse, hvis kontaktannonsen virket interessant for deg? Eller har du "sperrer" mot å ta kontakt p.g.a. fengels-oppholdet? Det er jo bevist at mange kvinner finner fengsels-fugler spennende og opphissende...
Gjest Anonymous Skrevet 19. august 2003 #2 Skrevet 19. august 2003 Mer skrudd er det faktum at flere innsatte i overgrepssaker - både voldtekt og incest - faktisk blir aktivt kontaktet av kvinner utenfra. Akkurat dét må jeg innrømme at jeg har problemer med å skjønne! Ellers er det et faktum at det i enkelte kriminelle miljø er store verdier/penger i omløp, og til tider er det nok ganske glamorøst (isolert sett, selvsagt!). Jeg får litt spader når jeg hører om luringer som bruker to vanlige årslønner i løpet av et par hektiske uker på en sydhavsøy, for eksempel... Har jeg rett og slett valgt feil karriere?? :o
VesleBråka Skrevet 19. august 2003 #3 Skrevet 19. august 2003 Jeg kunne ikke tenke meg å brevveksle med en innsatt. 1: jeg sluttet med brevvenner da jeg var rundt 14 2: innsatte er vel ute etter å romantisere et fruentimmer, og jeg vil ikke involvere meg med noen når jeg VET de er kriminelle 3: Mange kvinner som søker kontakt med kriminelle har sterke "morsinstinkter" de skal "redde" personen og de tror at når bare de får sjansen til å påvirke den kriminelle, så vil deres kjærlighet omvende dem totalt. M.a.o. den ultimate utfordring. Jeg er ikke ute etter noen slik utfordring..
Sharissa Skrevet 19. august 2003 #4 Skrevet 19. august 2003 Ja, det er faktisk noe jeg hadde synes vært spennende. Være brevvenn med en fengselsfugl, tror jeg kunne vært interresant. Men jeg ville kun holdt det per brev og ikke treftes eller noe sånt, og kun som venner. Men så er det jo det at den dagen han slipper ut..hva ville han kunne finne på da? ... spore meg opp, kanskje han viser seg å være psykopat, etc. etc. så nei, jeg ville aldri tort
Livets datter Skrevet 19. august 2003 Forfatter #5 Skrevet 19. august 2003 Men så er det jo det at den dagen han slipper ut..hva ville han kunne finne på da? ... spore meg opp' date=' kanskje han viser seg å være psykopat, etc. etc. [/quote'] Et godt poeng...
Gjest Poirot Skrevet 19. august 2003 #6 Skrevet 19. august 2003 Mine kjente som jobber i fengsel sier det er helt utroooolig hva en del kvinner kan få seg til å gjøre og skrive til innsatte de aldri har møtt. Ikke la dere lure, damer!! Hvis man derimot er sunn og frisk og ikke har planer om å frelse noen eller redde noen, og man med åpne øyne ser hva de har gjort uten å bortforklare det; da tror jeg det kan være ok å være både brevvenn g besøksvenn (via Røde Kors). Vet om en barnevernspedagog (ung) som ble litt vel involvert i en gjengkriminell hun hadde som kllient. nå er han ikke lenger klient, pga myndig, men hun besøker han stadig og forteller alle hvor misforstått og synd på ham det er... Jeg vet imidlertid hva han har gjort, og syne sikke han virker hverken tiltrekkende eller synd på...
MarianneE Skrevet 19. august 2003 #7 Skrevet 19. august 2003 Eh......tror ikke det er helt min greie. Sharissa hadde foresten et ganske godt poeng!
Edie Skrevet 19. august 2003 #8 Skrevet 19. august 2003 Nei, jeg kunne nok ikke blitt brevvenn med en innsatt. For det første hadde jeg ikke giddi..(som nevnt av en annen, brevvenner slutta jeg med da jeg var ti..) Og har ellers ikke noe behov for å oppsøke mennesker jeg vet er kriminelle.
Amber Skrevet 19. august 2003 #9 Skrevet 19. august 2003 Det gikk et programm om dette på TVN for en tid tilbake. Nå nylig så jeg en dokumentar om The Nightstalker på Discovery. Denne massemorderen ( Ramirez ) voldtok, mishandlet og drepte mange i California i løpet av få mnd. Han ble tatt, og bevisene var fellende. I fengsel ble han nedlesset av frierbrev, og endte opp med å gifte seg med en av sine såkalte "fans". Han sitter i dag på "Death Row". Dette er kvinner som har en livsfarlig fetisj, og som blir blendet av sin forelskelse. De skulle selv vært innesperret, de er ikke psykisk stabile spør du meg.
Gjest Zirine Skrevet 19. august 2003 #11 Skrevet 19. august 2003 Nå leser jeg ikke verken Dabladet eller kontaktannonser, men tenker vel at jeg ikke har noen interesse av å oppsøke noen som sitter i fengsel. Jeg mener, hvorfor skal jeg det? Det er nok av flotte menn UTENFOR fengselsmurene. Nei, det der er ikke min kopp te.
Gjest Cruella Skrevet 19. august 2003 #14 Skrevet 19. august 2003 Kunne ikke falt meg inn i halvsøvne.
Admèra Skrevet 19. august 2003 #15 Skrevet 19. august 2003 Nei tror ikke det. Slutta også med brevvenner da jeg var ca 14.
Gjest Jaheira Skrevet 19. august 2003 #16 Skrevet 19. august 2003 Nei. Jeg har ikke noe ønske om å forandre noen mann- det får han klare selv. Vil jeg leke mor, skaffer jeg meg et barn, eller en hund.
Padmee Skrevet 20. august 2003 #17 Skrevet 20. august 2003 Det kommer vel helt ant på personen, og hva han sitter inne for. En som sitter inne for seksualforbrytelse hadde ikke vært aktuell, men det er jo ikke alle lovbrudd som er like alvorlige. Selv kjenner jeg noen som har sittet inne, eller iallefall er kjent av politiet (ikke de samme personene), og jeg hadde ikke hatt noen imot å skulle være brevvenn med folk som dem. Selv om de er på den gale siden av loven, betyr det ikke at det er slemme folk.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå