Gå til innhold

Noen som har blitt misfornøyd med buketten sin?

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest_Bjørg_*
Skrevet

Er så redd buketten ikke skal bli sånn som jeg ønsker for meg - er nok litt kresen.. :sjenert:

Videoannonse
Annonse
Skrevet
Er så redd buketten ikke skal bli sånn som jeg ønsker for meg - er nok litt kresen.. :sjenert:

Da jeg var å snakket med blomsterhandleren fikk jeg se en portfolio med brudebuketter som de hadde laget til andre og da var jeg trygg på at den jeg skal ha blir like vakker.

Hva slags brudebukett skal du ha?

Gjest Gjest_Bjørg_*
Skrevet
Da jeg var å snakket med blomsterhandleren fikk jeg se en portfolio med brudebuketter som de hadde laget til andre og da var jeg trygg på at den jeg skal ha blir like vakker.

Hva slags brudebukett skal du ha?

Det er det jeg ikke har helt bestemt meg for..har ikke funnet en bukett som er akkurat som jeg vil ha, og er redd blomsterdekoratøren ikke forstår hva jeg mener, siden jeg er veldig dårlig å forklare og formulere dette,hehe...

Men håper hun også har en portofolie! Hadde gjort det så mye lettere.. :jepp:

Skrevet

Jeg var litt nervøs for at buketten ikke skulle bli fin. Forberedte meg godt ved å ha med MASSE utklipp og hadde til og med en liste med blomster jeg ville ha i buketten og en liste med blomster jeg overhodet ikke ville ha. Var muligens litt bridezilla når det gjaldt buketten...

Blomsterdekoratøren hadde som vanlig praksis å la folk se buketten dagen før mens den var provisorisk sammensatt i tilfelle de ønsket endringer. Syntes dette var kjempefint, ingen ubehagelige overraskelser på dagen. Det kan jo være en ide for deg å spørre om dette er mulig?

Buketten ble akkurat slik jeg ville ha den, tilogmed enda finere. Det er masse bilder fra bryllupsdagen hvor jeg sitter og ser forelsket ned på buketten min.

Skrevet

Det er tydeligvis forskjell på folk. Jeg skal lage den selv, og bryr meg katta om den ikke blir perfekt. Ikke har jeg tenkt å ta vare på den heller :fnise:

Skrevet
Det er tydeligvis forskjell på folk. Jeg skal lage den selv, og bryr meg katta om den ikke blir perfekt. Ikke har jeg tenkt å ta vare på den heller :fnise:

Jeg lagde også min selv, både fordi det var mye billigere og fordi jeg da ville få den som jeg ville. Jeg ville ha en enkel bukett uten masse greier, og endte med en bukett av hvite peoner og hortensia, satt sammen i en fei, og surret med hvitt silkebånd på stilkene. Funket fint.

Skrevet
Jeg lagde også min selv, både fordi det var mye billigere og fordi jeg da ville få den som jeg ville. Jeg ville ha en enkel bukett uten masse greier, og endte med en bukett av hvite peoner og hortensia, satt sammen i en fei, og surret med hvitt silkebånd på stilkene. Funket fint.

Den hørtes flott ut. Har vurdert å lage buketten selv jeg også, men har kommet frem til at jeg må ha en del grønt i den. Så da overlater jeg det til de som kan det.

Er ikke så kreativ ;)

Skrevet

Ble ikke fornøyd med min bukett.

Vi ble enige om at jeg skulle komme å godkjenne den dagen før bryllupet, men da jeg kom hadde hun som hadde laget buketten gått hjem for dagen og skulle ikke på jobb dagen etter heller, den var ikke slik jeg hadde beskrevet i det hele tatt, hun hadde fått et bilde av buketten jeg ville ha og hennes oppgave var å lage den likedan.

Den var alt for liten og ikke de blomstene vi hadde blitt enige om, hun som var i butikken når jeg kom ville ikke blande seg i hun som hadde laget buketten sitt arbeid fikk jeg vite, og de hadde heller ikke flere blomster av den typen jeg skulle ha igjen til å lage buketten større.

Buketten var av typen rund bukett med naturstilker, så da skulle det ikke være så vanskelig å tilføre flere roser.

Hun så nok at jeg var veldig skuffet men jeg betalte og min far hentet den på selve bryllupsdagen, da så jeg at hun hadde laget to rader til med roser så buketten ble større og løstnet den litt da jeg ikke ville ha så stram bukett som hun andre hadde laget først.

Buketten datt fra hverandre på vei til fotografen, men jeg gikk ikke tilbake for å klage siden jeg hadde fått flere blomster i buketten som jeg ikke hadde betalt ekstra for.

Gjest Gjest_Sofia_*
Skrevet

Hei!

Hvordan lager man sin egen bukett? Til dere som har skrevet at dere har gjort det...

Jeg mener.. har dere laget "håndtak" og har dere oasis (hvis det er det det heter :fnise: ) oppi den? Ståltråd? Perler? hjelp? :D Er ikke dette FRYKTELIG vanskelig? Det er jo også en fordel å "øve".. men man kan jo ikke gjøre det så mange ganger før det blir fryktelig dyrt.. ;)

Og for min del må jeg jo nesten lage den dagen før, så hvordan skal jeg få den til å holde seg?

Hvor mye koster en brudebukett kjøpt i butikken, a la f.eks denne: http://www.nyliblomster.no/butikker/images...71/DSCF0747.JPG

Skrevet

Jeg var ekstremt misfornøyd med min. Kanskje ikke så rart, når det var mugg i halvparten av cala`ene, og rosene hadde brune flekker. Hadde betalt 1700,- kr for 10 roser og 10 cala, da bør blomstene være perfekte. Butikken visste også godt at buketten var en brudebukett, men en enkel bukett fra bensinstasjonen hadde sett bedre ut. Silkebåndet rundt blomstene (som jeg skulle holde i) var i tillegg klissvått, og laget vannmerker nedover brudekjolen foran.

Jeg fikk buketten i hånden et kvarter før vielsen startet, så jeg hadde ingen mulighet til å rekke å klage. Alternativet var å ikke bruke buketten, noe jeg vurderte sterkt.

Jeg klaget to dager etter (bomsterbutikken var selvfølgelig stengt søndagen). Fikk først tilbake halvparten av pengene, men det var ingen behagelig opplevelse. Innehavereren ble sint, slang pengene på disken og dro buketten ut av hendene mine, med kommentaren "da beholder jeg den!". Jeg klaget videre til kjeden butikken var en del av, og fikk jeg til slutt tilbake resten av pengene. Men jeg måtte møte i butikken for å få resten av pengene, og innehaveren så selvfølgelig sitt snitt til å skjelle meg ut igjen. Har aldri opplevd maken til elendig service.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...