Gjest Gjest_gjest_* Skrevet 4. november 2009 #1 Skrevet 4. november 2009 skal fortsette på en genser mamma har begynt på og sendt meg i posten.... hun har lagd et litt "hullete mønster" som visstnok er to rader rettstrikk for så: "to sammen og så kaste over, to sammen og kaste over osv". men jeg skjønner ikke hva hu mener med å kaste over og hun er dårlig til å forklare, hehe. noen som har lyst til å prøve seg?
Sissan Skrevet 4. november 2009 #2 Skrevet 4. november 2009 Når du lager huller på denne måten, strikker du to masker sammen, og så legger du tråden fra nøstet over pinnen en gang før du strikker neste to masker sammen. Da ser det ut som en maske - en "bue" - en maske - en "bue" når du er ferdig med pinnen. På neste pinne strikker du "kastene" som vanlige masker (vridd om jeg ikke husker feil - det står sikkert) - og så har du like mange masker som når du startet.
Gjest Gjest Skrevet 11. november 2009 #3 Skrevet 11. november 2009 For meg høres dette ut som patenstrikking. Strikker du fram og tilbake? Ved patentstrikking strikker man første omgang med ett kast mellom hver strikkede maske. Når du snur strikker du kastet og den strikkede masken sammen. Neste pinne er lik den første. Strikk 1. maske, kast på pinnen før du strikker neste maske. Hele pinnen ut. Deretter strikkes kastet og den strikkede masken sammen osv... Er jeg inne på noe her? Eller kanskje på feil jorde?
Gjest Gjest Skrevet 11. november 2009 #4 Skrevet 11. november 2009 Nei, det er ikke patenstrikking. Det der blir det huller av. Kastet (legg garnet over pinnen før du strikker to sammen) Maskeantallet blir det samme fordi kastet erstatter en av de to som ble sammenstrikket. Og så var det to rader med bare rettsktrikking i mellom?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå