Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Skal en langweekend til Paris om en uke. Dvs vi skal bo et stykke utenfor Paris, men skal leie bil. Regner med vi tilbringer en dag i Paris (lørdag eller søndag). Vi kommer til å kjøre til Versaille (regner jeg med) og ta RER inn til St.Michel stasjonen. De siste gangene vi har vært i Paris har vi holdt oss på "andre" siden av Seinen, men nå tenkte jeg vi skulle få med oss Latinerkvarter. Mange år siden jeg har vært der (sånn rundt 30). SÅ jeg lurer på om noen vet om det er en del butikker i dette området, eller er det mest kafeer barer og lign. Regner med vi får med oss Notre Dame, evt Jardin de Luxembourg, hvis vi gidder å gå så langt...Det er jeg, mannen og yngstedatra på 11 som skal dra. Og er det noen som kjenner til dyreparken i Thoiry. Vi skal bo bare noen km fra den, så antagelig tar vi en tur der. Håper på noen gode tips her...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er i hvert fall en handlegate der. Mener å huske at den heter (sånn cirka) Rue St. Germain. Den ligger parallelt med Seinen på oversiden (nord for) Jardin de Luxembourg. Rue Moufftard bør dere også få med dere. Der er det jo mest spisesteder, men også små matbutikker.

En liten tur innom Phanteon og kirken Le Chapelle for å se på nydelige glassmalerier kan også anbefales. (Beklager alle skrivefeil på franske navn, men fransk er ikke min sterkeste side :sjenert: )

God tur!

Skrevet
Det er i hvert fall en handlegate der. Mener å huske at den heter (sånn cirka) Rue St. Germain. Den ligger parallelt med Seinen på oversiden (nord for) Jardin de Luxembourg. Rue Moufftard bør dere også få med dere. Der er det jo mest spisesteder, men også små matbutikker.

En liten tur innom Phanteon og kirken Le Chapelle for å se på nydelige glassmalerier kan også anbefales. (Beklager alle skrivefeil på franske navn, men fransk er ikke min sterkeste side :sjenert: )

God tur!

Takk skal du ha, skal skrive ned tipsene dine.

Skrevet

Hei

Kona og jeg var i Paris for et par år siden....kanskje du kan finne noen gode tips i mitt reisebrev http://gardkarlsen.com/Paris_France.htm . Jeg tror det kan være lurt å parkere utenfor byen og så ta toget inn ;-) God tur!

Skrevet
Hei

Kona og jeg var i Paris for et par år siden....kanskje du kan finne noen gode tips i mitt reisebrev http://gardkarlsen.com/Paris_France.htm . Jeg tror det kan være lurt å parkere utenfor byen og så ta toget inn ;-) God tur!

Takk skal du ha. Tar nok ikke sjangsen på å kjøre inn til Paris nei.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...