Nitha Skrevet 19. august 2003 #1 Skrevet 19. august 2003 Vi spiser ikke så mye fisk, men i dag tenkte jeg å slå til. Er det noen som har en god oppskrift på fiskemiddag? Ikke torsk! Gjerne med masse grønnsaker til... Fru Nitha
Gjest Primula Skrevet 19. august 2003 #3 Skrevet 19. august 2003 Har en supergod oppskrift på fisk i paprika- og løksaus. Ikke er den vanskelig heller. Til fire posjoner: 1 løk i skiver 1 paprika i strimler, eller to halv med forskjellig farge 2 ss myk margarin 2 ss hvetemel 2 dl vann 1 fiskebuljongterning 2 dl fløte ( jeg bruker melk til hverdags..) 600-800 gram fiskefilet. ( torsk, uer eller sei. Sei er min favoritt.) Del opp grønnsaker og surr de i margarinen til løken er blank. Dryss over melet og bland godt. Spe med vann og fløte/melk, og kok opp. Rør inn fiskebuljongterningen. Skjær fiskefileen i stykker og legg den i sausen. La trekke til fisken er ferdig., ca 10 minutter. Du kan også ha i andre grønnskaer hvis du vil det, f.eks gulrot, squash, væh...kommer ikke på mer... Men lykke til!
Pusekatt Skrevet 19. august 2003 #4 Skrevet 19. august 2003 Kokt steinfitfilet med hollandaisesaus, asparges og kokte poteter til? Samt evt agurksalat? ELler kokt laks med hollandaise, agurksalat og poteter......nammenam!
Livets datter Skrevet 19. august 2003 #5 Skrevet 19. august 2003 Har ingen oppskrift, men kveite-middag er fantastisk godt!
Gjest Atacand Skrevet 19. august 2003 #6 Skrevet 19. august 2003 Har ingen oppskrift' date= men kveite-middag er fantastisk godt! Kveite er ikke vondt men dyrt.Stekt pir (små makrell) med persille inne i ,servert med agurk salat og ny poteter. Det skal vi ha i dag betalte bare 25 kr kiloen på Ultra
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå