Gjest Gjest Skrevet 4. november 2009 #1 Skrevet 4. november 2009 hei! vi trenger et bilde over kjøkkenbordet. kjøkkenet er hvitt, veggene cafe latte og bordet mørkebrun... noen tips? hva slags bilde har dere på kjøkkenet? vet liksom ikke hva som passer på et kjøkken...
Gjest Gjest_Merete_* Skrevet 4. november 2009 #2 Skrevet 4. november 2009 Selv har jeg som følger på kjøkkenveggene: - Tallerkenhylle (kjøpt på loppis). Malt høyglans sort. Den er "full" av forskjellige kokebøker. - 2 små sølvrammer med bilde av løker etc. i sort/hvitt. - Skrift kjøpt på Wallwords.com. Sort på vegg med farge "hvit pepper". Sitat på engelsk. Veldig fornøyd med det. Du kan finne mye spennende på nett, og lett å fjerne om du går lei. Her kan du også kjøpe forskjellige mønster etc. Kjøpte et stort turkist tre, som jeg har festet på en vegg i loftsstuen. Så har vi også en "stålramme" som ikke henger veldig synlig, der vi henger opp beskjeder, tegninger barna har laget etc. Lykke til! (Ofte er det pent å følge farger som du har på hvitevarer, gulv, benk o.l. på rammene på veggen. Gjør det "helthetlig".
villkatt Skrevet 5. november 2009 #3 Skrevet 5. november 2009 Jeg elsker malerier som ser litt ut som gamle plakater, type New York anno 1920 f.eks. Eller med noe cafè inspirert, malerier med ordene cafè/espresso/menu osv... Jeg synes faktisk de har hatt mange fine på Skeidar de gangene jeg har vært der. Det blir jo ikke HEEEELT unikt da, men de pleier å variere sortementet
Gjest haren Skrevet 5. november 2009 #4 Skrevet 5. november 2009 jeg har halvstore sort hvitt fotografier innrammet med sort ramme. skal dere velge kunst er jo jeg personlig veldig imot å velge bilde etter innredning, men alt i jordtoner passer fint på deres kjøkken. ellers passer jo gjerne familiebilder fint på et kjøkken, kanksje du har noen liggende som blir pene som forstørret i sepia(bruntone)? ta en kikk på www.fineart.no dersom du vil gi litt for det. men aller best er det vel kanskje å komme seg ut i naturen for å ta et bilde selv som man kan forstørre og jobbe litt med i redigeringsverktøyet fotografbutikkene har på nett. skeidar og bohus er såpass borte fra min smak at jeg ikke akn anbefale det direkte, men de kan avogtil ha noe der dersom man ikke er interessert i å bruke masse penger på kvalitet/kunst. synes også ikea har noe på lur avogtil.
Aurora M. Skrevet 5. november 2009 #5 Skrevet 5. november 2009 Jeg er puseelsker og har et nydelig bilde av Rosita Wachtmeister på kjøkkenet. Jeg har noenlunde de samme fargene som deg, ganske lyst og nøytralt, så jeg følte for å livne det opp litt. Bildet går hovedsaklig i blått og grønt, med gulltrykk innimellom. Elsker det!
Gjest Gjest Skrevet 10. november 2009 #6 Skrevet 10. november 2009 Jeg har en akvarell på kjøkkenet fordi den passer i fargene. Men jeg kan ikke skjønne at man må ha så annerledes bilde på kjøkkenet enn ellers så lenge det passer til interiøret ellers.
Gjest Gjest Skrevet 10. november 2009 #7 Skrevet 10. november 2009 http://www.allposters.com/-st/Food-Beverag...ers_c19285_.htm
Gjest Gjest_pasta_* Skrevet 11. november 2009 #8 Skrevet 11. november 2009 Siden du har kjøkkenet i naturfarger, passer det kanskje å holde litt på denne, og ikke putte inn noe stål f.eks. (kan jo godt hende det passer, har jo ikke sett rommet, men det var dette jeg tenkte på umiddelbart når du skrev fargene på møbler/vegg.) Du spør etter bilder, hva med noe annen dekorasjon? F.eks dype rammer, som du kan putte noe inni, fylt med kaffebønner i ulike nyanser? (Tror det finnes noen i relativt lysere farger og andre nesten svarte.) Kan jo lage ulike mønstre av dette. Eller vinstativ for vegg, har et selv i smijern, som er langt/smalt med plass for 3 flasker, helt enkelt. Og blomsterholder for vegg i smijern, som du kan plassere ei potte med en slags hengeplante på, (evt. kulelys.) Veggklistremerker/wall deco nevnte noen ovenfor, finnes mye stilig, på ebay f.eks! Kjøpte et knallfint et til 120,- inkl. frakt av to valmuer, en i svart og den andre i grå, der fulgte det med ulike forslag til plassering. Familiekalender med egne bilder + en magnettavle kan jo være koselig om du har en plass på veggen det passer inn. Kan bestilles på de fleste elektro/fotokjeder, vet de har på lefdal.no ihvertfall,- da designer du den selv med bakgrunn og laster opp dine egne bilder.
Gjest Gjest Skrevet 13. november 2009 #9 Skrevet 13. november 2009 Jeg elsker malerier som ser litt ut som gamle plakater, type New York anno 1920 f.eks. Eller med noe cafè inspirert, malerier med ordene cafè/espresso/menu osv... Jeg synes faktisk de har hatt mange fine på Skeidar de gangene jeg har vært der. Det blir jo ikke HEEEELT unikt da, men de pleier å variere sortementet Hei, hvorfor skrev du innlegget jeg skulle skrive? Soulmate... Jeg kjøpte et sånt bilde for noen dager siden, uten å ha sett dette innlegget... I denne serien, men i rødt: http://www.skeidar.no/skeidar.portal?_nfpb...;_pageLabel=sok Vi har også hvit kjøkkeninnredning med beige/hvite vegger og trehvit benk, og da er det fint å slenge inn litt farger så jeg har røde gardiner og det røde bildet. Jeg har nesten verdens fineste kjøkken...elsker det.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå