yoga Skrevet 4. november 2009 #1 Del Skrevet 4. november 2009 Er det noen her som har erfaring med kremen/salven Dexem? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Mummu Skrevet 4. november 2009 #2 Del Skrevet 4. november 2009 Har atopisk eksem, Dexem døyva litt på kløingen og den heftige rødfargen ja. Jeg bytter den dog ikke ut på fulltid, bruker Locobase krem daglig og den fungerer som et skudd =) Eventuelt også hydrokortison salve 1 % . Nå svarte jeg kanskje på litt mer enn du spurte om men.. Dexem fungerer for meg med mindre eksemen har blitt helt ekstrem .. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
yoga Skrevet 4. november 2009 Forfatter #3 Del Skrevet 4. november 2009 Takk for svar Skal huske Locobase neste gang jeg er på apoteket. Er jo plent umulig å finne ut hva som klarer og holde eksemet i sjakk... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 4. november 2009 #4 Del Skrevet 4. november 2009 Uff - locobase er grusomt! Fete kremer klarer ikke jeg å bruke - verken klær eller dyne kjennes godt mot kroppen med alt det fete på huden. Jeg bruker physiogel for eksemhud og essex lotion/gel og absorberes mye raskere. Det var forresten hudlegen min som anbefalte meg å bruke gel-kremer i stedet for fete kremer fordi da ble det oftere med at man brukte dem. Svært mange sliter med å bruke de fete kremene. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest gidderikkeloggeinn Skrevet 4. november 2009 #5 Del Skrevet 4. november 2009 Har ikke prøvd Dexem, ville bare skrive inn for å anbefale Mildison. Helt genial, har hjulpet meg mye. Både for å holde kløinga i sjakk, og for å få bort eventuelle rød og irritert hud. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pingting Skrevet 4. november 2009 #6 Del Skrevet 4. november 2009 Har prøvd, og det hadde ingen effekt på meg. Det er det generelt veldig lite som har (også kortisonkremer), bortsett fra å passe ekstremt godt på å holde huden fuktig. Fete kremer funker best for meg, men som du ser av de andre svarene så er jo det en smakssak. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest_wondergirl_* Skrevet 4. november 2009 #7 Del Skrevet 4. november 2009 Den hjelper mot kløe, men eksemet blir ikke borte. Men det blir jo litt bedre av at man ikke klør... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Mummu Skrevet 5. november 2009 #8 Del Skrevet 5. november 2009 Rart det der med fet, tykk krem. Jeg elsker det! hvis det er tynn krem så har jeg på følelsen av at det ikke fungerer Men det er jo bare psyken min og ikke noe jeg tror selvfølgelig Artig å høre andre produkter jeg ikke har hørt om! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
yoga Skrevet 5. november 2009 Forfatter #9 Del Skrevet 5. november 2009 Jeg har etterhvert prøvd endel ulike produkter, men har ikke funnet "the one" enda. Noen produkter kan jeg bruke i en kort periode uten ubehag, men så plutselig begynner de produktene også å klø og/eller svi. Fryktelig slitsomt i lengden! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Marlo Skrevet 5. november 2009 #10 Del Skrevet 5. november 2009 Jeg har hatt atopisk eksem hele livet. En dag lagde jeg min egen ringblomstsalve bare for å se om det kunne fungere istedenfor alle legemidler og kremer. Det fungerte overraskende bra, eksemen ble borte i löpet av et par dager. Den kommer selvfölgelig tilbake igjen da, men på förste tegn til utbrudd så forter jeg meg å smöre meg godt og det hindrer at det kommer tilbake for fullt. Hjemmelagede salver inneholder jo ikke parfymer, parafiner etc som kan gjöre ting verre. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 5. november 2009 #11 Del Skrevet 5. november 2009 Marlo, hvordan gjorde du det? Fikk lyst til å lage noe slikt selv.... kan du poste en oppskrift? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest .. Skrevet 5. november 2009 #12 Del Skrevet 5. november 2009 Har atopisk eksem, Dexem døyva litt på kløingen og den heftige rødfargen ja. Jeg bytter den dog ikke ut på fulltid, bruker Locobase krem daglig og den fungerer som et skudd =) Eventuelt også hydrokortison salve 1 % . Nå svarte jeg kanskje på litt mer enn du spurte om men.. Dexem fungerer for meg med mindre eksemen har blitt helt ekstrem .. Eg også har det, og eg bruker Elocon. Hjelper veldig fort mot rødheten. Apobase bruker eg også, men bare om vinteren og når eg ikkje skal ut. Lite lekkert med "fettete" glinsende hud som blir heilt klissen om man svetter litt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest ... Skrevet 5. november 2009 #13 Del Skrevet 5. november 2009 Eg også har det, og eg bruker Elocon. Hjelper veldig fort mot rødheten. Apobase bruker eg også, men bare om vinteren og når eg ikkje skal ut. Lite lekkert med "fettete" glinsende hud som blir heilt klissen om man svetter litt. Med rødheten, mener eg selvfølgelig eksem-dritten. Det klør ikkje, og fargen og utslettet forsvinner. Merka forbedring etter bare noen timer eg Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Marlo Skrevet 5. november 2009 #14 Del Skrevet 5. november 2009 Marlo, hvordan gjorde du det? Fikk lyst til å lage noe slikt selv.... kan du poste en oppskrift? Har ingen oppskrift desverre. Ei venninne som driver med dette og hun gav meg ingrediensene. Eneste jeg trengte å gjöre var å varme opp bivoksen i varmebad og tilsette det jeg fikk. Men jeg vet at de selger slike nybegynner-pakker på nettet, som t.ex her http://www.sunvita.no/?pageID=959&ItemID=1678 Tenkte jeg skulle teste ut denne når jeg går tom for det jeg har her hjemme nå. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Liisemor Skrevet 5. november 2009 #15 Del Skrevet 5. november 2009 Jeg har ikke prøvd Dexem, og har egentlig ikke tenkt til å bytte, mest pga at jeg bruker både vanlig fuktighetskrem for eksemen min (atopisk), og hvis jeg faktisk får tilbakefall og huden blir sår/rød, bruker jeg A-derma, ikke den man får på spruteflaske (den svir om jeg tar det i sår), men i en liten tube (den kalles Epithéliale repair cream eller no). Jeg har hatt ganske alvorlig utbrudd før, men det er under kontroll, så ser ikke vits i å bruke et par hundre kroner på et produkt jeg mest sannsynlig kommer til å la stå til det går ut. Uansett, om du har eksem, burde du se på pris og hvor effektivt produktet er selvfølgelig. Ikke alle produkter virker like effektivt for alle, og noen har kanskje ikke allverden av penger heller.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
yoga Skrevet 5. november 2009 Forfatter #16 Del Skrevet 5. november 2009 Jeg har prøvd A-derma sin håndkrem og håndsåpe, og dem var jeg ikke fornøyd med. Klødde noe veldig.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest_Moi_* Skrevet 5. november 2009 #17 Del Skrevet 5. november 2009 Bruker Dexem kremen til eksem (Pompholyx) på hendene. Fungerer overraskende bra på sår, der huden sprekker opp pga tørrhet. Har prøvd Dexem foam, men ikke fått helt til å bruke det. Kan hende det er bra når større hudområder væsker veldig. Har forøvrig meget god erfaring med Aderma Exomega på atopisk eksem. Fet krem, men trekker mye bedre inn enn Locobase, for min del. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Chiffon Skrevet 6. november 2009 #18 Del Skrevet 6. november 2009 Jeg liker også godt Aderma Exomaga, og jeg vet flere soms verger til denne. Den har litt bedre konsistens en Locobase og hindrer kløen bedre. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 6. november 2009 #19 Del Skrevet 6. november 2009 Er det noen her som har erfaring med kremen/salven Dexem? Min erfaring med Dexem Foam er at den legger en hinne over eksemen, som gjør at det slutter å klø for en stund. Det hjelper meg mye at det ikke klør, så jeg bruker Dexem av og til når det står på som verst. Men jeg synes ikke den forebygger noe som helst, den bare lindrer litt og hjelper til når eksemen først har brutt ut og er jævlig. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Aftensol Skrevet 8. november 2009 #20 Del Skrevet 8. november 2009 Eg også har det, og eg bruker Elocon. Hjelper veldig fort mot rødheten. Slår et slag for denne jeg også! Smører inn en gang, også er det vekke dagen etter! Men man må få den på resept... Av Dexem sine produkter har jeg bare prøvd den som er til hodebunnen, og den virket ikke litt engang på meg.. Så derfor har jeg ikke testet noen av de andre produktene... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå