Gjest Mann 33 Skrevet 4. november 2009 #1 Skrevet 4. november 2009 Hei dere damer her inne :-) Jeg er en mann på 33 år som slik det ser ut som i dag skal gifte meg til våren neste år. Problemet mitt er at jeg har ikke filla peiling på hva jeg kan gjøre for å gjøre det fint for min tilkommende. Da hun ikke er i fra Norge, og dermed ikke bor her enda. Så er det lite hun kan gjøre for å bidra til organiseringen. Ikke kjenner hun til det Norske systemet, og for å være ærlig så gjør ikke jeg det heller. Det eneste som er bestemt er at selve giftermålet skal skje på Tinghuset, hverken hun eller jeg er Kristne så det blir helt feil å gå i kirka. Takker for alle tips og råd, vet ikke spesifikt hva jeg skal spørre om da jeg som sagt er helt grønn på området. Eneste ønsket jeg har er at vi skal få en kjempefin dag sammen, som vi kan huske tilbake på begge to.
Gjest Gjest_gjest_* Skrevet 4. november 2009 #2 Skrevet 4. november 2009 Hei dere damer her inne :-) Jeg er en mann på 33 år som slik det ser ut som i dag skal gifte meg til våren neste år. Problemet mitt er at jeg har ikke filla peiling på hva jeg kan gjøre for å gjøre det fint for min tilkommende. Da hun ikke er i fra Norge, og dermed ikke bor her enda. Så er det lite hun kan gjøre for å bidra til organiseringen. Ikke kjenner hun til det Norske systemet, og for å være ærlig så gjør ikke jeg det heller. Det eneste som er bestemt er at selve giftermålet skal skje på Tinghuset, hverken hun eller jeg er Kristne så det blir helt feil å gå i kirka. Takker for alle tips og råd, vet ikke spesifikt hva jeg skal spørre om da jeg som sagt er helt grønn på området. Eneste ønsket jeg har er at vi skal få en kjempefin dag sammen, som vi kan huske tilbake på begge to. Gratulerer! Så kjekt st du skal gifte deg:-) Her er en link til en liste over ting som er greit å få gjort før et bryllup: http://www.belleamie.no/index.php?mapping=...1b362c6e04b37d5 Hvor i landet er det dere skal gifte dere? (Kanskje noen fra den delen av landet kan hjelpe deg mere) Skal det bare være dere to, eller blir det familie og venner til stede og? Et tips siden dere ikke skal gifte dere i kirken, er at du melder deg inn i Humanetisk forbund. De kan vie dere der dere måtte ønske. Det kan gjøre hele seremonien veldig romantisk:-) Vet ikke om det var så mye til hjelp, men lykke til!!
Gjest Gjest Skrevet 4. november 2009 #3 Skrevet 4. november 2009 Gratulerer! Så kjekt st du skal gifte deg:-) Her er en link til en liste over ting som er greit å få gjort før et bryllup: http://www.belleamie.no/index.php?mapping=...1b362c6e04b37d5 Hvor i landet er det dere skal gifte dere? (Kanskje noen fra den delen av landet kan hjelpe deg mere) Skal det bare være dere to, eller blir det familie og venner til stede og? Et tips siden dere ikke skal gifte dere i kirken, er at du melder deg inn i Humanetisk forbund. De kan vie dere der dere måtte ønske. Det kan gjøre hele seremonien veldig romantisk:-) Vet ikke om det var så mye til hjelp, men lykke til!! Her var det mye nyttig info, takk skal du ha :-) Så langt er det bestemt at det skal skje i Oslo, kun nær familie og evt noen få venner. Vi er ikke tilhengere av stor festivitas, det blir bare mas synest vi.
Rampolina Skrevet 4. november 2009 #4 Skrevet 4. november 2009 Her kunne jeg faktisk være fristet til å foreslå en bryllupsplanlegger, jeg
Gjest Gjest_gjest_* Skrevet 5. november 2009 #5 Skrevet 5. november 2009 Her var det mye nyttig info, takk skal du ha :-) Så langt er det bestemt at det skal skje i Oslo, kun nær familie og evt noen få venner. Vi er ikke tilhengere av stor festivitas, det blir bare mas synest vi. Hei igjen:-) Jeg bor på en annen kant av landet og er ikke så kjent i Oslo. Dersom dere ønsker det enkelt/uten mye mas, så kan det bli utrolig fint å ta en tur på tinghuset (jeg synes bruden godt kan bruke brudekjole og ha bukett selv om det ikke er i kirken) og så ta en tur ut på en koselig restaurant sammen med venner og familie. Kanskje der finnes en restaurant som har et litt skjermet område? Det er sikkert noen som vil holde en tale, og da er det greit om det ikke blir forstyrrende med andre gjester der. Alternativt så går det jo an å ha besøket på et hotell. Mange hotell har selskapsrom i ulike størrelser der det kan dekkes langbord til ønsket antall gjester. Har selv vært gjest i et slikt bryllup, og det var veldig fint. Det var et musikk-anlegg der også, slik at brudeparet fikk danset brudevalsen, og alle gjestene fikk svingt seg litt på dansegulvet. Utover sene kvelden kunne de som ønsket, fortsette natten i hotellets bar. Et kjempe flott bryllup! Brudeparet overnattet på hotellet, flere av gjestene også. Vi møttes alle til frokost om morningen, som var veldig hyggelig. Av egen erfaring kan det være vel så hyggelig for brudeparet å få frokosten servert på rommet om morningen:-) Nok en gang: lykke til!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå