Gjest Gjest Skrevet 4. november 2009 #1 Skrevet 4. november 2009 Hva skjer egentlig på et slikt kurs? Hvor henvender man seg? Kan man få dette via f.eks å snakke med legen, slik som man kan bli henvist til psykolog, eller må man melde seg på et "flere-tusen-kroner-kurs-finnes-ved-å-bruke-gule-sider"? Kan dette vet kombineres med at hver av partene får terapi alene også? Til å kanskje få litt hjelp til å sette ord på følelsene sine uten å måtte være redd for å såre partneren? Noen som har prøvd dette? Mannen min stenger meg ute når han blir lei seg, og da stenger jeg meg inne i meg selv og kjenner på angstsymptomene mine igjen, og så fort han oppdager det flyttes hele fokuset fra det opprinnelige problemet til å få meg "frisk og glad" igjen, og det blir helt feil det også....
leirbål Skrevet 4. november 2009 #2 Skrevet 4. november 2009 Jeg vet at mange er veldig fornøyd med prep kursene. Det er en kurs serie beregnet på par som trenger å lære å komunisere bedre. Det er ikke samlivsterapi kurs, men dere lærer mange teknikker som gjør at dere lettere kan fortelle hverandre hva dere ønsker og trenger. De finnes over hele landet, tror jeg. Linken jeg fant er et tilfeldig sted som kom opp når jeg søkte på prep kurs. Trenger dere terapi ville jeg spurt familievern kontoret i kommunen. Selv om de muligens ikke kan hjelpe dere, kan de nok anbefale noe.
Gjest Frid Skrevet 4. november 2009 #3 Skrevet 4. november 2009 (endret) . Endret 18. november 2009 av Frid
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå