Gå til innhold

2004 brude-venninder

Gjest anonym

Skal du ha slør?  

1. 1. Skal du ha slør?

• Ja
      12
    • Nei
      5
    • Kanskje
      8

Anbefalte innlegg

Hei på dere, jeg har lyst til å få laget litt mere liv her inne, og samtidig sammenligne hvor langt i løypa vi ligger i forhold til hverandre.

Derfor denne tråden, som ikke skal være noen "se hvor langt jeg har kommet-tråd" bare en start på vår nye felles plattform.

Kjører igang på det jeg er mest opptatt av nå, nemlig slør....

Jeg har lyst til å sy mitt eget, det vil egentlig si at mamma har lyst til å sy mitt slør, så da lurer jeg på hvor mange av dere som skal ha slør, og hvordan det skal se ut. Og selvsagt om dere skal sy det selv, eventuellt hvor det er kjøpt og hva det kostet.

Og gjerne detaljer om hva det er laget av, to lag, tre lag, foran ansiktet, med perler, sølvtråd osv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg stemte nei.

Jeg har riktignok ikke funnet kjole enda, og vet ikke hvordan jeg skal se ut på den store dagen, men jeg tror ikke jeg vil ha slør. Eller tiara.

Men det gjenstår jo å se, egentlig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg stemte kanskje, da jeg er i tvil om det passer til kjolen. Er redd for at det blir for mye med slør.

De danske gjestene til bryllupet, kommer nok til å bli skuffet, hvis jeg ikke har det. Da de har en tradisjon med å rive det i stykker, etter brudevalsen. De klipper også av sokkene til brudgommen. Jeg synes ikke så mye om deres tradisjon, så det er en av grunnene som også teller imot slør. Jeg vil ikke ha mitt slør ødelagt, av noen hysteriske kvinnfolk, som synes det er artig å rive det i stykker!

Vi får se hva det blir til, må nok prøve det til kjolen for å se om det passer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:kjempesinna: <- Tex dersom noen hadde prøvd å rive i stykker sløret

Jeg satt og så på gamle Friends episoder i går, og jeg vil ha sånt slør som Monica hadde da hun giftet seg med Chandler....

Det er perfekt for meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jepp blir nok slør på meg ja.. skal ha kort med krystaller/diamanter på...

Bestiller/kjøper helt hvitt slør og limer/syr på krystallene selv....

Har vurdert å ha det over ansiktet (har hatt mange drømmer om at min kjære tar det opp ved alteret) men tror ikke det blir til det.... :o

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Kommer litt an på kjolen, men jeg tror nok at jeg kommer til å ha slør. Har da mest lyst på et halvlangt et (rett ovenfor rompa) :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, slør skal jeg ikke ha. Har liksom aldri klart å se det for meg. Oppsatt hår med blomst eller diadem blir vel nok for meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har vurdert å ha det over ansiktet (har hatt mange drømmer om at min kjære tar det opp ved alteret) men tror ikke det blir til det....  

:enig_animasjon:

Det hadde jeg, veldig romantisk! :D

Dina

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror også jeg kommer til å ha slør. Ser for meg at det blir langt, ikke foran ansiktet, men kanskje med små perler eller stener i - litt avhengig av hvordan kjolen kommer til å se ut. Men slør: ja!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg stemte nei.

...... men jeg tror ikke jeg vil ha slør. Eller tiara.

.

Jeg stemte også nei! Jeg har kort hår og ....vel, det føles ikke, for MEG, riktig å ha slør. For som også Tex skrev (tror jeg det var) at slør vel er ment for de uten barn...?! Er kanskje riiiimelig ute på glattisen her men jeg mener jeg også har hørt noe om det. Men for all del, de som VIL ha slør SKAL og BØR ha slør!!!

Jeg har kort hår og kommer ikke til å spare til noe langt hår (grøss hvordan jeg så ut med langt hår....uæhh) og synes derfor kanskje en liten søt tiara er vel så bra i stedet for slør...

...men så var det kjolen da.....hmmmmmmm.....

Scorpina

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg nevnte noe om barn og slør, men Norges kroinprinsesse hadde slør da hun giftet seg med han der Haakon, og hun var da vitterlig alenemor.....

Så da kan jeg også ha slør...... :D

Det jeg mente var slør foran ansiktet.....

at det var for veeeldig unge og barnløse jomfruer.....

men det kan hende det er bare meg som synes det, dethadde forøvrig vært deilig å hatt et slør å gjemme seg bak når man skal gå oppover der med hundre og femti som stirrer.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jepp, jeg skal ha slør.

Har sett for meg et halvlangt et.

Tror neppe jeg kommer til å ha det foran ansiktet (selv om jeg er relativt

ung og ikke har barn ennå...).

Enig med Tex i at det kunne vært fint å ha noe å gjemme seg bak når man

er på vei opp til alteret! :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ikke barn enda, ganske ung, men absolutt ikke jomfru :hoho: ... det er det jeg tenker mest på med slør foran ansiktet, i tvil om det "passer" når man har vært samboere i 2 år.......

Men nå blir det til at jeg skal ha kjole og jakke i kirken, så da velger jeg et kort slør...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 3 uker senere...
Annonse

[1] Category widget

JEg leter fortsatt etter drømme sløret. Vil det skal være langt, tykt, tyll, flere lag, festet med kam, overdrysset med diamanter......FInnes dette???

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...