Gå til innhold

Mamma mia

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest_mammamia_*
Skrevet

Jeg tenkte jeg skulle få med meg Mamma Mia før det var for seint. Men så har jeg hørt at det er en fordel å sjekke hvilke skuespillere som spiller den aktuelle forestillingene. Fordi noe forestillinger har noen andre enn 'disse kjente' (Heidi gjermundsen Broch, Mari Fossum, Kjersti Elvik osv). Stemmer det? Vet noen hvor jeg kan sjekke dette.

Videoannonse
Annonse
Gjest Gjest_Anéa_*
Skrevet

Ja, det kan være andre enn hoved-skuespillerne som gjør rollen. Det finnes tre kategorier:

"Principal": den sm gjør rollen fast, minst 75% av forestillingene

"Alternerende", disse har faste dager i uka, opptil 25% av forestillingene

"Understudies" (også kalt innhoppere): disse trår til om noen er syke

Ofte refereres de ikke-faste til som "cover" i Norge. Mener at "Mamma Mia!"-produksjonen kaller dem "cover" og ikke alternerende/innhoppere. Derfor umulig å forutsi når coverne ev. gjør rollen. Men du kan sikkert ringe Folketeateret og høre hvem som skal spille den aktuelle datoen. Dette er ingen garanti for at de spiller,d e kan jo bli syke, men som oftest stemmer det.

Anbefaler Heidi Gjermundsen Broch som Donna, absolutt. Hun andre som gjør rollen (Guro Dugstad) er absolutt flink, ikke misforstå, men synes hun manglet sårheten og inderligheten til HGB. Av andre "covre/alternerende/innhoppere" i produksjonen har jeg ingen formening (av den enkle grunn at jeg ikke har sett dem...).

Ensembleliste, her står det kanskje noe om hvem som "fyller ut" om hovedrolleinnehaverne er vekk:

http://www.mammamiathemusical.no/showet/me...de_medvirkende/

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...